Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trekk til Buddy CityJet v6

Startet av Buddyabassadøren i Bergen - Elvis, tirsdag 23. januar 2007, klokken 19:03

« forrige - neste »

Buddyabassadøren i Bergen - Elvis

Jeg har ikke garasje til min kjekk Buddy og kunne derfor tenke meg et trekk til bilen. Det ønsker jeg å bruke på bilen når den skal stå en stund eller det er ekstremt mye nedbør/frost. Jeg har sett på trekkene de har på bilextra og andre steder, men har lyst å høre andres erfaringer om hvilke trekk som passer greit til en buddy. Et oppblåsbart trekk som er på en TV reklame hadde vært ekstremt kult :-)
Noen forslag?
Jeg er på forhånd takknemlig for tips.

Mvh Kristian og Elvis
Buddy-eier siden 2006. Blå Buddy City Jet -46 000 km. Rød Buddy Premium fra juli 2011.

Laban

Hei.
Jeg har vært borti trekk som er oppblåsbare i forbindelse med lagring av veteranbiler: http://www.carcoon.co.uk/

Tror ikke de egner seg til parkering "over natta" da det blir mye styr med å blåse dem opp hver kveld   ???  Vet heller ikke hvordan de tåler snø. Jeg har mine veteranbiler lagret på låve om vinteren, men ville vurdert en slik for lagring over en lengre tid utendørs.

Det enkleste (hvis du har plass) må jo være å lage en car-port. Hadde en hjemmelaget inntil huset tidligere: 2 stk rørkonstruksjoner (2 rør sveiset sammen med en vinkel som var + 90 grader) som var festet til husveggen i ene enden og stod i bakken i andre enden og to glassfiber plater skrudd fast som tak på disse. Vinkelen var over 90 grader så regn/snø skled av. Ikke så pent å se på, men det fungerte ihvertfall utmerket i flere år.  ::)

Nå har jeg både en Think og en Kewet og begge går greit inn i en garasje :D
(må bare huske på å ikke lade begge samtidig ), mens Volvoen står ute og snør ned.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

pilt

Sitat fra: Laban på tirsdag 23. januar 2007, klokken 23:00
Det enkleste (hvis du har plass) må jo være å lage en car-port. Hadde en hjemmelaget inntil huset tidligere: 2 stk rørkonstruksjoner (2 rør sveiset sammen med en vinkel som var + 90 grader) som var festet til husveggen i ene enden og stod i bakken i andre enden og to glassfiber plater skrudd fast som tak på disse.

Er det lov å sette opp sånt helt inntil huset uten å byggemelde det? Trodde det gikk på fasadeendring og utnyttelsesgrad av tomta.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Silkefot

Ett lite partytelt til 300 kr på Europris behøver du vel ikke å byggemelde ;D. Den må kanskje forsterkes litt for snø  :D
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Laban

#4
Sitat fra: pilt på onsdag 24. januar 2007, klokken 12:21

Er det lov å sette opp sånt helt inntil huset uten å byggemelde det? Trodde det gikk på fasadeendring og utnyttelsesgrad av tomta.

Må bare innrømme at det aner jeg ikke. Har sjøen som nærmeste nabo der "car-porten" stod og en hekk melom "car-porten" og sjøen så den var lite synlig for ande enn de som kjørte inn på tomten min.

Hadde jeg søkt kommunen hadde jeg sikkert fått avslag også  ;D
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Endelig fant jeg link til rimelige plasthaller:

Se: www.vikre.no
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

pilt

Sitat fra: elektrolux på lørdag 10. februar 2007, klokken 18:59
Se: www.vikre.no

Kanskje det var noe sånt man skulle kjøpt seg. De er ikke verdens peneste å se på, men de er definitivt ikke noe styggere enn bølgeblikkgarasjene som står rett borti gata her heller. (Den saunaen fristet i grunn mer, men man kan vel ikke skjemme bort bilen helt heller...  :D)
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Lars C. Krogenæs

Noen som forresten har bygget en "Buddy Garasje"?

Tenk dere en liten søt garasje med de samme blomstene i blomsterpotter på hver side av døren, som bilen er foliert med, og en størrelse som akurat passer bilen...

Kanskje de små maskinlaftede lekestuene til Plantasjen hadde passet?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

pilt

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 15. februar 2007, klokken 10:57
Noen som forresten har bygget en "Buddy Garasje"?
Kan man ikke bare ta den med seg inn i gangen?  :D
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

elektrolux

En kul versjon hadde vært en litt større Buddy, med sidedør, som en åpnet for å komme inn i den ekte Buddyen som stod inne i den store garageversjonen. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Morteng

Jeg bor i Tromsø og her er jo vinteren rimelig lang, og det blir ofte rimelig kaldt her.  ;)
Jeg kan ikke kjøpe meg en sånn "hall" og ikke bygge noen form for garasje, så jeg leter altså etter et trekk. Noen som har noen forslag, evt hvor jeg kan finne noe sånt..?

takk :)
Tromsø - Reva Deluxe 2008 Modell, Blå (Jobber som forhandler)
Har kjørt buddy 2006 modell i 2 1/2 år.

eljet

Ta bilen med til en båtkalesje repratør, å spør om han kan lage et slikt trekk til  deg.
Det hender at noen av dem er rimlige

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Laban

Eller prøv Biltema. Har kjøpt trekk der til andre biler (Nylon: 349.-) som passer det meste som er smått. Hadde en Honda 600 (bil ja!) som passet rimelig inn i denne.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Bare vær forsiktig ved vind. Fikk en nylakkert Fiat Spider mattet ned etter å ha pakket den inn i plast. Plasten hadde blafret i vinden, og skurt ned lakken.

Kan være bedre uten presenning, og bare en matte over frontruta.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Morteng

Har altså en Kewet Buddy 2006 modell, hvis det skulle ha betydning for svarene deres...

Tusen takk for tips uansett. Skal prøve meg fram.
Tromsø - Reva Deluxe 2008 Modell, Blå (Jobber som forhandler)
Har kjørt buddy 2006 modell i 2 1/2 år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA