Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forankringsringer til barnesete

Startet av Vegard_br, mandag 08. februar 2021, klokken 17:38

« forrige - neste »

Vegard_br

Noen som har funnet ringer som passer til TM3? Evt andre måter å feste forankringsselene til bakovervendte barneseter?

Tenker da noe ala dette, som festes på seteskinnen til forsetene. https://www.jollyroom.no/bilstoler/tilbehor/belter-montering/axkid-forankringsringer?gclid=Cj0KCQiA34OBBhCcARIsAG32uvOnuYG-mSDDnnkMXeOFxrj3jDpJ-5HDN4h-SFhM9lCjL8UACM-0U84aApBrEALw_wcB


Vegard_br

Sitat fra: trykkertor på mandag 08. februar 2021, klokken 19:11
Kan denne fungere?
https://www.skruvat.no/Barnesetesloyfe-P66620.aspx?gclid=Cj0KCQiA34OBBhCcARIsAG32uvPPa6c0AfMM9uk7-flUREXdV9qTLkWuIZtVoNdvmRs_VLiAwiqQo0caAl3XEALw_wcB

Du kan gjerne montere den under skinnen.

Ja jeg kikka på den, men den så kort ut. Etter å ha lest litt mer innser jeg at det også følger med en lang 100mm variant i pakken også.
Jeg lurte også på om det kunne gå å stikke den sidelengs under skinna, så det er jo et bra alternativ ja!

asbjørn hovd

Jeg har montert de fra Skruvat på passasjersetet. Det følger med to sett i pakken hvor de lange passer bak og de korte passer foran (slik at barnesete kan monteres i framsete). De er egentlig litt for brede til å passe oppi skinne slik at jeg måtte fram med vinkelsliperen, men sluttresultatet ble ganske bra. 

Det er ikke mulig å montere de på undersiden av seteskinna da det er en forsenkning på undersiden av skinna slik at den enkelt skal passe oppi hullet i gulvet.

Skruen i skinna har det jeg vil anta er T47 (ikke lagervare i min verktøykasse), men det gikk greit med en T45  Torx.



asbjørn hovd

Et bilde og tusen ord osv osv.

Som bildet viser så må man fjerne litt gods fra sidene for at de skal passe oppi skinne. Måtte også pusse litt rundt hullet for skruen da det er meget knapp klaring mellom skruen og stolen

Vegard_br

#5
Bra info, mange takk!  :+1:

Edit: kan også legge til at det er mulig å snike stroppen under skinna også, ihvertfall med et Axkid move sete. Bare ikke kjør setet for langt bak, regner med det kan spise opp stroppen ;)

Elmo

Sitat fra: Vegard_br på onsdag 10. februar 2021, klokken 12:50
. . . kan også legge til at det er mulig å snike stroppen under skinna også, ihvertfall med et Axkid move sete.
Jeg brukte den løsningen inntil jeg kom over festene fra Skruvat. Jeg syns det er en mye bedre løsning.
Sitat fra: asbjørn hovd på tirsdag 09. februar 2021, klokken 21:52
Jeg har montert de fra Skruvat på passasjersetet. Det følger med to sett i pakken hvor de lange passer bak og de korte passer foran (slik at barnesete kan monteres i framsete). De er egentlig litt for brede til å passe oppi skinne slik at jeg måtte fram med vinkelsliperen, men sluttresultatet ble ganske bra. 
De lange passer helt fint bak på min TM3 LR AWD 2019. Ikke behov for vinkelsliper.
Har ikke tenkt på at de korte kunne brukes foran, men det skal forsøkes.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA