Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere fossilbil på ladeplass.

Startet av Amatøren, tirsdag 05. november 2019, klokken 16:53

« forrige - neste »

Amatøren

Var innom Circle K i Sandvika en tur i går.

Pumpene nærmest døren var fjernet og det var montert hurtig- og lynladere. Dermed var elbiler prioritert foran fossilbiler som da har fått lengst å gå.  :+1:    Elbil sjåfører slipper da å krysse fossilbiler.

Det er jo ikke alle som fyller bensin eller diesel som skal inn i tillegg så positivt at elbiler prioriteres.

Da jeg kom ladet en elbil og det var to fossilbiler som blokkerte lynladerne (en på hver side av rekken).

Da jeg gikk ut fra kiosken var en fossilbil reist en en elbil til var kommet og ladet på hurtiglader.

Det virket som om betjeningen ikke brydde seg.

På grunn av dårlig tid og ikke ønske om å fremstå som generell kverulant da jeg ikke skulle lade gjorde at jeg ikke kommentere det ovenfor betjeningen.

Vet at minst ett medlem her arbeider hos Circle K. Kanskje vedkommende kunne sjekke om det skal være noen rutiner rundt dette.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

KjellG

Eneste fornuftige er å plassere ladeuttak lenger fra døra. Folk vil helst kjøre inn tildisken! Å tro at en kan kjefte bort fossilsjåførene er fåfengt. Elbilførere klarer jo selv ikke å la vær å parkere på ladeplass.

engolf

Upplevde det samma häromdagen på k-cirkel-stationen i sandvika, då stod det en äldre fossilbil intill hurtigladdaren, och en äldre herre var inom butiken. Han var inte där länge, så jag brydde mig inte om att påpeka att det faktiskt står en elbil och väntar på platsen.
Jag tror många kanske bara parkerar vid "pumpen" av gammal vana medan dem ska handla fort eller gå på toaletten, utan tänka över att platsen faktiskt är reserverad laddande elbilar.

Amatøren

Ja, ligger nok mye i vane og latskap, for jeg har sett flere parkere ved pumper på diverse bensinstasjoner uten å fylle, men bestille 'full meny'. Noen setter seg til og med ned for å spise og der står bilen og blokkerer pumpen.

En gang måtte jeg jage en på Circle K i Asker. Han hadde parkert på tvers over alle tre plassene som er ved luftfyllingen så ingen fikk fylt luft. Han var inne for å få seg noe å spise.

De tre plassene fungere som køplasser til luftfyllingen, men er ikke reservert til det så det hender folk som skal fylle luft da blokkerer innkjøringen til stasjonen mens man venter og folk er lenge inne i kiosken.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

arthur

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 05. november 2019, klokken 17:53
En gang måtte jeg jage en på Circle K i Asker. Han hadde parkert på tvers over alle tre plassene som er ved luftfyllingen så ingen fikk fylt luft. Han var inne for å få seg noe å spise.

De tre plassene fungere som køplasser til luftfyllingen, men er ikke reservert til det så det hender folk som skal fylle luft da blokkerer innkjøringen til stasjonen mens man venter og folk er lenge inne i kiosken.

Opplevde det samme der igår, tre biler som skulle alt annet enn å fylle luft, men spilte egentlig liten rolle da luftfyllingen ikke fungerte så måtte kjøre til neste stasjon (hvor det heller ikke var i orden)!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amatøren

#5
Sitat fra: arthur på tirsdag 05. november 2019, klokken 18:59
... men spilte egentlig liten rolle da luftfyllingen ikke fungerte så måtte kjøre til neste stasjon (hvor det heller ikke var i orden)!

Fortsatt! 😲

Var der for ca halvannen uke siden hvor det var lapp sto noe slikt (husker ikke eksakt):
Defekt
Service bestilt


Jeg dro også videre sa.

Den på Shell var også defekt i den forstand at den manglet anvisningsstrekene manglet.

Sa i fra inne om det og hun som var der noterte på en lapp.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Vesel

#6
Stod en kassebil med tilhenger og blokkerte foran hele laderekka til CK hos CK Lier dag. Klarte såvidt å snike meg inn og parkere ved lynladeren, men ingen andre hadde kommet til om ikke vedkommende hadde kjørt idet jeg starta ladinga.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Joey Pedersen

Jeg synes dette med elbil er gått for langt, nesten som å bli mobbet fordi en kjører en fossilbil.. Jeg gikk fra en Golf GTE Hybrid til en elbil, men er ikke den første til å benytte meg av alle godene. Grunnen til elbil er at fossilbiler synker og synker i pris og til slutt så får en ikke selge den.

Jpe
Mvh
Joey Pedersen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA