Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkreperasjonskit

Startet av jorgror, tirsdag 05. november 2019, klokken 22:13

« forrige - neste »

jorgror

Har fått noen steinsprutskaden i lakken som jeg ønsker å utbedre før det blir rust. Noen som har tips til hvor man kan få tak i DIY lakk i korrekt Tesla farge (Deep Blue Metallic i mitt tilfelle).


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)


GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Daniel_0007

På online shoppen så er det kun tilgjengelig i usa, aner ikke om man kan få kjøpt på sc.
Kjøpte sjøl fra chipex uk, fargen matcher bra men ble alt for dyrt, 400 for kittet og 300 for toll/moms


https://www.chipex.eu/
Model 3 2019 LR Rwd

haavares

Jeg prøvde først color'n'drive sitt kit, men det var dårlige greier. Ganske tydelig etter utbedring.
Jeg har også testet Chipex og det var svært mye bedre. Verdt pengene, etter min mening. Jeg tror det havnet på rundt 700 kr med pris/mva/fortollingsgebyr.

Hvis holdbarheten er ok har du nok til resten av levetiden til bilen.

Ingeniøren

De flest bilrekvisita forretninger har slikt. Farge forslaget stemmer ikke alltid så jeg pleier å spørre om de har et fargekart og låne det ut til bilen å finne rette fargen selv. Da passer det vel så bra som det oversikter sier. Kostet vel rundt 100 lappen sist jeg kjøpte til BMW i3.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jorgror

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 06. november 2019, klokken 09:16
De flest bilrekvisita forretninger har slikt. Farge forslaget stemmer ikke alltid så jeg pleier å spørre om de har et fargekart og låne det ut til bilen å finne rette fargen selv. Da passer det vel så bra som det oversikter sier. Kostet vel rundt 100 lappen sist jeg kjøpte til BMW i3.
Har du noen bilrekvisita kjeder du anbefaler for lakk?
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Bzzlink

Biltema traff bra på en Nissan jeg hadde for en stund siden. Men Tesla er ikke i listen deres enda ser det ut til

https://www.biltema.no/finn-utbedringslakk/

Ingeniøren

#8
Sitat fra: jorgror på onsdag 06. november 2019, klokken 14:44
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 06. november 2019, klokken 09:16
De flest bilrekvisita forretninger har slikt. Farge forslaget stemmer ikke alltid så jeg pleier å spørre om de har et fargekart og låne det ut til bilen å finne rette fargen selv. Da passer det vel så bra som det oversikter sier. Kostet vel rundt 100 lappen sist jeg kjøpte til BMW i3.
Har du noen bilrekvisita kjeder du anbefaler for lakk?

Jeg har brukt Torshov nå Thansen pga nærhet. Tror ikke det spiller så mye rolle. Kjøper som regel spray og sprayer i lokket og fyller skaden med en tannpirker. Touch up lakk på småflasker funker og men bruk forsatt tannpirker, glem kosten i flaska. Lakken skal ned i skaden og ikke utover..


2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Magnus Hansen

Jeg spurte thansen på Storo (tidligere torshov) og de hadde mye dårligere utvalg enn i gamle dager, så selger anbefalte faktisk ikke å handle der.. anbefalte st hanshaugen fargehandel.

jorgror

Sitat fra: GOS på onsdag 06. november 2019, klokken 00:22
Hos Tesla får du det.

Jeg kontaktet mitt lokale tesla servicesenter. De hadde ikke lakk, men ba meg om å forsøke kontakte et autorisert lakkverksted i nærområdet. Verkstedet hadde lakk, men den var ikke egnet til reperasjon av småskader da den herdet og stivnet "før jeg var hjemme". De nevnte at jeg kanskje kunne sjekke hos en VW forhandler :S

Så derfor jeg ønsker å høre tips fra folk som har kjøpt lakk, fortrinnsvis i Norge, som har vært fornøyd å funnet en god match.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Orbit

#11
Jeg har kjørt lakk noen ganger fra Firanto (til andre biler enn TM3) med veldig god match på farge. De leverer raskt og prisene er helt greie (€9 inkl normalfrakt, pluss €8 ekstra for klarlakk dersom du ikke allerede har dette). Tipper det er fargekode B-101E du er ute etter.

De selger også via eBay dersom du heller vil bruke PayPal enn å oppgi kredittkortnummer direkte til dem. (PS: De har også felglakk til mange av teslafelgene)

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jorgror

Sitat fra: Orbit på onsdag 06. november 2019, klokken 19:43
Jeg har kjørt lakk noen ganger fra Firanto (til andre biler enn TM3) med veldig god match på farge. De leverer raskt og prisene er helt greie (€9 inkl normalfrakt, pluss €8 ekstra for klarlakk dersom du ikke allerede har dette). Tipper det er fargekode B-101E du er ute etter.

De selger også via eBay, dersom du heller vil bruke PayPal enn å oppgi kredittkortnummer direkte til dem. (PS: De har også felglakk til mange av teslafelgene)

Takk for tips. Går for denne :)
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

magnetic

#13
Sjekk ut nettsia, de har flere gode artikler

Fixing a Paint Chip  https://teslatap.com/articles/fixing-a-paint-chip/


kom tilfeldig over denne videoen
https://www.youtube.com/watch?v=JT66W940AkA

Ingeniøren

Sitat fra: jorgror på onsdag 06. november 2019, klokken 21:26
Sitat fra: Orbit på onsdag 06. november 2019, klokken 19:43
Jeg har kjørt lakk noen ganger fra Firanto (til andre biler enn TM3) med veldig god match på farge. De leverer raskt og prisene er helt greie (€9 inkl normalfrakt, pluss €8 ekstra for klarlakk dersom du ikke allerede har dette). Tipper det er fargekode B-101E du er ute etter.

De selger også via eBay, dersom du heller vil bruke PayPal enn å oppgi kredittkortnummer direkte til dem. (PS: De har også felglakk til mange av teslafelgene)

Takk for tips. Går for denne :)

Supert, så ut som det hadde en veldig fornuftig måte å påføre lakken og, i motsetning til mye av det andre som finnes. Slik skal jeg ha jeg og  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA