Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå kommer nye forseter til TMX

Startet av OhmPaPa, onsdag 30. oktober 2019, klokken 11:55

« forrige - neste »

OhmPaPa

Now Tesla is updating the front seats of the Model X.

Sources familiar with the matter told Electrek that Tesla communicated to employees that new Model X vehicles being built right now have new front seats.

The new seats are less bulky, resulting in more legroom for the second-row seats regardless of the configuration (five, six, or seven).

Tesla is also adding a back pocket to the seat for more storage space in the back.

With the seating area, the Model X has 87.8 ft³ of storage space.

The automaker has also been working on a new "more efficient" seat design with a temperature-control system, according to a new Tesla patent we reported on earlier this month.

https://electrek.co/2019/10/29/tesla-updates-model-x-front-seats/

kodax

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 30. oktober 2019, klokken 11:55
Tesla is also adding a back pocket to the seat for more storage space in the back.
https://electrek.co/2019/10/29/tesla-updates-model-x-front-seats/
WTF? "More"?? I X-en har det jo vært nøyaktig null lagringsrom bak, så "more" er vel et unødvendig adjektiv.
(Ja, dette irriterer meg nesten like mye som de sotede vinduene:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

oto

Sitat fra: kodax på onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:10
(Ja, dette irriterer meg nesten like mye som de sotede vinduene:)

Åh - nå ble jeg glad! Den eneste personen i universet jeg kjenner til, tillegg til meg selv, som irriterer seg over de sotede vinduene! :-D Har diskutert dette med mange, som alle synes det er så stas med sotede vinduer.

Vet ikke om vi har samme grunn da. Jeg synes sotede baksetevinduer er en skikkelig uting fordi de helt faktisk tvinger baksetepassasjerene inn i samme visuelle situasjon som å måtte sitte med solbriller på døgnet rundt. Ingen vil sitte i en bil med solbriller på på kveldstur, men det må baksetepassasjerene i Xen vår. Når jeg selv sitter der på familietur, sitter jeg med permanent følelse av skumring og kveld, selv om heldiggrisene i forsetet opplever en gnistrende fin dag. Om du kun er på biltur på dagtid i Arizona har det sikkert noe for seg, men i Norge er det meningsløst
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

oto

Aner noen om det går an å bestille usotede bakvinduer til X?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

1000kwh

Hadde glatt byttet bakvinduer med en X for at ungene skal få skygge i vår S. Skeptisk til holdbarheten av solfilm, spesielt i bakluka.

Rævedilter

Sitat fra: oto på onsdag 30. oktober 2019, klokken 17:58
Sitat fra: kodax på onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:10
(Ja, dette irriterer meg nesten like mye som de sotede vinduene:)

Åh - nå ble jeg glad! Den eneste personen i universet jeg kjenner til, tillegg til meg selv, som irriterer seg over de sotede vinduene!
Slapp av, me er mange; men det er ikkje alle som lar irritasjonen komme på trykk. Eg irriterer meg langt meir over 200 kg med meingslaust dill-dall festa i toppen på bilen (også kalla FWD) samt panaoramafrontruta; så fekk eg sagt det og.

Thomas Parsli

Vi liker sotete vinduer (kjører mer om dagen enn om kvelden) og mangelen på lagringsplass bak er en "feature" i mine øyne da bilen ikke blir brukt som en lagringsplass av ræl.

Måkedørene synes jeg fungerer utrolig bra, både når det regner og i trange p-hus.
Men jeg har savnet skistativet...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kodax

Sitat fra: oto på onsdag 30. oktober 2019, klokken 17:58
Åh - nå ble jeg glad! Den eneste personen i universet jeg kjenner til, tillegg til meg selv, som irriterer seg over de sotede vinduene! :-D Har diskutert dette med mange, som alle synes det er så stas med sotede vinduer.

Vet ikke om vi har samme grunn da. Jeg synes sotede baksetevinduer er en skikkelig uting fordi de helt faktisk tvinger baksetepassasjerene inn i samme visuelle situasjon som å måtte sitte med solbriller på døgnet rundt. Ingen vil sitte i en bil med solbriller på på kveldstur, men det må baksetepassasjerene i Xen vår. Når jeg selv sitter der på familietur, sitter jeg med permanent følelse av skumring og kveld, selv om heldiggrisene i forsetet opplever en gnistrende fin dag. Om du kun er på biltur på dagtid i Arizona har det sikkert noe for seg, men i Norge er det meningsløst
Exactly, sikkert kjekt noen ganger i mer solfylte land, men her er det er temmelig trist å sitte i mørket bak når man er på biltur. (I tillegg syns jeg det ser harry ut.)
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 30. oktober 2019, klokken 20:45
...Eg irriterer meg langt meir over 200 kg med meingslaust dill-dall festa i toppen på bilen (også kalla FWD) samt panaoramafrontruta; så fekk eg sagt det og.
Litt ekstra vekt i toppen hadde plaget meg på en enskrogs seilbåt, men ikke på en panserkrysser. Dørene er praktiske for oss når vi bruker 3.rad, (og så ser det jo litt kult ut:). Men hadde gjerne byttet dem bort til fordel for takstativ, og lavere innkjøpspris og potensielt vedlikeholdsutgifter.
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 30. oktober 2019, klokken 21:14
...mangelen på lagringsplass bak er en "feature" i mine øyne da bilen ikke blir brukt som en lagringsplass av ræl...
Du har kanskje ikke vært på langtur med barn? Blir fort mye ræl som blir liggende løst rundt omkring når de ikke har steder å oppbevare ting.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA