Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 på Circle K 150kW

Startet av thbo, søndag 03. november 2019, klokken 09:25

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:34
Tenkte å teste Ionity før de går konk, og litt køddete App men fikk kranglet det gjennom, selv om det sto "error" noen ganger. Men føk kjapt opp i 141kW! Var ikke supervarmt batteri heller. Ble ca 100kW som snitteffekt på det kvarteret. Var selvsagt eneste som ladet (8,50 per kWh). Alt i alt veldig fornøyd med farten.
Tesla Model Y                         2021-

GOS

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:34
Tenkte å teste Ionity før de går konk, og litt køddete App men fikk kranglet det gjennom, selv om det sto "error" noen ganger. Men føk kjapt opp i 141kW! Var ikke supervarmt batteri heller. Ble ca 100kW som snitteffekt på det kvarteret. Var selvsagt eneste som ladet (8,50 per kWh). Alt i alt veldig fornøyd med farten.



På min første Ionity lading i desember ladet jeg 300 tkm på 15 min, snitt effekt 171 kw:-)

Kom inn etter å ha kjørt fra 100% SOC til 6% (forvarming på da det var Kjerringland) passerte 160 kw ladeeffekt når den var 8%, 178 kw ved 11%, 189 kw ved 20%, peaket på 191 kw ved 28% og sank sakte fra der og utover og krøp under 180 kw igjen ved 38% SOC som skjedde etter 6-7 minutter lading. (Husker ikke resten da jeg kun har de første 6-7 minuttene på "screenrecord"). Husker ikke helt når den falt kraftig men en eller annen gang like før 70%. Har TeslaScan log fra SOC 72% på samme ladeøkt og da er ladeeffekten falt til 78 kw.

Av en eller annen grunn så fikk jeg langt fra så god ladeeffekt de to neste gangene jeg testet Ionity, men i det minste 1 av gangene så startet da ikke forvarmingen:-(
Blir dermed spennende å teste Liertoppen neste gang jeg kjører Stavanger - Oslo for å se hvordan ladekurven da blir.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

daktari

Det er en stor fordel med ladebrikke/RFID og ferdig registrert kort på forhånd hos de 5 store tilbyderne hvis man skal prøve noe annet enn SuC.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA