Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32.12.3

Startet av gaustabl, torsdag 24. oktober 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

OhmPaPa

Sitat fra: gr på fredag 01. november 2019, klokken 09:01
Nå virker plutselig ikke forvarming fra app... og ja, restart av MCU er prøvd.

Har samme SW og forvarming fungerer som det skal.

Du har en del mer eller mindre tilfeldige feil hele tiden på din bil - husker jeg riktig?

Har du fått sjekket eMMC-brukken på MCU'en om den har lagringsfeil? Vil tro en dårlig brikke kan gi tilfeldige og uforståelige feil en rekke steder.

cra

Sjekket jordingspunkter? Korroderte jordingspunkter har det også med å gi en del merkelige og sporadiske feil etter det jeg har lest. Ligger en del bilder av hvor/hvordan man sjekker det på nett, muligens også i forumet her.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

k1

Factory reset (lover det er siste gang jeg nevner det gr)  :laugh:

Ellers nevnte han fra mobile service her om dagen at man kunne be om en 12V restart inne på SC for å nullstille bilen. De tar da og kobler av 12V batteriet i 30 min + den her kabelslyngen (m/ hurtigkobling) som ligger oppe til venstre under panseret som man klipper over dersom bilen har vært i kræsj og hjelpemanskaper skal inn i bilen - husker ikke hva den heter i farta). Han sa dog at dette burde man ikke gjøre selv...
Dette ville også nullstille bilen uten tap av data.

geear

#18
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 01. november 2019, klokken 14:24
Du har en del mer eller mindre tilfeldige feil hele tiden på din bil - husker jeg riktig?
Mange feil, men egentlig ikke tilfeldige, nei, utenom Spotify-hakking så har de blitt utbedret ved at det har blitt gjort en faktisk endring enten fysisk eller software. Er en krevende bruker, men sånn er det bare.  ???

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 01. november 2019, klokken 14:24Har du fått sjekket eMMC-brukken på MCU'en om den har lagringsfeil? Vil tro en dårlig brikke kan gi tilfeldige og uforståelige feil en rekke steder.
Ikke utenom at bilen var inne for å få manuelt slettet minne i august en gang, etter å ikke ha logget kilometer på odometeret en god stund, på grunn av full brikke. Alt gikk jevnlig i stå, og den rebootet i hytt og pine. Omtrent hver gang den ble parkert så mistet den hele forrige kjøretur, og havnet til stadighet tilbake på en vei i Kristiansand. De sa det hadde vært en bug på autosletting i en tidligere software, og selv om jeg hadde fått en nyere software der det var fikset, så hadde ikke den funksjonen at den faktisk klarte å rydde opp i gammel data. Etter manuell sletting var det i orden igjen. Kan selvfølgelig hende det er mer kuk i computeren.

Sitat fra: k1 på fredag 01. november 2019, klokken 15:58
Factory reset (lover det er siste gang jeg nevner det gr)  :laugh:
Hvor var den ignore-knappen igjen...  :laugh:

Edit: Nå virket det igjen. Tidligere i dag, både før og etter kjøretur og reset, så fikk jeg "Climate - Failed to turn on climate - OK", selv om resten av appen var online. Kanskje det var kuk i computeren hos Tesla...

Øggen

Da e vi to med kuk i computern :-\ 😱
Forøvrig hadde ej samme tullet med odometer i sommer som du nevne, men he aldri sletta nokke.
Og før nokken kjem på å hinte om factory reset, NEI, ikkje interressert i det.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Toalmar

Hva er det som gjør at en factory Reset ikke ar aktuelt om bilen blir bra etter man har gjort det?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear

Mister forbruksstats fra bilen var ny, og ellers alt av innstillinger, profiler med knytning til key fobs. Parring mot telefoner og wifi. Ikke noen big deal med innstillinger, men det burde ikke være nødvendig. Og er det behov så burde Tesla anbefale det, og ha en måte å fikse det på med en konfigfil av noe slag.

1000kwh

Sitat fra: Øggen på fredag 01. november 2019, klokken 20:03
Da e vi to med kuk i computern :-\ 😱
Forøvrig hadde ej samme tullet med odometer i sommer som du nevne, men he aldri sletta nokke.
Og før nokken kjem på å hinte om factory reset, NEI, ikkje interressert i det.
Har du egentlig så mange innstillinger at du ikke kan starte på nytt?

Hadde tatt meg 10 min å få alt slik jeg er vant til.

Øggen

#23
Poenget e..... Koffor i he...... må ej drive å kødde med en bil te 800k for å få den til å virke??
Det e 6 år sia ej kjøpte et beta produkt med åpent sinn og godvilje. Den "nykommer tida" e forbi.
Gidd ikkje å stryke dei med håra lenger når ej møte bust.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

k1

Fordi det kun er deg det går utover ved å stå på disse prinsippene..?
Tesla driter jo åpenbart i det, og det ser ikke ut til å endre seg. Da ser jeg bare en tapende part og det er dem med problemene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA