Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Funksjon til sim?

Startet av mahuns, onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59

« forrige - neste »

mahuns

Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?
2020 E-tron 50 AS
2007 Mazda 3

Hårek

OTA kartoppdatering tror jeg krever eget SIMkort.
En viktig funksjon (for min del) er muligheten for å sende Google Maps destinasjoner fra PCen til navi.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Elmic

Sitat fra: Hårek på onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:19
OTA kartoppdatering tror jeg krever eget SIMkort.
En viktig funksjon (for min del) er muligheten for å sende Google Maps destinasjoner fra PCen til navi.

Er det ekstrautstyr om man ønsker dette?
Har bestilt business advance
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

Renzir

Sitat fra: mahuns på onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59
Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?

Med fare for at jeg tar feil på noen her (mye mulig):

OTA kart
Satelittkart
Wlan sone i bil
Google søk i nav
Vær
News
Trafikkmeldinger, rerouting ved hindringer
Trådløst carplay
Sende mål og ruter fra app/Pc til bil

Trond.m

Sitat fra: Renzir på onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:38
Sitat fra: mahuns på onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59
Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?
Trådløst carplay
Sikker på det ? Jeg har trådløs CarPlay i BMW, men ikke wifi eller eget simkort.

Renzir

Sitat fra: TM på søndag 03. november 2019, klokken 17:51
Sitat fra: Renzir på onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:38
Sitat fra: mahuns på onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59
Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?
Trådløst carplay
Sikker på det ? Jeg har trådløs CarPlay i BMW, men ikke wifi eller eget simkort.

Nei, ikke sikker på det, derfor jeg tok forbehold om det ;-). Men på audi har det vært snakk om at trådløst måtte aktiveres for at carplay skulle fungere trådløst.

jonste

Sitat fra: Renzir på mandag 04. november 2019, klokken 08:56
Sitat fra: TM på søndag 03. november 2019, klokken 17:51
Sitat fra: Renzir på onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:38
Sitat fra: mahuns på onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59
Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?
Trådløst carplay
Sikker på det ? Jeg har trådløs CarPlay i BMW, men ikke wifi eller eget simkort.

Nei, ikke sikker på det, derfor jeg tok forbehold om det ;-). Men på audi har det vært snakk om at trådløst måtte aktiveres for at carplay skulle fungere trådløst.

Trådløs carplay fungerer uten å sette sim i bilen.

elektro

Sitat fra: jonste på mandag 04. november 2019, klokken 09:03
Sitat fra: Renzir på mandag 04. november 2019, klokken 08:56
Sitat fra: TM på søndag 03. november 2019, klokken 17:51
Sitat fra: Renzir på onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:38
Sitat fra: mahuns på onsdag 30. oktober 2019, klokken 12:59
Hvilken funksjoner har bilen i utgangspunktet når det gjelder kommunikasjon, og hva får man ekstra ved å sette inn simkort?
Trådløst carplay
Sikker på det ? Jeg har trådløs CarPlay i BMW, men ikke wifi eller eget simkort.

Nei, ikke sikker på det, derfor jeg tok forbehold om det ;-). Men på audi har det vært snakk om at trådløst måtte aktiveres for at carplay skulle fungere trådløst.

Trådløs carplay fungerer uten å sette sim i bilen.

Men ikke over hodet på 2019 modeller, per i dag..  ::)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA