Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CITIGO e iV Online tjenester

Startet av alfbingo, lørdag 02. november 2019, klokken 15:36

« forrige - neste »

alfbingo

På hjemmesiden til Skoda står det "CITIGOe iV er fulspekket med Online tjenester" og så videre at det er enkelt å sjekke ladestatus/batteri og aktivere klima uansett hvor man er. Det tolker jeg som at den vil komme til å ha en app for styring av dette over Internet.

Er det noen som har hørt noe om dette? Selgeren jeg prata med virka som at han var usikker, og sa at han mente det ikke skulle være noe slikt.
EL bil snart...
BMW 525xdt
Audi A4 B5

Amatøren

Blir vel noe som We Connect (tidligere Car-Net).

De har allerede Šcoda Connect med bilstatus o.l. og det skulle ikke forundre med om de implementerer CITIGOe iV i den.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ChristR

#2
Jeg har fått bilen og benyttet Skoda Connect appen.
Så langt er jeg imponert. Den er mye raskere enn hva jeg er vant med på min forrige 2018 Golf.

Det gjenstår derimot å få erfaringer rundt stabiliteten.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

espenri

Jeg har fått vite at Skoda Enyaq vil benytte samme applikasjon og tjenesteplattform som Citigo. Etter noen måneders bruk, forhåpentligvis uten for mye forvarming i løpet av sommeren, men hvordan opplever dere stabiliteten på tjenesten? Er det noe som _ikke_ fungerer?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Birger

Tja, har bare hatt Citigo i et par uker, men tjenesten er grei. Ikke på nivå med Tesla når det gjelder respons og stabilitet.

Har måttet logge inn igjen mange ganger, må ofte logge på to ganger("Gjenta"), men kommer inn rimelig greit. Starting/stopping av AC har fungert fint, men vi har ikke satt på timer/schedule enda.

Når jeg kommer inn i app'en så virker det ikke som om data alltid er oppdatert på de forskjellige fanene. Gikk inn nå og sjekket og da står det på første siden i app'en at den er oppdatert for noen sekunder siden. Så inn på "Bilens tilstand" og der står det oppdatert for 7 timer siden...

Men må si at i det store og hele er det bra.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

ChristR

Jeg har hatt bilen i fire måneder nå. Jeg er, som jeg skriver over, fortsatt fornøyd med responsen fra den, når den fungerer.

Men stabiliteten er dårlig. Det er som Birger nevner, mye dobbel innlogging. Jeg opplever også ofte at appen sier at bilen ikke er låst når den er det.
Har også hatt utfordringer med å skru på forvarming.
Planlagt forvarming med avreisetider fungerer upåklagelig. Men dette skjer ikke gjennom Connect-appen.
Så er jo kanskje spørsmålet hva en kan forvente i en bil til 210 000, men det er nå en annen sak.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Como

Min mor (voksen dame) skal hente sin nye Citigo i dag. En oppgradering fra hennes forrige Mitsubishi I-MiEV. Hun var veldig glad i forvarmingen hun hadde i Miev'n som alltid virket, og jeg har solgt inn at hun får dette via App i Skoda'n. Håper derfor appen er litt mer stabil enn dere beskriver ovenfor, for hun er ikke en som liker å knote for mye på mobilen :)
At man ikke skal forvente så mye i en bil til 210 000 kommer vel an på om begrensingen/svakheten ligger i bilen eller appen. Samme appen er vel planlagt at skal brukes i Enyaq og da er vi i en annen prisklasse.
Min mor er kun ute etter forvarming av bilen og kanskje batteristatus. Tror dere jeg kan forvente mange "support telefoner" fra henne fremover?
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Elmo

Vi har hatt en Mii i ca 9 måneder nå.  APPen til Seat fungerer veldig bra. Aldri hatt problemer med den.
Hadde eUp fra 2014. APPen til den var så dårlig at jeg valgte å ikke batale da den begynte å koste penger. Dog mulig den er blitt bedre nå.

Rart at VAG konsernet skal ha så forskjelling kvalitet på APPene til de uliek bilene sine.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ChristR

Sitat fra: Como på onsdag 25. november 2020, klokken 10:28
Tror dere jeg kan forvente mange "support telefoner" fra henne fremover?

Jeg tror mye kan være gjort hvis hun har aksepterer at "sånn er det".
Har hun en iPhone er det også bare å forberede henne på at hun ofte må logge inn i appen på nytt, og at den krasjer. Det skjer så og si daglig.

Hvis hun har kjører hjemmefra til samme tid og tilgang på strøm ville jeg også ha satt opp avreiseplanleggeren. Den fungerer veldig bra!
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Amatøren

Sitat fra: ChristR på torsdag 26. november 2020, klokken 07:57
... bare å forberede henne på at hun ofte må logge inn i appen på nytt,...

Er det spesielt problem med iPhone?

Mange som ikke er klar over at det bare kan være en mobil (og en WEB side) innlogget på samme konto samtidig. Logges en ny mobil inn så kastes den som er innlogget ut.

Det fikk jeg vite av Møller når jeg slet med Car-Net (nå We Connect) og e-up! og en annen i familien brukte appen for varming. Da var jeg utlogget.

Dette ble løst ved at jeg opprettet 'medbrukere' på bilen (senere bilene 😉 ). Dermed var jeg hovedbruker med administrator rettigheter og de andre kunne da bare styre bilens funksjoner ikke legge til eller slette bil og ikke administrere andre brukere.

VAG sitt system er visst slik designet.

Dere som stadig kastes ut og er flere brukere av appen, sjekk det med medbrukere.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Como

Da er hun, så langt, en fornøyd eier av Škoda Citigo iV. Var med henne for å hente bilen i går.
Hun har iPhone, vi lastet ned ŠKODA Connect og hun fikk se ladestatus og hvor hun kan forvarme. Ikke testet annet ennå da bilen var fulladet. Det skal ikke være andre brukere av app til bilen hennes, så vi får se om hun blir kastet ut eller ikke.
Er det mulig å sette en øvre lade-grense, f.eks. stoppe lading på 90%? Fant ikke dette i appen.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

ChristR

Sitat fra: Como på torsdag 26. november 2020, klokken 11:48
Da er hun, så langt, en fornøyd eier av Škoda Citigo iV. Var med henne for å hente bilen i går.
Hun har iPhone, vi lastet ned ŠKODA Connect og hun fikk se ladestatus og hvor hun kan forvarme. Ikke testet annet ennå da bilen var fulladet. Det skal ikke være andre brukere av app til bilen hennes, så vi får se om hun blir kastet ut eller ikke.
Er det mulig å sette en øvre lade-grense, f.eks. stoppe lading på 90%? Fant ikke dette i appen.

Mulig jeg overforklarer, men her er greia.

Bilen har to "lademoduser". "Lade nå" og "Planlagt lading".
På "Lade nå" er det ikke mulighet for å sette øvre ladegrense
På "Planlagt lading" er det mulig å sette øvre ladegrense. Dette definerer du ved "Ladested" i Move & Fun-appen.

Du bytter mellom "Lade nå" og "Planlagt lading" ved å bruke knappen i midtkonsollen (Orange lys = Planlagt lading, ikke lys = Lade nå).
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Como

Takk for god og tydelig forklaring.
Skal se om dette er noe min mor (70+) klarer eller gidder å styre med. Hvis ikke blir denne bilen alltid ladet til 100%  :)
Kanskje på tide at VW kommer med en app som dekker alle funksjonene slik at man ikke trenger flere apper for å bruke alle bilens funksjoner, og som har 4G-støtte. Selger sa til meg i går at ŠKODA Connect opprinnelig støttet 3G men etter at 3G ble nedlagt så går datatrafikken over Edge. Nesten så jeg ikke helt tror han vet hva han snakker om :o
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

eisa01

Merkelig, EDGE og 2G skal fases ut innen 2025 - kommer de til å tilby oppgradering av kommunikasjonsmodulen som Tesla?

Ellers vil vel folk som får levert bilen fra neste år kunne reklamere?

https://www.telenor.no/bedrift/iot/m2m/3g/

kjølholdt

hav heter skoda appen i app store som brukes . Skoda connect?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA