Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MetroBuddy - lade dødt NiMH framdriftsbatteri

Startet av RoadRunner, onsdag 30. oktober 2019, klokken 19:28

« forrige - neste »

RoadRunner

Har endelig fått tid til å se på prosjektet, 2010 modell med dødt framdriftsbatteri og kræsjet front.

Det står 60 celler foran og 60 bak. Ser ut som at det er to i parallell, så det skulle bli 36v foran + 36v bak.
Jeg har erfaring med blybuddy, men ingen erfaring fra NiMH.
Måler 1.4v over hele pakken. Hva er den beste måten å lade cellene på slik at jeg kan ta ibruk orginalladeren på?
Hvor mange Ah er hver enkelt celle og er det 1.2v som er korrekt spenning?
Og så et praktisk spørsmål: hvor ligger 12 servicebatteri ?
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

Konklusjonen så langt er at det er ikke 12v servicebatteri på metrobuddyen- dc/dc converteren leverer strøm til 12v-anlegget.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA