Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VinterTesla tips

Startet av Nedland, mandag 28. oktober 2019, klokken 16:32

« forrige - neste »

TøddiVedder

Jeg kalibrerte ikke. Nå er min tilbake til vent. Ordnet seg selv. Eller kanskje silikon på lister og nederst på vindu ordnet det?

TøddiVedder

Jeg har på scheduled charging som starter kl 0000. Om morgenen er den ferdig ladet. Hvis jeg da setter på forvarming, vil bilen hente strøm fra veggen eller batteriet? Vil den hente fra batteriet pga at ikke skal starte lading før midnatt igjen?

TøddiVedder

En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.

patron

Sliter skikkelig med å få igjen dørene nå når det har vært -10 i en uke... Selv om jeg forvarmer bilen i 20minutter, så vil ikke vinduene gå ned når jeg lukker dørene. Må vel gå til innkjøp av silikonspray? fungerer det bra?

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. november 2019, klokken 09:22
En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.
Tullpreik, enkelt og greit.
Selvfølgelig kan man ha høyere temp en 19 grader. Ohh my god!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Cowboystrekk

Sitat fra: Handyman på mandag 11. november 2019, klokken 10:18
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. november 2019, klokken 09:22
En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.
Tullpreik, enkelt og greit.
Selvfølgelig kan man ha høyere temp en 19 grader. Ohh my god!
Teslabjørn greide vell å sprekke glasset med forvarming på HI, muligens noe steinsprut eller noe der da fra før. Har du steinsprutskader kan det kanskje være lurt å være litt forsiktig :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Klykken

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. november 2019, klokken 09:22
En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.
Appen går til "HI" og ikke bare 19, så da må man kunne forvente at det skal kunne gjøres uten å sprekke glass og whatnot.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

IbizaMan

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. november 2019, klokken 09:22
En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.

Da må det vel være noe feil med glasset i utgangspunktet vil jeg tro. Da er det vel helt greit om det sprekker ved forvarming når ingen oppholder seg i bilen i motsetning til om dette skulle skje etter avgang......



Handyman

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 11. november 2019, klokken 10:29
Sitat fra: Handyman på mandag 11. november 2019, klokken 10:18
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. november 2019, klokken 09:22
En annen ting om forvarming. I morges var det -7 grader i bilen. Startet forvarming med HI. Og 15 min seinere var det 28 grader. En på jobben sa at hun hadde fått beskjed fra delivery at ikke skulle sette høyere enn 19 grader, da glasset kunne sprekke. Tullpreik?
Vil være upraktisk isåfall.
Tullpreik, enkelt og greit.
Selvfølgelig kan man ha høyere temp en 19 grader. Ohh my god!
Teslabjørn greide vell å sprekke glasset med forvarming på HI, muligens noe steinsprut eller noe der da fra før. Har du steinsprutskader kan det kanskje være lurt å være litt forsiktig :)
Nemlig, han hadde en solid steinsprut som var årsaken sammen med varme. Lett å se i videoen på 1:24 og 2:50
https://www.youtube.com/watch?v=tpW-NAW0qUk
En uskadet rute tåler varme fra varmeapparatet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

IbizaMan

Sitat fra: Elmo på søndag 10. november 2019, klokken 23:20
Sitat fra: Elmo på torsdag 07. november 2019, klokken 22:28
Sitat fra: cemoz101 på onsdag 06. november 2019, klokken 21:01
Recalibrating the windows solved the issue for me.
I did this today, and now the APP shows "Vent" so recalibration fixed the "problem" for me :+1:

Og idag er den tilbake til utgangspunktet.  Står "Close" i APPen, men alle vinduer er lukket

Samme hos meg også, alle vinduer er lukket men står Close i app'en. Et trykk på Close så står det Vent igjen. Sikkert en bug i SW som blir fikset etter hvert.....


Rocklobster

Vil tipse om at regen bør settes ned på vinterføre, spesielt nå etter at vi fikk mer aggressiv "enpedalmodous". Fikk en liten aha opplevelse i går på våt glatt is. Baken seilte ut hver gang jeg slapp gassen. (Har rwd, hvordan oppleves dette med awd?). Kan være skikkelig skummelt hvis man ikke kjenner bilen og innstillinger. Gikk forøvrig greit på stødig vinterføre.

Lynkjapp

Sitat fra: IbizaMan på mandag 11. november 2019, klokken 12:20
Sitat fra: Elmo på søndag 10. november 2019, klokken 23:20
Sitat fra: Elmo på torsdag 07. november 2019, klokken 22:28
Sitat fra: cemoz101 på onsdag 06. november 2019, klokken 21:01
Recalibrating the windows solved the issue for me.
I did this today, and now the APP shows "Vent" so recalibration fixed the "problem" for me :+1:

Og idag er den tilbake til utgangspunktet.  Står "Close" i APPen, men alle vinduer er lukket

Samme hos meg også, alle vinduer er lukket men står Close i app'en. Et trykk på Close så står det Vent igjen. Sikkert en bug i SW som blir fikset etter hvert.....

Jeg kalibrerte vinduene og etter det så popper knappen tilbake fra Vent til Close igjen bare ti sekunder etter at jeg har trykket på den. Så den etterlengtede funksjonen for å kunne se om vinduene er stengt når man sitter på jobben og det begynner å regne er inntil videre verdiløs. Bare å håpe på SW-fiks.

jlan

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 23. november 2019, klokken 09:30
Jeg kalibrerte vinduene og etter det så popper knappen tilbake fra Vent til Close igjen bare ti sekunder etter at jeg har trykket på den. Så den etterlengtede funksjonen for å kunne se om vinduene er stengt når man sitter på jobben og det begynner å regne er inntil videre verdiløs. Bare å håpe på SW-fiks.
Inntil videre kan du jo bare trykke Close. Hvis det da kommer opp Vent i 10 sekunder så bør de vel være lukket.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lynkjapp

Sitat fra: jlan på lørdag 23. november 2019, klokken 09:42
Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 23. november 2019, klokken 09:30
Jeg kalibrerte vinduene og etter det så popper knappen tilbake fra Vent til Close igjen bare ti sekunder etter at jeg har trykket på den. Så den etterlengtede funksjonen for å kunne se om vinduene er stengt når man sitter på jobben og det begynner å regne er inntil videre verdiløs. Bare å håpe på SW-fiks.
Inntil videre kan du jo bare trykke Close. Hvis det da kommer opp Vent i 10 sekunder så bør de vel være lukket.

Jo, men siden dette dreier seg om en eller annen sensortolkningsfeil i SW som gjør at bilen over- eller underreagerer på informasjonen fra sensorene så klarer jeg ikke å la være å tenke at resultatet av å dra opp vinduet når det allerede er lukket kan bli en overtolkning av motstanden som gjør at vinduet isteden åpner seg 5 cm. (Hvis man trykker Close når man står ved bilen så hører man at bilen prøver å lukke vinduene selv om de allerede er helt stengt.) Og siden appen viser ett eller flere vinduer som åpent rett etter at jeg har trykket Close så vet jeg ikke om det bare er en ny feiltolkning eller om sikkerhetsfunksjonen faktisk har åpnet vinduet. Så da sitter man igjen med to alternativer:
1. Sjekke vinduene før man forlater bilen.
2. Trykke Close hver tiende sekund til batteriet går tomt... :)

jlan

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 23. november 2019, klokken 13:16
Så da sitter man igjen med to alternativer:
1. Sjekke vinduene før man forlater bilen.
2. Trykke Close hver tiende sekund til batteriet går tomt... :)
Men fortsatt kan jo noen kaste stålkuler på bilen din  :)
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA