Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lyd fra bil under lading

Startet av uggiz, søndag 17. november 2019, klokken 20:12

« forrige - neste »

uggiz

Hei,

Har flere ganger opplevd en slags "dunke"-lyd når jeg lader bilen, merker det når jeg sitter i bilen på feks. supercharger. Har også hørt det ett par ganger under kjøring. Virker som om lyden kommer fra under bilen. Er det batteriet som blir varmt under lading og lager lyd? (TM3 LR AWD)

Noen andre som har lagt merke til dette?

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

uggiz

Se der ja.. Kan virke som om dette er ett kjent fenomen, eller "feature" som Bjørn så fint kalte det  :)

Vesel

Tror det er metall som utvider seg når batteriet blir varmt under supercharging. Er jo høye effekter vi snakker om. Dersom man lytter i bagasjerommet, da helst ved vedlikeholdslading, så kan man også høre en del klikkelyder. Det tror jeg er et relé eller en kontaktor som driver og kobler ladespenning til og fra batteri.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA