Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan se lade effekt?

Startet av wakas akhtar, lørdag 09. november 2019, klokken 01:53

« forrige - neste »

wakas akhtar

Hei
Mulig dette er svart på før men kan man på bilen se lade hastigheten eller effekten. Fått ny hjemme lader men kan ikke se hvor mange kWh den gir i virkeligheten ved lading

Eyvind Bernhardsen

Du kan bruke InControl-appen på mobilen, den viser batteriprosent per time. Jeg pleier å gange prosenttallet med 0,82 for å få omtrentlig ladehastighet i kW, men vet ikke hvor nøyaktig det er.

Tellus

Den prosenten er som regel way off.

For en uke siden ladet jeg på en 50kW hurtiglader og appen viste 71% per time. Go figure....

ardevd

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på lørdag 09. november 2019, klokken 10:00
Du kan bruke InControl-appen på mobilen, den viser batteriprosent per time. Jeg pleier å gange prosenttallet med 0,82 for å få omtrentlig ladehastighet i kW, men vet ikke hvor nøyaktig det er.

Det var en god ide. Det vil muligens gi en mye bedre utregning av lade-effekt i WattCat enn nåværende implementering som i teorien skal være riktig men i praksis blir feil fordi tallene fra API'et er upresise, spesielt på høy effekt.

Forøvrig kan WattCat brukes for å se lade-effekt :)

volchr78

Anbefaler å teste WattCat som er i Beta

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


wakas akhtar


ardevd

Sitat fra: wakas akhtar på lørdag 09. november 2019, klokken 16:37
Hvor finner man Beta?

Ligger på Google Play. Bare å søke på WattCat. Ingen iOS-versjon dog dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA