Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beltestrammere bak

Startet av Nicko, mandag 28. oktober 2019, klokken 22:16

« forrige - neste »

daktari

I går sa barna at den ikke strammet da vi kjørte. Kan du sjekke med forhnadler om "belstestrammere" i dette tilfellet er stramming av slakk ved kjøring eller pyroteknisk stramming ved krasj?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nicko

Jeg snakket med Møller, de mente det siste. Altså at det ikke strammet under oppstart på beltene bak. Så hvis noen har dette må det være XTRA utstyr. Forhandler sa dette ville aktiveres ved en mulig kollisjon og forberede baksete passasjere på en bedre måte enn uten strammere.
Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

jonste

Har en 55 exclusive med all inclusive pakken og en 50 med pre sense rear, begge oppgitt med beltestrammere bak. Opplever ikke at noen av disse strammer bak ved vanlig kjøring på samme vis som foran.
Trodde i utgangspunktet at denne funksjonen skulle være også bak med disse tilleggene, men tydeligvis ikke.

tromsø

Et kritisk spørsmål til disse strammere. Straks etter at beltet har blitt stramt så blir det løst igjen bare man beveger litt på seg. Ser ikke at denne typ av stramming har noen egentlig funksjon unntatt å minne på de som sitter i bilen at det er lurt å ha belte stramt.

Dog er stramming før en eventuell kollisjon meget lurt!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA