Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp Leaf, lån Qashqai gratis

Startet av daggad, tirsdag 21. februar 2012, klokken 09:18

« forrige - neste »

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Najs!

Hadde ungene vært ute av redet hadde det virkelig vært et reelt alternativ! Det er litt for mange fotball- og turn-turneringer det skal reises til enda, men det blir nå kanskje en leaf etterhvert alikevel, men dog uten å "pante" caravellen. Får rydde permanent plass i garasjen til den så den ikke er rustet vekk til vi trenger den. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Jeg synes det er et fantastisk tilbud, særlig for de med rekkeviddeangst.

Håper bare tilbudet også gjelder eksisterende kunder, det er noen få ganger i året Leafen bokstavlig talt kommer til kort -og da ville det vært fint å låne/leie en Qashqai.
Hvis leieprisen blir brukbar kan vi også selge Toyotaen og kjøpe en Leaf til :)

Ikke bare vil de selge flere Leaf, de vil nok også selge flere Qashqai!
Og færre har nok behov for å låne Qashqai enn de tror når de kjøper Leaf,
så jeg tror ikke BNH trenger så mange biler stående (det fremgår jo av artikkelen at det er et begrenset antall).

Det eneste som bekymrer meg er at dette tyder på tilbakegang i salget, som riktignok har vært meget godt til nå. Gjør Nissan dette fordi de "må"?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elvind

Tar imot dette tilbudet med takk om Witro bil henger seg på :D Da blir det straks aktuelt å selge fossilbilen etter at LEAFen er i hus om noen ukers tid.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Aspiranten

Not bad! Med 400km rekkevidde på elbil nr. 2 kunne vi faktisk vært helelektriske dersom dette er ett tilbud som etablerer seg nå.
Nissan Leaf

Walker

For folk som reiser lite, kan det være rimeligere å bruke leiebil enn å ha eget kjøretøy. Men en leiebil må hentes eller bringes, den kommer ikke av seg selv. (Om noen år - når vi får automatisk selvstyrende biler - vil den kunne gjøre det, og da vil vi få en gullalder for leiebilfirmaer.) Derfor er det først og fremst praktiske årsaker til at flere av oss har en egen bil stående i garasjen.

På den samme måten er det mange elbileiere som har en stor dieselbil reservert til bruk på enkelte sjeldne langturer. For disse kunne bruk av leiebil være både et lønnsomt og praktisk alternativ, spesielt hvis leiebilfirmaene legger forholdene til rette for det. Med andre ord at de tilbyr parkering med lademulighet.


Elvind

Om leiebilfirmaene skal være et godt alternativ, må de også gjøre noe med åpningstidene sine, slik at det for eksempel går an å levere inn en bil på søndag ettermiddag/kveld.

Bilkollektiv er i så måte et godt alternativ, og noe vi vil vurdere å bytte ut fossilbilen med når vi har sett over tid hvor mye/lite vi kommer til å bruke den. Men gratis lånebil fra Nissan hadde vært et enda bedre alternativ ;D
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Strandbu

Nei nei nei, nå må de slutta å promotera elbiler. El-bil er ugunstig, miljø farlig og koster fryktelig mye å eie. !!!!!


(Begynner å bli redd for "min egen" parkeringsplass på jobben og kø på hurtigladerene  ;D ;D ;)  )
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

RogerB

Helt enig med deg Strandbu, El-bil er helt ulogisk og de 7000km jeg har kjørt hittil i år viser bare at El-bil bare er et blaff  ::)

Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Walker

Det er imponerende hvis Nissans lånebiler kan hentes og leveres både på kveldstid og helgedager!

El-vis

For de av oss som ikke får dette BNH-tilbudet - som sikkert bare gjelder nye kunder - er det et godt alternativ til litt rekkeviddebil innimellom.

Sjekk Bilkollektivet i Oslo eller Bilringen i Bergen, også med tilbud i Tromsø, Kristiansand og Stavanger.
Når man er medlem er det bare å sjekke ledige biler på nett, bestille og hente. Det er oppstillingsplasser fordelt over hele byen, de kan hentes og leveres døgnet rundt og er i hovedsak billigere enn leiebil. Store og små biler - og i Bergen kan man attpåtil leie seg en elbil om man vil...  :)

For Oslo: bilkollektivet.no
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

masae

#11
Jeg var en av de som kjøpte Leaf hos BNH i kampanjeperioden, og ble lovet at jeg skulle få mulighet til å låne en Qashqai gratis inntil 10 dager i året de tre første årene jeg eide leafen.
Selv om jeg ikke tror jeg kommer til å få mye bruk for det, er det defintivt kjekt å ha muligheten til å  låne en fossilbil hvis jeg må gratis.

Selger sa at jeg ville få et "klippekort" av dem, og at det ble tatt et klipp per dag fra dette kortet når jeg lånte bil. Jeg måtte gi beskjed "en liten uke" før jeg hadde behov for å låne bilen i følge selger. Hva "en liten uke" er kan nok diskuteres, men slik jeg forstod det ville det da holde om man f.eks. ga beskjed på mandag om man trengte bilen til fredag.
Mer informasjon skulle jeg få når jeg fikk bilen (27. mars), og da kan jeg godt poste den her.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

hens

Hei RogerB,
Min slektning i Watertown ND venter fortsatt på at folk skal gå tilbake til hestetransport, det har han gjort i 100 år nå.

"Disse automobilene er bare et blaff, hestetransport er langt sikrere!"  Sitat fra amerikabrev i 1912.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

BE

There ain't no such thing as a free lunch.

Sjekk hva samme forhandler har i estimerte servicekostnader sammenlignet med en Golf, så forstår dere fort at overstående påstand stemmer... LINK
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

arnejorg1

Sitat fra: Elvind på tirsdag 21. februar 2012, klokken 10:42
Tar imot dette tilbudet med takk om Witro bil henger seg på :D Da blir det straks aktuelt å selge fossilbilen etter at LEAFen er i hus om noen ukers tid.


Ja witro bil, sleng dere på. Det blir ikke så mange ganger i året jeg har bruk for leiebil, men ett veldig bra tilbud når man skal på langtur.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA