Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusvisker bak: 5 min og 30 kr

Startet av Triangle, torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:16

« forrige - neste »

Triangle

1. Kjøp en relativt lang basic vindusvisker. Feks denne: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerutstyr/viskerblad/viskerblad-650mm-26-2000029607

2. Ta ut det gamle visker-bladet fra braketten. Legg det side om side med det nye viskerbladet og klipp det nye viskerbladet med en tang til rett lengde.
(Nå har du også et ekstra viskerblad til neste skifte.)

3. Smør litt olje/fett på gummi i "glide-sporene" på viskerbladet og tre det inn i braketten på bak-viskeren.

4. Profit.

Trekkoppbil

Ja, det finnes mange enkle løsninger, og vi burde bli flinkere til å dele dem.

Man kan også søke etter f.eks 10" wiper refill på E-bukta.

16" og 26" finnes også i laus gummi eller silicon som man kan bytte ut. Men det er ikke alltid det passer i  viskerene. Det finnes ulike bredder. Erfaringen min er at man ofte ikke får lengda man har bestillt heller.

Jeg ser det er annonsert 10-pakninger til 40-50 kroner.
Dersom det er mulig å splitte en 26" gummi i 10" og 16",så kan man komme langt med en 10-pakning 26", men jeg er usikker på om det vil fungere bra, da det ofte er ett spesiellt endespor.

https://www.ebay.com/itm/10-Rear-Windscreen-Wiper-Blade-For-Suzuki-SX4-Swift-Splash-Infiniti-QX56/312542865517

cra

Anbefaler å legge slikt inn på elbilwiki.no. Wiki er mye bedre som oppslagsverk over tid. Det som ligger i forumet har det med å forsvinne i bakleksa etter en tid pga vesentlig hlyere aktivitet. :) Men det kan selvsagt linkes til tråder i forumet her for å kunne finne igjen diskusjon/utdypning utover instruksjonene som legges på wiki.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA