Jeg har kjørt Smart fortwo ED ved et par anledninger. Den er morsom å kjøre men en utpreget bybil. Det er godt plass til 2 personer, men veldig lite bagasjerom. Sittestilling og seter er helt greie. Det er kort mellom hjulakslene så den er litt stupete å kjøre. Vindstøyen er merkbar i motorveihastighet. Du merker også sidevind når det blåser. Stereoanlegget er av typen du finner i lekekassen til ungene dine. Jeg hadde nok byttet høytalere på om jeg skulle hatt den selv.
Det følger med en firkantet ladekladd med scuko i den ene enden og type 2 i bilens ende. Jeg har ikke sett at det følger med en type 2 kabel, men jeg har ladet den med type 2 kabel og det går fint. Jeg hadde derfor skaffet meg en type 2 kabel til bilen om jeg skulle hatt den selv. Jeg synes ikke det tok så langt tid å få ladet batteriet på 16A, men det er kanskje fordi batteriet ikke er så stort.
Den korte hjulavstanden gjør at jeg er skeptisk til hvordan den er på vinterføre.
De bilene jeg har sett til salgs som har vært nye og nesten nye har ligget på ca. 140.000,-. Den prisen synes jeg til tross for bilens sjarm er overpriset i forhold til trilling og VW Up som har 4 seter og bagasjeplass.
I den prisklassen hadde jeg nok gått for den litt dyrere Up.