Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og innbytte

Startet av Cowboystrekk, torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Vurderer å kjøpe en Model 3 på nyåret da vi vil ha en litt mindre bil og ikke trenger barnevogn lenger, hengerfeste (hovedsakelig til sykler) er og et must. Hvis vi takker ja til innbytte fra Tesla, er det da juridisk forpliktende slik at vi ikke kan selge bilen privat om vi plutselig får et bedre tilbud? Eller kan vi si ja til Tesla først og så droppe innbytte om vi får solgt privat?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

spirrevipp

Du kan avtale innbytte og droppe det hvis du får solgt privat, men du må bestemme deg noen dager før utlevering av ny bil. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt noen år tilbake når jeg vurderte å bytte inn S'en.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

saphran

Det er kort frist for å godta tilbudet ihvertfall, 2 dager mener jeg.

Jeg fikk innbyttepris på min 2013 S tidligere i år, tilbudet kom kjapt, men lå 33% under billigste tilsvarende på finn.no, så litt vel heftig margin må jeg si. Om problemet er å selge den kjapt nok så går det nok rimelig kjapt å selge bilen vil jeg tro om du gir rabatt på bare en halv slik margin.

Cowboystrekk

Takk for svar. Tenkte å evt godta innbytte og så legge ut bilen for salg litt før jeg får ny. Så om jeg ikke får en bra deal før overtakelse så tar jeg den på innbytte :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

z4rd

Hva slags deal fikk du fra Tesla sammenlignet med realistisk priset på FINN?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Cowboystrekk

Sitat fra: z4rd på søndag 08. desember 2019, klokken 09:13
Hva slags deal fikk du fra Tesla sammenlignet med realistisk priset på FINN?
Avventer med innbytte, blir tidligst ljøp til våres så ikke fått tilbud enmå.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: z4rd på søndag 08. desember 2019, klokken 09:13
Hva slags deal fikk du fra Tesla sammenlignet med realistisk priset på FINN?
Ble tregt svar da vi utsatte bestilling, men fikk innbytte på 193k. Tilsvarende bil med litt mer utstyr fra Tesla selv ble solgt for noen uker siden til ca 290k. Hadde de solgt min nå tipper jeg de ville tatt 250-260 for den, men har noen små lakkskader etc som også trekker ned prisen litt. Tipper de ser for seg rundt 40-50k i avanse for min og deres priser er ikke så ulike de beste på finn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA