Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer denne? Når?

Startet av Myrvang, onsdag 06. november 2019, klokken 09:38

« forrige - neste »

bmw2002

Lansering er 9 mars i år ifølge Diess.

Bigdrago

Denne ser ikke dum ut. Vurderer å avbestille enyaq og heller kjøpe denne om rekkevidde/batteristørrelse blir noenlunde likt:)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

dundun

Har vurdert den en stund - for meg kommer det veldig an på om det bare blir en minibuss med litt spreke farger eller om de faktisk har laga en attraktiv totalpakke som også er praktisk -med ok materialvalg, litt spennende utstyrsmuligheter etc.

Drømmen er jo en Audi-variant, men det tror jeg ikke at jeg skal holde pusten for :)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Det er vel uklart foreløpig, men AMS beskriver også en forlenget 4wd med 110 kWh batteri. Mye kan tyde på at det ikke er lanseringsmodellen. De ser sitt snitt til å selge flere ganger til de mest sultne kundene...
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/vw-id-buzz-2022-elektro-bus/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Ja, det er sikkert mange som kjøper det første som kommer uansett, og så på nytt dersom det da kommer feks. 4wd.
Men det er jo motsatt av sånn de fleste har lansert i det siste, som har vært å lansere de dyreste modellene først, som vel maksimerer inntektene i en tid der endel komponenter er mangelvare og dermed begrenser produksjonen. 2wd gir jo normalt bedre rekkevidde, så kanskje det er grunnen til at de evt velger å lansere denne først, dvs. de er kanskje litt bekymret for rekkevidden. Kanskje også for å få plass til frunk, som jo ser bra ut for en campingbil.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

syklisten

Sitat fra: kodax på onsdag 09. februar 2022, klokken 23:14
2wd gir jo normalt bedre rekkevidde, så kanskje det er grunnen til at de evt velger å lansere denne først, dvs. de er kanskje litt bekymret for rekkevidden. Kanskje også for å få plass til frunk, som jo ser bra ut for en campingbil.

Ryktene går på at 2WD får 83kWh batteri, og 4WD får 111kWh, så sannsynligvis blir rekkevidden bedre på sistnevnte. Ryktene går også på at den ikke får frunk.

https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-buzz-update/

turfsurf

Sitat fra: kodax på onsdag 09. februar 2022, klokken 23:14
Men det er jo motsatt av sånn de fleste har lansert i det siste, som har vært å lansere de dyreste modellene først, som vel maksimerer inntektene i en tid der endel komponenter er mangelvare og dermed begrenser produksjonen.
Har det nå virkelig vært sånn? ID.4, Enyaq, Mach-e, EV6 m.fl har vel startet med 2WD utgaven. I4 og iX vil leveres i volum av den billigste utgaven først. Model Y kom i LR før P.

Tror det er vanskelig å selge mye av de dyreste, siden de som kjøper de dyreste modellene også vil ha mye utstyr.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. februar 2022, klokken 08:00
Sitat fra: kodax på onsdag 09. februar 2022, klokken 23:14
Men det er jo motsatt av sånn de fleste har lansert i det siste, som har vært å lansere de dyreste modellene først, som vel maksimerer inntektene i en tid der endel komponenter er mangelvare og dermed begrenser produksjonen.
Har det nå virkelig vært sånn? ID.4, Enyaq, Mach-e, EV6 m.fl har vel startet med 2WD utgaven. I4 og iX vil leveres i volum av den billigste utgaven først. Model Y kom i LR før P.

Tror det er vanskelig å selge mye av de dyreste, siden de som kjøper de dyreste modellene også vil ha mye utstyr.
Jeg trodde jeg skulle dra til med mange bra eksempler nå, men det sliter jeg med, så jeg tar vel feil:)
(Tesla har jo prioritert å bygge de dyrere modellene nå i chipshortagetiden, men det blir jo ikke helt det samme.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: kodax på torsdag 10. februar 2022, klokken 08:47
Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. februar 2022, klokken 08:00
Sitat fra: kodax på onsdag 09. februar 2022, klokken 23:14
Men det er jo motsatt av sånn de fleste har lansert i det siste, som har vært å lansere de dyreste modellene først, som vel maksimerer inntektene i en tid der endel komponenter er mangelvare og dermed begrenser produksjonen.
Har det nå virkelig vært sånn? ID.4, Enyaq, Mach-e, EV6 m.fl har vel startet med 2WD utgaven. I4 og iX vil leveres i volum av den billigste utgaven først. Model Y kom i LR før P.

Tror det er vanskelig å selge mye av de dyreste, siden de som kjøper de dyreste modellene også vil ha mye utstyr.
Jeg trodde jeg skulle dra til med mange bra eksempler nå, men det sliter jeg med, så jeg tar vel feil:)
(Tesla har jo prioritert å bygge de dyrere modellene nå i chipshortagetiden, men det blir jo ikke helt det samme.)
Model S var twd i 2 år og Model 3 i USA var rwd alene i ca 1 år.
Men når Model 3 kom hit var rwd på vei ut.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Jeg legger meg dødsmaktesløsflat!
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

SveinJ

Prisestimat fra en tysk kilde er 55000 Euro og 12 cm lenger enn ID.4. Med samme drivlinje. 4WD kommer nok etterhvert, men ikke før tidligst i slutten av året.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

elektro

Venter nok på en AWD versjon, ja. Definitivt interessant bil for oss som vil ha plass til bikkje og svigermor i bur. ;) Det som «plager» meg litt er at den, med cammo i alle fall, ligner litt mye på en Transporter. Hadde håper den skulle være litt mer futuristisk-retro.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Electric cars in Norway

#28
Endelig. Nå kommer'n :+1: Roadshowet vil foregå i tidsrommet 12.-26. mars! Herlig! :+1:

Kopi og bilde fra mottatt epost fra VW:

Volkswagen torsdag 3. mars, 14:12

Til nå har vi kun sett elbilen i regnbuedrakt, men om kort tid kan vi endelig vise frem de produksjonsklare ID.

Buzz-modellene i sin fulle prakt og uten kamuflasje. Vi gleder oss til verdenspremiere 9. mars!

ID. Buzz Roadshow 12. - 26. mars! Få dager etter verdenspremieren sender vi begge modellene ut på et eksklusivt roadshow i vårt langstrakte land, og vi har gleden av å invitere deg til å bli en av de første som får se og oppleve både ID. Buzz og ID. Buzz Cargo på nært hold!
Roadshowet vil foregå i tidsrommet 12.-26. mars og vi kommer til å stoppe innom mange steder på veien! Vi rekker dessverre ikke å kjøre innom alle våre forhandlere, men klikk deg inn på arrangementet, og se hvilke byer vi skal besøke.
Det vil være begrenset med plasser så vi oppfordrer deg til å melde deg på raskt!

Meld deg på

Kopi fra epost slutt.....


Og under er kopi av påmeldingsiden:

Roadshowet vil foregå i tidsrommet 12.-26. mars



Velkommen til eksklusiv førvisning av nye
Volkswagen ID. Buzz og ID. Buzz Cargo

Norge er et av de første landene i verden som får mulighet til å vise nye Volkswagen ID. Buzz og ID. Buzz Cargo til kunder. Vi har derfor gleden av å invitere deg til VIP-visning. I tillegg til presentasjon og visning av bilen, vil du få mulighet til å oppleve en produksjonsklar ID. Buzz og ID. Buzz Cargo på nært hold, både utvendig og innvendig.

Våre selgere vil være til stede og stå til din disposisjon for eventuelle spørsmål.

Merk at tidspunkter kan bli fullbooket, så vær tidlig ute med din påmelding.

På grunn av begrenset antall plasser er påmeldingen bindende og personlig, men du kan ta med deg inntil fire andre gjester om du har lyst til det.

Ta kontakt med oss dersom du er forhindret fra å komme, slik at noen andre kan få muligheten.

Velg en visning under som passer for deg:

Dato   Forhandlere   Påmelding

12.
MAR
Møller Bil Ryen, Møller Bil Oslo Vest og Møller Bil Kalbakken
Sted: Møller Bil Ryen   

14.
MAR
Møller Bil Jessheim, Møller Bil Hvam og Møller Bil Follo
Sted: Vulkan arena   

15.
MAR
Erik Arnesen Bryn, Møller Bil Asker og Bærum og Autoria Kolbotn
Sted: Vulkan arena   

16.
MAR
Albjerk Bil Lier, Albjerk Bil Ringerike, Ljosland Bil, Aktiv Auto og Nesbyen Auto
Sted: Albjerk Bil Lier   

17.
MAR
Gumpens Auto Grenland, Møller Bil Horten, Gromstad Bil og Båt, Møller Bil Larvik, Møller Bil Sandefjord, Gumpens Auto Notodden og Møller Bil Tønsberg
Sted: Gumpens Auto Grenland   

18.
MAR
Gumpens Auto Vest, Gromstad Auto, Gumpens Auto Mandal og Gumpens Auto Lyngdal
Sted: Gumpens Auto Vest   

19.
MAR
Møller Bil Stavanger, Møller Bil Egersund og Møller Bil Ganddal
Sted: Møller Bil Stavanger   

21.
MAR
Møller Bil Haugesund og Odda Bilsenter
Sted: Møller Bil Haugesund   

22.
MAR
Møller Bil Drotningsvik, Møller Bil Åsane, Møller Bil Nesttun, Berge & Co Førde, Berge & Co Sogndal og HMV Bilsenter
Sted: Hotel Norge   

23.
MAR
Møller Bil Ålesund, Berge & Co Stryn, Slatlem Bilsentrum, Møller Bil Molde og Berge & Co Ørsta
Sted: Møller Bil Ålesund   

24.
MAR
Møller Bil Trondheim, Bilsenteret Namsos, Sulland Verdal, Møller Bil Orkdal, Sveen Auto og Møller Bil Stjørdal
Sted: Møller Bil Trondheim - KLARGJØRINGSAVDELINGEN   

25.
MAR
Møller Bil Hamar, Møller Bil Elverum, Valdres Auto, Møller Bil Gjøvik, Møller Bil Gran, Møller Bil Kongsvinger, Møller Bil Lillehammer og Sulland Otta
Sted: Møller Bil Hamar   

26.
MAR
Dahles Auto Fredrikstad, Erling Rød, Dahles Auto Halden, Nordlie Auto og Dahles Auto Sarpsborg
Sted: Dahles Auto Fredrikstad
   
Vi tar forbehold om eventuelle feil på siden.
Personvern - Harald A. Møller AS
Croeso © et EMS fra Nova Vista AS

JEG

Elbilforeningen har en god del ino her: https://elbil.no/er-den-verdt-a-vente-pa/?fbclid=IwAR2yqqlZBMWLsEgqv6jt_38jrUEmfRmIjVvkgyXmVkwWCYmoJBeIZFWSzXg

Vet ikke hvorfor den ikke er lagt på forsiden. Sikkert en glipp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA