Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betale for lading på Ionity i Norge

Startet av jorgror, søndag 24. november 2019, klokken 20:32

« forrige - neste »

jorgror

Forsøkte å sjekke litt rundt på nettet, men fant så og si ingen info om hvordan man betaler på Ionity. Trenger man app, registere konto etc? I så fall ønsker jeg å gjøre det på forhånd og ikke når jeg først står på ladestasjonen. Kan man registrere elbil-foreningen sin ladebrikke?
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

naivsupr

2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Lars C. Krogenæs

Betaling for Ionity i Norge er støttet ved bruk av brikke som er registrert i Circle Ks ladeapp.

Betaling for lading på Ionity (og andre ladestasjoner) i utlandet er ikke offisielt støttet av Circle K, grunnet regulative bestemmelser (mva-problematikk). Løsningen fungerer teknisk for brukere i øyeblikket, men kan bli stengt uten varsel, og er derfor ikke offisielt støttet.

Lars CK
Circle K
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Panduck

Sitat fra: jorgror på søndag 24. november 2019, klokken 20:32
Forsøkte å sjekke litt rundt på nettet, men fant så og si ingen info om hvordan man betaler på Ionity. Trenger man app, registere konto etc? I så fall ønsker jeg å gjøre det på forhånd og ikke når jeg først står på ladestasjonen. Kan man registrere elbil-foreningen sin ladebrikke?

plugsurfing sin app / brikke fungerer vel. Dette er en grei brikke å ha dersom man av og til kjører ut av Norge (samt at den virker på fortum og ionity i Norge)

Kåre Knatten

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 13:43
Betaling for Ionity i Norge er støttet ved bruk av brikke som er registrert i Circle Ks ladeapp.

Betaling for lading på Ionity (og andre ladestasjoner) i utlandet er ikke offisielt støttet av Circle K, grunnet regulative bestemmelser (mva-problematikk). Løsningen fungerer teknisk for brukere i øyeblikket, men kan bli stengt uten varsel, og er derfor ikke offisielt støttet.

Lars CK
Circle K
Har prøvd brikken registrert på min Circle K konto. Den ble avvist som ukjent. Måtte ty til Audi-kortet.

RJK

Sitat fra: Panduck på tirsdag 26. november 2019, klokken 14:43
Sitat fra: jorgror på søndag 24. november 2019, klokken 20:32
Forsøkte å sjekke litt rundt på nettet, men fant så og si ingen info om hvordan man betaler på Ionity. Trenger man app, registere konto etc? I så fall ønsker jeg å gjøre det på forhånd og ikke når jeg først står på ladestasjonen. Kan man registrere elbil-foreningen sin ladebrikke?

plugsurfing sin app / brikke fungerer vel. Dette er en grei brikke å ha dersom man av og til kjører ut av Norge (samt at den virker på fortum og ionity i Norge)

Plugsurfing er den eneste metoden jeg finner som fungerer for min del, og den fungerer helt fint i Danmark ihvertfall. Null problemer. De tar et påslag på 8 kroner, uansett om det er snakk om NOK, SEK eller DKK ihvertfall. Usikker på påslaget når man er i land med Euro, men siden det er koster €8, så tipper jeg påslaget er €0,8.

Har fått med meg at at E-Tron-eiere visstnok kan bruke brikken/kortet de har gjennom AUdi, og tipper både BMW og MB vil støtte dette fra eventuell brikke fra respektive produsenter. Og håper at Hyundai sin brikke etterhvert også vil fungere.

Mitt problem med Ionity er at app og tilknyttet kortløsning krever bankid-verifisering, og bankid-på-mobil ihvertfall, tar så lang tid at den timer ut innen du rekker å verifisere. Mange ganger ser det ut som den timer ut akkurat i sekundet etter at du tror verifiseringen gikk i orden, men jeg har ihvertfall aldri blitt fakturert for 0-ladinger.

Har minst 2 ganger hjulpet andre elbilister med å få ladet, for app og kort, enda det legges inn i appen eller du forsøker med kredittkort som ikke linkes til appen, funker ikke. Det timer ut.

Gjort det slik at de vippser meg for kostnaden (glemte ihvertfall ene gangen å legge til de 8 kronene Plugsurfing skal ha), så nå ber jeg om 90 kroner (rund og grei sum). Og så bruker jeg min brikke til å starte ladingen. Den brikken har aldri feilet for min del, så betaler gledelig det ekstragebyret, men hadde jo helst sett at man slipper med kun det Ionity krever.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Elbilforeningen sin brikke registrert på Circle K charge-konto fungerer helt strålende på Ionity for oss. Når den i tillegg er registrert hos Grønn Kontakt, Fortum og BKK, så fungerer den til omtrent alt. Visst nok også der Easypark støttes (også via CK-konto).  :+1:

scholro

NAF sin brikke (registrert på Circle-K / EON konto) fungerer også knirkefritt på Ionity, både her i Norge og utenlandsk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA