Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utrolig overpriste biler på Finn.no

Startet av EV-FTW, søndag 03. november 2019, klokken 17:43

« forrige - neste »

EV-FTW

Jeg holder på å selge min 2016 Leaf 30 kWh. Jeg må ærlig si jeg blir sjokket over å se at folk tenker de skal få 150-160 000 for bilene sine.
Er mange som virkelig må stikke fingeren i jorden, få litt bakkekontakt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jkirkebo

Sitat fra: Øyst1 på søndag 03. november 2019, klokken 17:43
Jeg holder på å selge min 2016 Leaf 30 kWh. Jeg må ærlig si jeg blir sjokket over å se at folk tenker de skal få 150-160 000 for bilene sine.
Er mange som virkelig må stille fingeren i jorden, få litt bakkekontakt.

Jeg har til og med sett 2012-modell annonsert til 148k ;)

Vi skal selge vår 2012-modell om 1,5 uke, strøken hvit norsksolgt bil EU-godkjent i sommer og kun gått 57kkm. Tenker å prøve meg på 74k i første omgang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Limodriver

Det er mulig de ikke har fulgt med på utviklingen i det siste. Det har jo vært et ikke ubetydelig fall i bruktprisene på Leaf det siste året.

Jeg solgte min 2013, som jeg hadde importert ny fra Nederland med den såkalte "vinterpakken". Bilen hadde gått 90k, men var så godt som strøken. En batteristrek manglet.

Jeg la den ut for 105 og syntes jeg hadde priset den høyt. Det var utrolig mange henvendelser og den ble solgt usett til en bruktbilhandler for 100. Vedkommende fløy og overtok bilen, fløy hjem, fraktet bilen noen titalls mil og solgte den videre i løpet av en ukes tid. Jeg var svært fornøyd med prisen jeg fikk, men vurderte å sende blomster med kondolanse til vedkommende som kjøpte den av bilforhandleren.

Med utviklingen som har vært på elbilmarkedet vil jeg tro bilen kan selges for 50k i dag. Ikke akkurat noe godt kjøp for stakkaren som kjøpte den......

Pauli

Hvor mye tenker dere at en 30 kWh fra 16 bør koste i dag. Rundt 130? Eller enda lavere?
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

Pauli

Takk, da har hvertfall vi tenkt i samme bane. Selv om du har solgt og jeg vurderer å kjøpe.
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

Slush

Men er de egentlig overprisede? Jeg har en 2015 som jeg kjøpte i januar 2016 for 210k. Importert fra Sveits, da med 10 mil på telleren. Makan til fantastisk bil tror jeg aldri jeg får igjen. Madammen brukte den til å pendle til Skien, til Sandefjord, og hente/levere kids i omegn. Den er nå verdt 90k cirka, men den er jo fullstendig problemfri! Ikke noe krøll når vi snart runder 70k km. 12 streker igjen på batteriet og bare fryd. Sjelden ladet på hurtiglader.

Jeg mener, maks 20kr i strøm til/fra jobb. 0 bompenger, 250kr i måneden i forsikring, 500kr i årsavgift. Det er ikke rart denne typen biler er ufattelig populære. Også så lettkjørt. Det er jo som å kjøre en blanding av mobiltelefon og sparegris.

Elektro12

Kjøpte nylig 30 kwh selv for 160 lapper. Syntes det var ok. Norsk bil med 30 kkm, sen 2017 modell - Tekna med Bose. Er jo veldig behagelig prisleie.

EV-FTW

Jeg sammenlignet med 2016 modeller. Og når noen da mener de skal få 150/160 000 for en 2016 mod som er kjørt 70 000 kilometer, da mener jeg de overpriser.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Thomas Parsli

Prisene på Finn er ofte så urealistiske at bilene blir liggende. Lenge.

kvdnorge.no gir realistiske priser på Leaf, sikkert pga stort volum.
(Men totalt urealistiske på Tesla Model X uten at jeg forstår hvorfor)

Jeg sjekket et par modeller på kvdnorge.no og det ser ut til at flere legger ut biler med prutningsmån...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Sjalabais

Prøvde kvdnorge.no på fire forskjellige biler nå, fikk "ventesnurr" på alle. Ved manuell inntasting av data får jeg "kunne ikke vurdere...". Dårlig dagsform?
2012 Leaf Tekna

Kimsor

Jeg kjøpte nettopp min første elbil. Nissan Leaf 30KWH 16 modell, gått 49.000, 6.6kw ombordlader, ok s/v hjul. Forholdsvis pen ellers. Ikke Tekna, men den har navi, varmepumpe, rattvarme, setevarme foran/bak etc. Usikker på hvilken modell dette er?

Prutet meg litt ned til 140.000 - Og synes dette var en fair pris for begge parter.

thomas1973

Som nylig kjøper av brukt Nissan Leaf på FINN kan jeg bare bekrefte at det er svært mange optimistiske selgere. Jeg kjøpte en Accenta fra 2014 med 41,000km på telleren for 92,000 og synes dette var et godt kjøp. Svært god tilstand på batteriet og diesel dyret har ikke gått en kilometer siden innkjøpet.

eltex

"overprising" blir det nok så lenge de sponses så kraftig i bompengeringene og det er lange ventelister på nyere bedre biler.
Tesla ModelY LR 23

EV-FTW

Overpriset på den måten at folk ikke får solgt til den prisen de legger den til på Finn. Med andre ord kan en fort slå av 20 000 på prisen mange legger bilene ut for på Finn.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Sjalabais

Akkurat dette gjelder derimot alle biler på FINN, siden det har vært så gode tider i Norge så lenge. De siste bilene jeg har kjøpt kom alle med minst 20% rabatt - unntatt Leafen, faktisk. Så også på en Honda Jazz som lå ute for 93000, som jeg skulle få for 65000 etter to måneder - men da hadde vi allerede kjøpt Leaf.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA