Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som kjenner til denne ?

Startet av EV-FTW, mandag 04. november 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

EV-FTW

«»»»»»»»»»
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sjokomelk

Jeg ser bilen er solgt nå. Var det du som kjøpte den?
Jeg solgte min for to år siden, så litt usikker på om det har vært større problemer med de. Men ladeluken min ble skiftet til en nyere type på garanti. Servomotoren til låsemekanismen var litt muggen til tider og nektet å åpne luka.

Eneste jeg kan si er at jeg savner bilen fortsatt. Har aldri vært så fornøyd med en bil som jeg var med Amperaen min. :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

EV-FTW

Hei.
Ja, jeg måtte ta en sjanse, så jeg kjøpte den. Kjørte Leafen til Oslo, leverte den til ny, veldig fornøyd eier, gikk nøye over Amperaen. Kjøpte den, kjørte den tilbake til Stavanger. 50 mil med en behagelig bil.

Men, lykken var kortvarig. Nå står bilen på verksted, på ubestemt tid.
Plutselig forsvant mye av bremsekraften, og det lyset opp flere lys i dashbord. Rødt utropstegn for at det er noe feil med bremser. ABS lyset lyser, stabilitetskontroll lyset lyser. Den gir beskjed om at det må utføres service på bremsesystem og på StabiliTrak.
Jeg våget ikke annet enn å frakte den til nærmeste verksted, og der står den. De skal se på den når de får tid.

Veldig kjedelig start.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Nå har Sven Kvia fått den inn. De bare lurte på hvor mye jeg ønsket å bruke på feilsøking. Før jeg kjøpte bilen ringte jeg til Oldervoll bil, som solgte bilen ny og har tatt alt av servicer, for jeg ville sjekke litt opp, men fikk bare beskjed om at det hadde jeg ikke rett til, det var mellom dem og kunden.

Nå viser det seg at bilen har en lang historie med feilmeldinger som de ikke finner ut av. Og det er en fare for jeg sitter med skjegget i postkassen.

Elendig service hos Oldervoll, derimot gjør Sven Kvia så godt de kan.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

Bil du ikke engang kommer deg hjem med lukter heving av kjøp umiddelbart iaf om du kjøpte av firma.

EV-FTW

Sitat fra: hemi på mandag 11. november 2019, klokken 15:56
Bil du ikke engang kommer deg hjem med lukter heving av kjøp umiddelbart iaf om du kjøpte av firma.

Er jo det som er utfordringen her.
Bilen ble kjøpt av bruktbilselger utenfor Oslo. Var ingen feilmeldinger da jeg prøvekjørte. Gikk nøye gjennom bilen. Lyste så godt jeg kunne under, men bilen er lav så vanskelig å komme til. Original sommerfelger er utformet slit at en ikke klarer å se bremseskivene.

Jeg kjørte hjem, ca 50 mil, og så litt småkjøring hjemme. 2 dager etter kommer feilmeldingene. Og da startet ballen å rulle.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

De fleste tviste utvalg vil nok forvente at bilen varer mer enn 3 dager, det med kjent historikk har også blitt skjult, om ikke med volje.

EV-FTW

Skal skrive en Mail til Forbrukerrådet og høre hva de tenker.

Bilen ble opplyst som rustfri fra selger. Jeg spurte om den hadde rust eller om det var kjente mangler, noe han tydelig sa det ikke var. Videre stod det tydelig i annonse at alle bremser var byttet i 2018.

Når bilen fikk feilmeldinger nå, tok de den på bukk, og det viser seg at alle bremser er nedslitt og rustne, bilen er forholdsvis sterkt angrepet av rust under ( prøvde å se etter dette når jeg kjøpte, men felger dekker for bremser og korte ikke komme seg så langt under bilen at jeg så det bar rust).
Jeg må altså bytte alle bremser og klosser. Videre må jeg fjerne rust under og få lagt på understellsbehandling.

Men det absolutt verste er feilmeldingene på bremsene, som det virker som det er vanskelig å finne ut av.

Jeg har hatt bilen i 5 dager!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Jepp. Offisiell drittbil!
Er 2 Opel jeg har i mitt liv, og 2 gang jeg bare har hatt trøbbel med bil!
Opel forhandler har nå endelig funnet feilen med bilen. De er 95 prosent sikre, veldig betryggende!
Jeg må betale 7900 kr i feilsøking.
Feilen er da at 530095 hydroaggregat må byttes. Dette kommer på 42 000 kroner!

Bilen ble kjøpt for 106 000 kr. Den skulle være i meget god stand, bremser nylig byttet og ingen rust.
Den er ikke kjørbar, har rust på samtlige bremser som da må byttes, ganske mye rust rundt på understellet, og denne feilen med hydroaggregat.
Så for å få den på veien igjen, vil det komme på ca 70-80000 kr.

Vi får se hva selger sier, har sendt han klage med mine krav.

Om ikke blir det å selge en lite kjørt og flott Ampera som rep.objekt!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Dette var kjipt. Du må nesten bare kjøre løpet for heving. For mye penger og god sak til at du bare skal gi opp!!

EV-FTW

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 14. november 2019, klokken 16:07
Dette var kjipt. Du må nesten bare kjøre løpet for heving. For mye penger og god sak til at du bare skal gi opp!!

Jeg prøver å kjøre heving. Opel mener jeg kan prøve det, men sier også at denne delen bare går uten forvarsel. Så de var redd jeg ikke kom så langt mot selger. Jeg kunne derimot sikkert klare å få avslag på bil grunnet feil info om rust og bremser.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Det ser ut til å løse seg. Selger dekker utgifter slik at bilen blir fikset. Får bare håpe den holder seg «frisk» etter dette!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sjokomelk

Godt å høre! :+1:
Håper du blir fornøyd med den. Som nevnt tidligere savner jeg fortsatt min til tider. Snur meg og smiler etter hver eneste jeg møter ute på veien. 8)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jman76

Been there, done that; solgt japansk kvalitetsbil og kjøpt brukt Opel. Dyreste bil jeg noensinne har hatt.

Håper det ordner seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA