Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrytetråd

Startet av fredrik1992, onsdag 30. oktober 2019, klokken 14:40

« forrige - neste »

power59

Som nevnt ovenfor kan folie kanskje være et godt alternativ hvis en ønsker en alternativ farve på model 3 - men hvordan håndteres karroseriskader (bulk i dører, skjermer etc) på foliert bil?

Hvis folien er relativt ny vil jeg anta at det går greit å legge på ny folie etter at skadet karroseridel er utbedret.

Men hva hvis folien er ett par år eller mer. Vil falming og ev. utgåtte folieprodukter medføre at hele bilen må folieres på nytt?

Er merarbeidet dekket av forsikringen?


fredrik1992

Sitat fra: power59 på torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:17
Som nevnt ovenfor kan folie kanskje være et godt alternativ hvis en ønsker en alternativ farve på model 3 - men hvordan håndteres karroseriskader (bulk i dører, skjermer etc) på foliert bil?

Hvis folien er relativt ny vil jeg anta at det går greit å legge på ny folie etter at skadet karroseridel er utbedret.

Men hva hvis folien er ett par år eller mer. Vil falming og ev. utgåtte folieprodukter medføre at hele bilen må folieres på nytt?

Er merarbeidet dekket av forsikringen?

Jeg må være ærlig å si at jeg ikke vet...
Nå skjenner jeg han som har foliert min bil ganske godt, så jeg har ikke vurdert dette.

fredrik1992

Sitat fra: power59 på torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:17
Som nevnt ovenfor kan folie kanskje være et godt alternativ hvis en ønsker en alternativ farve på model 3 - men hvordan håndteres karroseriskader (bulk i dører, skjermer etc) på foliert bil?

Hvis folien er relativt ny vil jeg anta at det går greit å legge på ny folie etter at skadet karroseridel er utbedret.

Men hva hvis folien er ett par år eller mer. Vil falming og ev. utgåtte folieprodukter medføre at hele bilen må folieres på nytt?

Er merarbeidet dekket av forsikringen?

Må innrømme at jeg ikke er sikker på dette..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA