Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uoriginalt Aero Wheel Cap Kit - hva funker?

Startet av Lynkjapp, torsdag 31. oktober 2019, klokken 20:08

« forrige - neste »

Lynkjapp

Jeg betaler gjerne 490,- for original Tesla senterkopper og mutterdeksler, for å få riktig farge og passform. Men det hjelper jo ikke når de ikke finnes på lager og det nærmeste man kommer er å be at de sender mail når de kommer på lager igjen. (Når da? Neste uke, eller neste år? Det vites ikke.)

Så da er det fristende å bestille noe til under 350,- inkl. frakt fra eBay eller Amazon. Men så leser man om dårlig passform og for lange mutterdeksler og ser at alle er senterkopper er svarte, mens Tesla sine originale er i samme gråfargen som felgene.

Spørsmålet blir da, er det noen som har funnet et kit som er både pent og har bra passform rett ut av esken?

Feil farge, feil finish og feil form:



Original:


ladov

Eller så kan du bare be om epostvarsling. Det er en brukbar sjans for at Tesla får inn disse og sender dem til deg *før* et sett uoriginale når deg fra kina. :)


Det var utsolgt da jeg hadde lyst på sånne i våres. Så gikk det litt tid(par uker?) før de dukket opp i nett-shoppen og jeg kunne bestille. Etter det tok det bare et par dager før jeg hadde dem på bilen. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

storole

2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

Gusse


Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Wisd0m

Legger ved bilde av mitt sett bestilt på Aliexpress, trorjeg betalte 100 kroner for navkoppene og 40-50 for mutterdeksel.

Toalmar

Sitat fra: Wisd0m på lørdag 02. november 2019, klokken 08:58
Legger ved bilde av mitt sett bestilt på Aliexpress, trorjeg betalte 100 kroner for navkoppene og 40-50 for mutterdeksel.
Ikke lett å se å det bildet detaljer på det bildet. Du burde ta ett nærbilde av felgnav
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


Lynkjapp

Sitat fra: ladov på torsdag 31. oktober 2019, klokken 23:22
Eller så kan du bare be om epostvarsling. Det er en brukbar sjans for at Tesla får inn disse og sender dem til deg *før* et sett uoriginale når deg fra kina. :)

Jepp, epostvarsling var det jeg prøvde å beskrive og har brukt allerede. :) I tillegg fikk jeg en PM fra en som ville selge et ubrukt originalt sett. (Hei vedkommende, sjekk innboksen. :) )

Lynkjapp

Sitat fra: Gusse på lørdag 02. november 2019, klokken 01:21
Kjøpte Begood sine for bare 398,- funker fjell

https://www.begood.no/products/aero-wheel-cap-kit-tesla-model-3

Sorry, men det var akkurat de som jeg litt frekt benevnte som "Feil farge, feil finish og feil form". Men nå er jeg over gjennomsnittet pirkete da. :)

Wisd0m

#10
Sitat fra: Toalmar på lørdag 02. november 2019, klokken 09:14
Sitat fra: Wisd0m på lørdag 02. november 2019, klokken 08:58
Legger ved bilde av mitt sett bestilt på Aliexpress, trorjeg betalte 100 kroner for navkoppene og 40-50 for mutterdeksel.
Ikke lett å se å det bildet detaljer på det bildet. Du burde ta ett nærbilde av felgnav
Åpne bildet å zoom så ser du det. Bildet har god nok kvalitet.

Edit: Angående begood sine så ser de helt jævlige ut.

Lynkjapp

Takk til forummedlemmet som solgte meg en ubrukt originalpakke. Ble veldig pent (unnskyld møkkete bil)!

Kartelaven

Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Gusse

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 02. november 2019, klokken 19:04
Sitat fra: Gusse på lørdag 02. november 2019, klokken 01:21
Kjøpte Begood sine for bare 398,- funker fjell

https://www.begood.no/products/aero-wheel-cap-kit-tesla-model-3

Sorry, men det var akkurat de som jeg litt frekt benevnte som "Feil farge, feil finish og feil form". Men nå er jeg over gjennomsnittet pirkete da. :)

Hehe...skjønner. Ser på meg selv som pirkete, men tror nok jeg møtte min overmann her..hehe. Hver sin smak osv. Personlig så er jeg vant til at vinterfelgene er litt underlegene i forhold til sommerskoene, så det ligger nok litt der😊

Lynkjapp

Sitat fra: Gusse på tirsdag 05. november 2019, klokken 10:55
Hehe...skjønner. Ser på meg selv som pirkete, men tror nok jeg møtte min overmann her..hehe. Hver sin smak osv.

Ja, legg merke til at jeg skrev "feil", ikke "stygg" eller "dårlig". :)

SitatPersonlig så er jeg vant til at vinterfelgene er litt underlegene i forhold til sommerskoene, så det ligger nok litt der😊

Jeg har alltid tenkt slik med tidligere biler, at det er pokker at man må kjøre halve året med stygge eller i beste fall kjedelige felger. Men Aero-felgene uten hjulsider er definitivt til å leve med. Den ser mer elegant ut med 19" Sport-felgene, men ser tøffere ut med de mørke Aero-felgene. Røde fartsstriper langs sidene, laksetrapp og vinge så er vi i mål! :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA