Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeproblem e-Golf 2015 model

Startet av aguro, mandag 28. oktober 2019, klokken 15:49

« forrige - neste »

aguro

Vi sliter med lading av e-Golf 2015 model på IT nett.
Fikk først problemet med at nødladeren som følger med bilen gikk ofte i feil. Testet den i en annen kontakt så gikk det ofte fra men så gikk den i feil igjen.
Snakket med Møller og de mente det var laderen. Kjøpte så en ny, men etter en stund så gikk den også i feil. Leverte så bilen til Møller, men de fant ingen feil på bil eller lader.
Fikk så montert en vegglader, men etter et par dager gikk denne også i feil.

Noen som har vært borti dette?

Og til slutt. Er det noen som bor på Tau i Strand kommune som har en e-Golf fra 2015 som kunne tenke seg å teste å lade på veggladeren vår slik at vi kan finne ut om problemet er i bilen.

Higgen

Akkurat fått telefon fra Møller som har min bil inne for tilsvarende ladeproblem.
Viste seg å være høy motstand mellom ladeport og batteri.
Kostnad 25.000,- og bilen er utenfor garanti (3 mnd over og Møller/VW dekker ingenting).
Få sjekket motstand i kablene fra ladeport mot høyvoltsbatteri og pass på at de får tatt det i garantitiden.

Hva mener folk, skal man akseptere slike problem rett over garantitid?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Radiobil1

Kan det å få byttet kabel fra ladeport til batteri virkelig koste 25k?
Hvordan ligger denne kabelen strukket, må hele bilen plukkes fra hverandre?

Higgen

Lurte naturligvis jeg på også. Forklaringen er at hele batteripakken må ut av bilen for å komme til ledningsnettet. Når det er sagt har jeg bedt om en meget god forklaring på hvorfor disse kablene kun har holdt i 5 år. Synes det er merkelig at ikke VW er villig til å ta noe av dette på sin kappe...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Randeboy

Sitat fra: Higgen på onsdag 30. oktober 2019, klokken 18:33
Lurte naturligvis jeg på også. Forklaringen er at hele batteripakken må ut av bilen for å komme til ledningsnettet. Når det er sagt har jeg bedt om en meget god forklaring på hvorfor disse kablene kun har holdt i 5 år. Synes det er merkelig at ikke VW er villig til å ta noe av dette på sin kappe...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det der har ikke jeg godtatt. Ville hørt hva Forbrukerrådet og slikt mener om dette. Isåfall gå videre med saken.

Radiobil1

Ser jo ut som dette er et velkjent problem, og da er det nærliggende å spørre VW om de kablene de putter inn er akkurat de samme eller om de har kommet med en oppdatering, grunnet mye brekasje på dem?

Om de har ny versjon er jo det et bevis på svakhet på denne delen, og du bør få den gratis.

geear

Tror ikke du kommer noen vei med Forbrukerrådet heller, de må jo ha en lovhjemmel å støtte seg på, og utover fem år finnes ikke den.

Men.. det har blitt byttet mange slike kabler på e-Golfer på grunn av feil på ladeluke (vi hadde det), og dersom den har vært byttet på din bil, så kan du relatere det til det, og de fem årene gjelder ikke lenger.

Eventuelt om det går an å strekke batterigarantien på åtte år til å dekke dette? De garanterer 70 % restkapasitet, men hvis det ikke er mulig å lade batteriet...?? Far fetched sikkert..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA