Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil salgs-tallene til Y gå ut over TM3?

Startet av JorEl, søndag 27. oktober 2019, klokken 16:56

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Tellus på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:33
Eneste som vil redde salgstallene og bruktprisen til Model 3 er at Model Y med sitt mildt sagt lite tiltalende blir en for stor kamel å svelge for folk flest.
Snakk for deg selv. Synes Y er helt fin. Og når Rav 4 selger bra...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: Tellus på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:33
Eneste som vil redde salgstallene og bruktprisen til Model 3 er at Model Y med sitt mildt sagt lite tiltalende utseende blir en for stor kamel å svelge for folk flest.
Her er det vel heller snakk om å svelge en drommedar ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

Sitat fra: Tellus på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:33
Eneste som vil redde salgstallene og bruktprisen til Model 3 er at Model Y med sitt mildt sagt lite tiltalende utseende blir en for stor kamel å svelge for folk flest.

Dette vi sikkert komme som et stort sjokk for deg, men det kan hende at andre har en annen smak enn deg.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Rævedilter

Sitat fra: JorEl på torsdag 31. oktober 2019, klokken 23:57
Sitat fra: Tellus på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:33
Eneste som vil redde salgstallene og bruktprisen til Model 3 er at Model Y med sitt mildt sagt lite tiltalende utseende blir en for stor kamel å svelge for folk flest.
Her er det vel heller snakk om å svelge en drommedar ;D

Grillet drommedar med god sos & øl til; nam-nam.....
Synes Y ser grei ut, bedre enn X som eg har i dag, den ser ut som ein prius på steroider.
Hadde kjøpt Y framfor X så lenge den kan dra 1500 kg henger om det var valget da eg kjøpte.

Vaduz

Tror definitivt M3 salget vil falle enormt, men for Tesla er det nok ikke noe stort problem, model Y skal ha mye bedre avanse da de virkelig bommet på designet av M3 rent produksjonsmessig med svært komplisert understell og karosseri med blanding av aluminium og stål som krevde en masse nagler og lim etc. Designeren fikk jo sparken omtrent samtidig som M3 gikk i produksjon mener jeg å huske. Tror det bare er å kjøpe aksjer, jeg pusser opp og kunne dessverre ikke kjøpe så mye jeg ønsket i sommer:(

Motorwatt

IMO er Model S den absolutt mest stilrene bilen Tesla har laget. Rævedilters sammenligning med Prius og X er faktisk ganske treffende, og TM3 har etter min mening bare en god side (sett fra siden). Blir vel litt som Myrsnipa dette. Model Y derimot synes jeg ser bra ut (på bilder).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rocklobster

JA, spørmålet burde vel heller være vil Mach-e gå ut over salgstallene til Model Y :) Jeg tror svaret igjen blir JA.

Øyvind.h

Sitat fra: Rocklobster på mandag 18. november 2019, klokken 08:47
JA, spørmålet burde vel heller være vil Mach-e gå ut over salgstallene til Model Y :) Jeg tror svaret igjen blir JA.

Mach-E er ganske lik Model Y, så det er nok naturlig at noen Model Y kjøpere heller vil velge Mach-e. Dermed blir det hold i påstanden om at salgstallene for Model Y påvirkes.

Men etter å ha sett bilen, prestasjoner/spesifikasjoner og pris tror jeg nok Model Y vil selge langt bedre enn Mach-E.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: Rocklobster på mandag 18. november 2019, klokken 08:47
JA, spørmålet burde vel heller være vil Mach-e gå ut over salgstallene til Model Y :) Jeg tror svaret igjen blir JA.
Jeg tror at den kan erstatte en del fossilforder, men den vil ikke gjøre utslag på Y. Det er en rendyrket familiebil, mens Mach e er jo en sportsbil å regne. Ikke samme målgruppe!

lirekassa

Sitat fra: 1000kwh på mandag 18. november 2019, klokken 09:19
Sitat fra: Rocklobster på mandag 18. november 2019, klokken 08:47
JA, spørmålet burde vel heller være vil Mach-e gå ut over salgstallene til Model Y :) Jeg tror svaret igjen blir JA.
Jeg tror at den kan erstatte en del fossilforder, men den vil ikke gjøre utslag på Y. Det er en rendyrket familiebil, mens Mach e er jo en sportsbil å regne. Ikke samme målgruppe!

Hæ?

Espen Hugaas Andersen

Model Y er raskere på 0-100 km/t, og vil trolig være raskere på bane også.

Jeg tror Mach-E vil selge bra i USA, så lenge man får $7500 i skatteinsentiv, mens man ikke får det når man kjøper Model Y. Med insentivet er Mach-E litt billigere, noenlunde likt utstyrt, noe den bør være i og med at det er en Ford, ikke premium. (Spørsmålet her blir om insentivet fortsatt finnes om 1-2 år.)

Jeg tror derimot ikke at Mach-E vil påvirke salget av Model Y globalt. Tesla vil trolig være begrenset av hvor mange de kan produsere. Om Mach-E blir så bra som Ford antyder vil de kanskje også være begrenset av hvor mange de kan produsere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rocklobster

Ligger vel kortene at det vil komme en rekke oppgraderinger som luftfjæring etc. Tesla er jo desperate etter å være "best". ref Taycan. Så de vil ikke sitte med hendene i fanget hvis Mach-e blir en suksess.

emurof

Model Y kan nok være dårlig nytt for både de som skal selge brukt Model 3 og Model S... I tillegg til at Model 3 var dårlig nytt for Model S allerede.

Men for min egen del har Model 3 flere fordeler sammenlignet med Model Y: Billigere, bedre rekkevidde, og den er fysisk mindre (jeg trenger ikke så stor bil, og en mindre bil er enklere i det daglige med bl.a. parkering).

Jeg personlig vil nok aldri skaffe meg Model Y. Da tror jeg nok heller jeg ender opp med en fremtidig bil fra Tesla som er enda mindre og billigere enn Model 3 igjen.

Motorwatt

Sitat fra: emurof på mandag 18. november 2019, klokken 14:27
Jeg personlig vil nok aldri skaffe meg Model Y. Da tror jeg nok heller jeg ender opp med en fremtidig bil fra Tesla som er enda mindre og billigere enn Model 3 igjen.
Spekuleres allerede i at det neste blir en "hatchback" i Golf/ID.3 størrelse...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 18. november 2019, klokken 12:16
..Jeg tror Mach-E vil selge bra i USA, så lenge man får $7500 i skatteinsentiv, mens man ikke får det når man kjøper Model Y...
Man skal ha mye penger eller mye lyst på en Y, for å si i fra seg $7500 i skatteinsentiv. Om myndighetene ikke finner på noe her, så vil det selvfølgelig være trist for Tesla at alle "sinkene" kommer etterpå og skummer fløten. Nokså mange produsenter som vil kunne surfe på disse 200k bilene som staten subsidierer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA