Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lister SUV-e

Startet av Stikkkontakt, mandag 04. november 2019, klokken 17:06

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Carbonpimpa og trimma i-pace.
Denne kunne jeg tenkt meg. Håper at software trimming blir tilgjengelig uten at man må kjøpe hele bilen...

https://lister.com/blog/lister-announce-suv-e-concept

Kanutten

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 04. november 2019, klokken 17:06
Carbonpimpa og trimma i-pace.
Denne kunne jeg tenkt meg. Håper at software trimming blir tilgjengelig uten at man må kjøpe hele bilen...

https://lister.com/blog/lister-announce-suv-e-concept

Kul bil, men kanskje litt i overkant "pimp"?

Jeg synes forøvrig en standard i-Pace går mer enn godt nok  :)

4Matic Fanatic

Sitat fra: Kanutten på mandag 04. november 2019, klokken 18:22
...Jeg synes forøvrig en standard i-Pace går mer enn godt nok
De som har faktisk målt akselerasjonen har vel alle fått bedre tall enn spec, omkring 4,5s 0-100km/h er vel normalen. Men naturligvis - mye vil ha mer...

Counterpointer

De kunne fint ha droppet den gule tak spoileren og heller kjørt grønt på den.

Veldig fin i grønn

Forøvrig har vel Jaguar selv sagt at sub 2 sek 0-100 er mulig å ta ut med eksisterende motorer og elektronikk.

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. november 2019, klokken 18:44
De kunne fint ha droppet den gule tak spoileren og heller kjørt grønt på den.

Veldig fin i grønn

Forøvrig har vel Jaguar selv sagt at sub 2 sek 0-100 er mulig å ta ut med eksisterende motorer og elektronikk.

Jepp, British Racing Green er kult (uten gule detaljer), men heller 50 mil reell rekkevidde enn 0-100 på 2 sek.

Stikkkontakt

Sitat fra: Kanutten på mandag 04. november 2019, klokken 18:22
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 04. november 2019, klokken 17:06
Carbonpimpa og trimma i-pace.
Denne kunne jeg tenkt meg. Håper at software trimming blir tilgjengelig uten at man må kjøpe hele bilen...

https://lister.com/blog/lister-announce-suv-e-concept

Kul bil, men kanskje litt i overkant "pimp"?

Jeg synes forøvrig en standard i-Pace går mer enn godt nok  :)

Ja, den går godt.
Men er ikke spesielt rask på 0-50. Der er faktisk EQC raskere. Det er fra 50-100 i-Pace er veldig rask.
Om man hadde lagt inn en skikkelig rivstart så ville nok 0-100 gått på ca 4 blank.
En Model S P85D går 0-50 på 1,3 sek. I-Pace bruker 2,1. Fra 50-100 bruker de hhv 2,2 og 2,4.

Tellus

Hm,

Får ikke bestemt meg om den er kul eller rånete   :laugh:

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 04. november 2019, klokken 19:34
Sitat fra: Kanutten på mandag 04. november 2019, klokken 18:22
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 04. november 2019, klokken 17:06
Carbonpimpa og trimma i-pace.
Denne kunne jeg tenkt meg. Håper at software trimming blir tilgjengelig uten at man må kjøpe hele bilen...

https://lister.com/blog/lister-announce-suv-e-concept

Kul bil, men kanskje litt i overkant "pimp"?

Jeg synes forøvrig en standard i-Pace går mer enn godt nok  :)

Ja, den går godt.
Men er ikke spesielt rask på 0-50. Der er faktisk EQC raskere. Det er fra 50-100 i-Pace er veldig rask.
Om man hadde lagt inn en skikkelig rivstart så ville nok 0-100 gått på ca 4 blank.
En Model S P85D går 0-50 på 1,3 sek. I-Pace bruker 2,1. Fra 50-100 bruker de hhv 2,2 og 2,4.
Jaguar har jo lagt inn en forsinkelse i gassresponsen, de kunne fikset dette med OTA oppdatering. På den annen side sparer det nok drivverket for en del belastning. Den nevnte P85D har jo hatt en del trøbbel på grunn av den belastningen.

Stikkkontakt

Kommer sikkert snart tunere som kan fikse på dette ved å endre programvaren.

Maxwell_400

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 04. november 2019, klokken 22:15
Kommer sikkert snart tunere som kan fikse på dette ved å endre programvaren.
Vært gøy med mulighet til å justere motor-effekt individuelt for hver motor i "dynamic" mode. For valet og utlån så ville jeg ha justert ned effekten til 10kW/motor :)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA