Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forhåndskondisjonering

Startet av Greyish, lørdag 02. november 2019, klokken 00:03

« forrige - neste »

Greyish

Hei, er det noe poeng å gjøre dette dersom man ikke samtidig lader? Jeg har ikke lader hjemme ennå, poenget med å forvarme bilen/batteri er vel for å spare strøm når man skal ut å kjøre. Jeg antar at å forvarme bilen/batteri en time trekker endel strøm, så lønner dette seg i det hele tatt når bilen ikke samtidig står til lading?

Mvh
Øyvind
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Handyman

Poenget er å komme til en varm og isfri bil. Komfort og sikkerhet.
Om du står på lading hjelper det på rekkevidden, ellers ikke, annet en at de kan hjelpe på bedre regenerering fra start.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Skal du kun ha varm og isfri bil, og ikke varme batteriet, tar det ikke mange minuttene. Det er en av de mange store gleder ved å bytte til elbil.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Greyish

Jeg ser poenget med det komfortmessige nå i vinterhalvåret, så får heller rekkeviddedelen vente til jeg får hjemmelader på plass, bor i sameie så det var ikke bare å klaske opp en på egenhånd, så det kan ta litt id.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Autowinder

Nå kommer jo tidsstyrt lading og forvarming om ikke lenge, så da kan en legge opp et løp for hele uka 🙂
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Rosstopher

Står bilen ikke tilkoblet strøm, forvarmer du i 3-5 minutter (gjerne med range mode på) så blir det godt og varmt i bilen før du skal kjøre. Står bilen tilkoblet og du trenger så mye rekkevidde du kan få, kan du forvarme mye lenger (med range mode av). To forskjellige taktikker med to forskjellige mål.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Autowinder

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 02. november 2019, klokken 12:20
Står bilen ikke tilkoblet strøm, forvarmer du i 3-5 minutter (gjerne med range mode på) så blir det godt og varmt i bilen før du skal kjøre. Står bilen tilkoblet og du trenger så mye rekkevidde du kan få, kan du forvarme mye lenger (med range mode av). To forskjellige taktikker med to forskjellige mål.
Det er fortsatt ikke Range Mode på TM3
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Rosstopher

Sitat fra: Autowinder på lørdag 02. november 2019, klokken 14:57
Det er fortsatt ikke Range Mode på TM3

Sorry. Fikk ikke med meg at vi var i Model 3-delen av forumet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Ekornskurken

Det er visstnok også en fordel for batteriet å ha en lunk når man starter opp. Så derfor fortalte han jeg snakket med når jeg hentet ut bilen at han alltid forvarmet bilen sin før han kjørte, og da mente han hovedgrunnen var batterivarme og ikke nødvendigvis cupe varme. Men det er jo superdigg og komme til en varm og god bil!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA