Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukere av Plugsurfing - Les dette!

Startet av RayBomb, torsdag 31. oktober 2019, klokken 18:24

« forrige - neste »

RayBomb

Hei, som mange kanskje kjenner til, er brikke fra selskapet Plugsurfing nokså fint å ha, spesielt hvis man skal på biltur rund om i Europa.

Jeg blir nødt for å komme med en liten advarsel til alle som bruker tjenesten. Sjekk at du betaler kun det som du skal betale. Jeg har blitt overfakturert over 1200kr av selskapet. Hvorfor dette har skjedd har jeg enda ikke fått klarhet i, og det virker som det ikke er lett å få tilbake pengene dom er blitt overfakturert.
Kommer med oppdatert informasjon når jeg vet mer.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Amatøren

Klag til kredittkortselskapet som du har kredittkort fra og forklar situasjonen og krev beløpet tilbake.

Får Plugsurfing for mange klager mister de kredittverdighet og må endre rutiner eller så blir de sperret fra kredittselkapet.

Kanskje kredittkortselskapene samarbeider og i så er det virkelig skjerpings eller forsvinn.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Jeg fikk også feil med siste faktura fra dem. De har generelt hatt problemer med å belaste norske kort gjennom hele året, men i september kom dette i orden og jeg fikk da 8-9 fakturaer på riktig lading, men med tysk moms (19%). Nå i oktober fikk jeg ny faktura med alle de samme ladingene på nytt, men da med norsk moms (25%).

Jeg la inn klage her: https://plugsurfing.freshdesk.com/en/support/home (som ikke er noe opplagt sted dersom en ikke har vært i kontakt med support hos dem tidligere). Den var behandlet etter noen få timer, og jeg hadde pengene tilbake på kortet dagen etter. Dvs de refunderte fakturaen med norsk moms, så jeg har i praksis fått litt rabatt ved bare å ha betalt tysk moms.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RayBomb

Sitat fra: Orbit på torsdag 31. oktober 2019, klokken 19:08
Jeg fikk også feil med siste faktura fra dem. De har generelt hatt problemer med å belaste norske kort gjennom hele året, men i september kom dette i orden og jeg fikk da 8-9 fakturaer på riktig lading, men med tysk moms (19%). Nå i oktober fikk jeg ny faktura med alle de samme ladingene på nytt, men da med norsk moms (25%).

Jeg la inn klage her: https://plugsurfing.freshdesk.com/en/support/home (som ikke er noe opplagt sted dersom en ikke har vært i kontakt med support hos dem tidligere). Den var behandlet etter noen få timer, og jeg hadde pengene tilbake på kortet dagen etter. Dvs de refunderte fakturaen med norsk moms, så jeg har i praksis fått litt rabatt ved bare å ha betalt tysk moms.

Takk for linken. Det ser ut som det er akkurat det samme som har skjedd med meg. Vi får se hva de gjør med saken, og hvor for de ordner feilen som er gjort.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

#4
Som dere kanskje forstår, så er 1200kr ganske mange ladingen, og Plugsurfing krever at jeg må vise dem akkurat hvilke ladingen som jeg mener er feil. Jeg må mer eller mindre gjøre deres jobb for å fikset feilen som de har gjort.. huff

SitatDear Ray,

thank you for your message.

Would you be so kind to explain the issue in more detail?

Please name us the  invoice number and the position/charging session of the invoice we have to check again and the reason why.

Beste Grüße / Best regards
Txxxx Pyyyy

Customer Service Specialist
Billing Issues & Finance
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

pudderjagar

Men hvis du hevder at det er feil på prisen så vil du gså vite hvor du har betalt for mye. Pluggsurfing har logg over alle ladingene.

Husk og at da er enorm prisforskjell mellom de forskjellige ladepunktene. Når eg var i Tyskland såhadde eg Pluggsurfing og NewMotion brikke. Her kunne det være en prisforskjell på 300kr på samme stolpe mellom de 2 brikkene.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

RayBomb

Sitat fra: pudderjagar på mandag 04. november 2019, klokken 17:14
Men hvis du hevder at det er feil på prisen så vil du gså vite hvor du har betalt for mye. Pluggsurfing har logg over alle ladingene.

Husk og at da er enorm prisforskjell mellom de forskjellige ladepunktene. Når eg var i Tyskland såhadde eg Pluggsurfing og NewMotion brikke. Her kunne det være en prisforskjell på 300kr på samme stolpe mellom de 2 brikkene.
Feilen er at jeg ved flere anledninger har betalt for samme ladesessjon 2 ganger.
Altså, en ladesessjon kommer på 2 forskjellige betalte regninger.

Jeg har enda ikke fått tilbake noen penger.
Noen som vet hvordan jeg kan gå til sak mot et firma i Tyskland?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Orbit

Dersom dette er betalt med kredittkort, kontakter du kortutsteder med informasjon om at du har kontaktet PS, men ikke fått tilbake pengene. Så er kortutsteder pålagt å ordne opp i dette.

Er det betalt med debetkort stiller du litt svakere ovenfor banken, og de er ikke nødt til å stille opp. Men en oppegående bank vil nok likevel hjelpe.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Oddaa

Sitat fra: RayBomb på søndag 17. november 2019, klokken 04:09
Feilen er at jeg ved flere anledninger har betalt for samme ladesessjon 2 ganger.
Altså, en ladesessjon kommer på 2 forskjellige betalte regninger.

Jeg har enda ikke fått tilbake noen penger.
Noen som vet hvordan jeg kan gå til sak mot et firma i Tyskland?
Men har du gjort som de ber om, altså pekt på hvilke ladinger som er fakturert dobbelt?

(Dette er vel neppe noe mer komplisert og tidkrevende for deg enn å gå til sak mot dem?)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

RayBomb

#9
Jeg bruker PayPal som betalingsløsning

Her er kommunikasjonen mellom oss:

  • Sendte 1. forespørsel på nettsiden (31.10.2019):
    SitatHello. I need you to review my account. By my calculations I have been overcharged by your company.
    Please look into this.

  • 1. svar fra Plugsurfing (01.11.2019):
    SitatDear Ray,

    thank you for your message.

    Would you be so kind to explain the issue in more detail?

    Please name us the  invoice number and the position/charging session of the invoice we have to check again and the reason why.

    Beste Grüße / Best regards
    Txxxx Pyyyy

    Customer Service Specialist
    Billing Issues & Finance

  • Mitt svar (03.11.2019):
    SitatI don't really understand why I have to do your job to find out where YOUR mistake is, but I guess you don't care much?

    I can give you a copy of my spreadsheet where you can see that I have paid more than I was suppose to.
    Please see pdf for more info.



  • Deres svar (05.11.2019):
    SitatDear Ray,

    thank you for your message.

    Would you be so kind to describe this in more details?

    This is no invoice from Plugsurfing. If you want us to check your invoices, please send us the invoice number and the position we have to check again. And the reason why. This is missing.

    When checking your charging processes, there was no discrepancy between the price in our app and the price in your account. You always pay the price that is displayed in our app. This price is given to us by the operator and must be checked before charging.

    If you notice an error, please send us your invoice number and position so that we can check it.

    Beste Grüße / Best regards
    Txxxx Pyyyy

    Customer Service Specialist
  • Mitt svar (05.11.2019):
    SitatPerhaps take a look at this:

  • Deres svar (06.11.2019):
    SitatDear Ray

    thank you for your message.

    I'm afraid we're going in circles here. I'm afraid I can't help you that way. Would you like to say that ALL the charging sessions of these two bills are wrong? Then I need to know why you claim this. Because it is not.

    Invoice 2019-151629
    2019-07-25 16:10 (00:22:53, 16.86kWh), EVSE: NO*CND*E363*B
    Position 1 is correct
    Price displayed in App: 2889 NOK per minute - you charged 22 minutes. This is how the amount of position 1 is calculated.

    Position 2 is correct
    2019-07-28 15:47 (00:57:57, 68.8kWh), EVSE: SE*ION*E102201
    price displayed in App 88 SEK for each charging session - this is how the amount is calculated on position 2 in your invoice after changing currency to NOK

    Position 3 is correct
    2019-07-28 18:44 (00:30:42, 38.73kWh), EVSE: DK*ION*E301802
    price displayed in App 88 DK for each charging session - after changing currency 114.30 kr - this is how the price is calculated in position 3 of your invoice

    And so on.
    Please compare the prices in your invoices or your charging history with the prices in our App. Please always check the price before charging in our App to have the full control over your charging sessions.

    Beste Grüße / Best regards
    Txxxxx Pyyyyy

    Customer Service Specialist
    Billing Issues & Finance
  • Mitt svar (06.11.2019):
    SitatFrom my last PDF file: the left and right side is two identical charges, billed twice.  And yes, all the charges I have written down.

    The charge from the bill in the left side, is the same charge as the bill on the right side in my pdf
    As you can clearly see, it's the same place, date, time and charge period, but you have charged me two times for this charge.

    One time on: "invoice 2019-151629 and one more time on: Rechnung 2019-134056"
    Not the same prize, but one place I have paid with VAT and on the other without VAT

    How are you not able to see this?

    Can you please give this to someone more qualified to do this job please, this is ridiculous!

Så har jeg ikke hørt mer fra dem på nå 11 dager.....
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Fikk svar i dag om at de skulle se nærmere på saken. Håper det nærmer seg løsning.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Orbit

#11
Jeg fikk følgende standardepost fra dem i dag, så ser ut som de har hatt generelle problemer og nå retter det for alle:
Sitat
Dear Plugsurfer,

We made a billing error. As you may have noticed, you have received invoices with duplicated charges for one or more of your charging sessions over the past few months. We apologise for the inconvenience and are working quickly to correct this error. You can expect the following transactions to take place in the coming week:

For each invoice including an erroneous or duplicated charge, you will receive a reimbursement for the full sum of the invoice to the payment method that was billed. You will also receive a corresponding reimbursement invoice for your records.

Following this reimbursement, we will bill your account for the correct sum and issue a corresponding invoice. Thank you for your patience as we resolve this.

Kindly submit any questions you may have about this process or your invoices to the support team here: https://plugsurfing.freshdesk.com/en/support/tickets/new.

Electric regards,
Your Plugsurfing Team
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Jeg fikk en kreditnota fra dem i dag, fra en dobbelt fakturering for lading i Tyskland i april.
Det sto at det ville gå noen dager før beløpet kom inn på min PayPal konto.

Jeg hadde ikke engang oppdaget at jeg ble dobbeltfakturert tidligere, må visst begynne å følge bedre med :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RayBomb

Sitat fra: Orbit på fredag 29. november 2019, klokken 18:16
Jeg fikk følgende standardepost fra dem i dag, så ser ut som de har hatt generelle problemer og nå retter det for alle:
Sitat
Dear Plugsurfer,

We made a billing error. As you may have noticed, you have received invoices with duplicated charges for one or more of your charging sessions over the past few months. We apologise for the inconvenience and are working quickly to correct this error. You can expect the following transactions to take place in the coming week:

For each invoice including an erroneous or duplicated charge, you will receive a reimbursement for the full sum of the invoice to the payment method that was billed. You will also receive a corresponding reimbursement invoice for your records.

Following this reimbursement, we will bill your account for the correct sum and issue a corresponding invoice. Thank you for your patience as we resolve this.

Kindly submit any questions you may have about this process or your invoices to the support team here: https://plugsurfing.freshdesk.com/en/support/tickets/new.

Electric regards,
Your Plugsurfing Team

Ja, jeg fikk også denne nå.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Godt noen følger med for det ser de ikke ut til at de gjør selv eller ? De fleste selskap har måneds regnskap og høres ikke ut som de har kontroll når de først tar tak etter et halvt år etter og etter at noen har maset i ukes vis.

Skeptisk !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA