Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med "nye" Ionic

Startet av Mafioso1, søndag 17. november 2019, klokken 10:24

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 26. november 2019, klokken 15:00
De klager hos Audi og VW. De klager hos Nissan. Nå hos Hyundai. Er det noen produsenter som får dette med APP til? Tesla?
Du trenger ikke stille spørsmål ved det siste merket. Dønn stabil og responderer på sekunder. Selvfølgelig sanntid tilkobling.

Øyvind.h

Utfra brukererfaringer på nett (og i egen vennekrets) er det tre merker som får til stabil app.
Volvo, Mercedes og Tesla. For disse merkene meldes det nesten aldri om manglende respons i app. Og enkelte av de sjeldne tilfellene skyldes problemer med brukerens telefon, sim eller wifi.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

LaBomba

Fikk beskjed fra Hyundai at det pågår en oppdatering og derfor appen klarer ikke å kommunisere med bilen. Burde kanskje varsle oss

stikksaga

#18
Sitat fra: LaBomba på onsdag 27. november 2019, klokken 13:39
Fikk beskjed fra Hyundai at det pågår en oppdatering og derfor appen klarer ikke å kommunisere med bilen. Burde kanskje varsle oss
Jeg fikk forslag fra dem om å trykke inn resetknappen (lite hull hvor du kan stikke en binders inn helt til venstre under skjermen) det står hvordan i brukermanualen. Men det er bare å trykke der. Dette fikset problemet hos meg. Du mister heller ingen ting av favoritter, historikk osv. Det eneste som skjer er vel at du restarter kommunikasjonsmodulen.

Mafioso1

Da er bil bestilt:-) Gleder meg mucho. Tusen takk for tilbakemeldinger;-)

stikksaga

Sitat fra: Mafioso1 på onsdag 27. november 2019, klokken 19:01
Da er bil bestilt:-) Gleder meg mucho. Tusen takk for tilbakemeldinger;-)
Gratulerer, tror ikke du vil angre,  det har ikke jeg gjort ennå i alle fall  :)

Zimon

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

EV-FTW

Jeg kommer til å kjøpe ny elbil til våren, og har da følgende spørsmål.
Har lest og sett mye ang. ladehastighet på nye Ioniq. Jeg kjører ca 10 mil hver dag. Kjører også gjennomsnittlig 2 turer i mnd fra Stavanger til Kristiansand. Dette ønsker jeg at den nye bilen skal klare uten å lade, uansett årstid.

Så kommer utfordringen. Jeg kjører også 3 ganger i året fra Stavanger til Jessheim. Det er da ca 60 mil. Blir dette for langt for den nye Ioniq, med tanke på ladehastighet? Orker ikke sitte i evigheter på en ladestasjon.

Bilen koster jo fort 340 000 inkl vinterdekk. Legger jeg på 80 000 kan jeg få en  Tesla Model 3.

Kia e-Niro er ikke aktuell. Den er for dyr i forhold til Tesla. Nissan skal jeg ikke ha. Hyundai Kona er aktuell, men den er litt liten og støyer en del, men den nye er kanskje bedre på støyen?
ID3 er jeg redd blir for dyr når jeg har valgt det utstyret jeg ønsker, sammenlignet med Tesla.

Jeg mener at kommer en opp i prisklassen til Model 3, er jeg ikke i tvil om hva jeg velger, grunnet ladenettverket!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Sitat fra: Øyst1 på torsdag 28. november 2019, klokken 15:44
Jeg kommer til å kjøpe ny elbil til våren, og har da følgende spørsmål.
Har lest og sett mye ang. ladehastighet på nye Ioniq. Jeg kjører ca 10 mil hver dag. Kjører også gjennomsnittlig 2 turer i mnd fra Stavanger til Kristiansand. Dette ønsker jeg at den nye bilen skal klare uten å lade, uansett årstid.

Så kommer utfordringen. Jeg kjører også 3 ganger i året fra Stavanger til Jessheim. Det er da ca 60 mil. Blir dette for langt for den nye Ioniq, med tanke på ladehastighet? Orker ikke sitte i evigheter på en ladestasjon.

Bilen koster jo fort 340 000 inkl vinterdekk. Legger jeg på 80 000 kan jeg få en  Tesla Model 3.

Kia e-Niro er ikke aktuell. Den er for dyr i forhold til Tesla. Nissan skal jeg ikke ha. Hyundai Kona er aktuell, men den er litt liten og støyer en del, men den nye er kanskje bedre på støyen?
ID3 er jeg redd blir for dyr når jeg har valgt det utstyret jeg ønsker, sammenlignet med Tesla.

Jeg mener at kommer en opp i prisklassen til Model 3, er jeg ikke i tvil om hva jeg velger, grunnet ladenettverket!
Så du trenger egentlig støtte til å kjøpe den bilen du egentlig vil ha? :D

Ioniq er en fin bil, men 2. generasjonen av denne er mer som en oppgradert 1. generasjons elbil. Ikke helt bra nok batterikapasitet.

EV-FTW

Hehe. Nei, opplever egentlig at over 400 000 blir for dyrt for meg.
Klarer meg nok fint med en bil som har rekkevidde på rundt 33-35 mil.
Jeg liker godt Ioniq, og vi har en allerede. Den «nye» er oppdatert på en del viktige områder, men er bare redd at kjøreturen fra Stavanger til Jessheim kan bli en utfordring med den, grunnet hastighet på lading. Veldig usikker altså.

Peugeout 2008 er jo også et alternativ.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

LaBomba

Sitat fra: stikksaga på onsdag 27. november 2019, klokken 17:42
Sitat fra: LaBomba på onsdag 27. november 2019, klokken 13:39
Fikk beskjed fra Hyundai at det pågår en oppdatering og derfor appen klarer ikke å kommunisere med bilen. Burde kanskje varsle oss
Jeg fikk forslag fra dem om å trykke inn resetknappen (lite hull hvor du kan stikke en binders inn helt til venstre under skjermen) det står hvordan i brukermanualen. Men det er bare å trykke der. Dette fikset problemet hos meg. Du mister heller ingen ting av favoritter, historikk osv. Det eneste som skjer er vel at du restarter kommunikasjonsmodulen.

Back to business, takk for tips :+1:

Mafioso1

En liten oppdatering herfra!

Fikk ny Ioniq for 2 uker siden. Er strålende fornøyd så langt:-)

Electric cars in Norway

Grattis Mafioso1 :+1: ja det er en kongebil. Har kjørt den flere ganger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA