Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstakten ser ut til å øke

Startet av ToWalkOrDrive, søndag 27. oktober 2019, klokken 11:34

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ser at leveringstakten begynner å øke. Nå er det nesten 700 på en måned. Har ikke sett et så stort tall før.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

De er jo nødt til å øke ganske mye for å nå 7000 (mener det var deres eget konservative anslag)

elektro

Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. oktober 2019, klokken 21:22
De er jo nødt til å øke ganske mye for å nå 7000 (mener det var deres eget konservative anslag)

Det var i alle fall 7000 på reservasjonsliste.. Det kan vel hende at noen i Audi eller Møller har sagt at de "regner med at de fleste får bil i år", eller noe sånt, hvis du ikke har et konkret sitat eller kilde på det? Men spiller det noen rolle?

Spørsmålet er om det i så fall var før eller etter den utsettelsen som kom på nyåret. Utleveringene til kunder startet jo ikke før siste halvdel av mars. Eller om det var før eller etter nedjusteringen av produksjonsmålet fra fabrikken med 10.000 biler, til totalt 42.242, som ble kjent i slutten av april. Med dagens takt ligger de an til 6000 biler i inneværende kalenderår, og ca. 8000 biler i løpet av første salgsår. Tipper de spretter champagnen uansett. :)

Så er det jo en del som venter på diverse konfigurasjoner som S-line og ikke minst på e-tron 50, så etterspørselen er det ikke noe å si på. Litt kjedelig at dette blir den nye "norgesbilen" ;) men det er neppe negativt for annenhåndsverdien- at bilen er populær.

PS! Var på fjellet igjen i helga, og her er det også mange nordmenn som blir fornøyde! :D For det første var det mørkekjøring begge veier. Matrix LED lysene alene gjør turen så mye bedre- og tryggere. Dette er det aller, aller viktigste utstyrsvalget, spør du meg. Og for de som er interessert: Snitt forbruk med full bil og så høy marsfart som mulig, uten å grisekjøre, tur/retur Oslo-Hafjell 800 moh. via RV4/Gjøvik, ble 22,1 kWh/100 km. Tørr vei, 20-tommers Hakka 3 piggfritt og snittemp ca. 0 grader, uten forvarming begge veier. Dette gir en reell rekkevidde ved vinter light på over 37 mil (tipper 40 mil med forvarming og mindre venstrefelt) men la oss si 35 mil med litt buffer.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. oktober 2019, klokken 21:22
De er jo nødt til å øke ganske mye for å nå 7000 (mener det var deres eget konservative anslag)

Ja, det er sant. Jeg sto i kø for en litt kjip versjon av 55, men måtte kjøpe en annen bil da Audi ikke kunne gi leveringsdato for min plass i køen på 5000-tallet, og antakelsene bare forskjøv seg. Når en og tenker på alle Fast-Track-bilene som snek seg foran så må de øke enda mer, dersom det ikke var mange andre som og trakk seg pga leveringsforskyvningene...og så har en 50-versjonen, ja...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: elektro på mandag 28. oktober 2019, klokken 09:55
Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. oktober 2019, klokken 21:22
De er jo nødt til å øke ganske mye for å nå 7000 (mener det var deres eget konservative anslag)

Det var i alle fall 7000 på reservasjonsliste.. Det kan vel hende at noen i Audi eller Møller har sagt at de "regner med at de fleste får bil i år", eller noe sånt, hvis du ikke har et konkret sitat eller kilde på det? Men spiller det noen rolle?

.......Med dagens takt ligger de an til 6000 biler i inneværende kalenderår,
Ikke misforstå meg, det var et helt objektivt utsagn om at de var nødt for å øke takten siden de ikke akkurat startet i full fart.

Klarer de 6k biler er det helt ok Heia Audi

el-sprell

X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Tiger123

For å sette det i perspektiv; Tesla har vel ligget på 4-5 000 biler i året før Model 3 kom, TROR jeg. Så over 6000 e-tron 55 gir nok en god dose bonuser hos Audi, og det beste året på lang lang tid. Når det er sagt så var vel fjoråret til Audi ganske magert.

Crown

Endte på 814 biler i oktober ser det ut til, og månedens mest solgte bil. Er bare 10 biler bak I3 på årsstatistikken nå.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

jkirkebo

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 31. oktober 2019, klokken 17:24
For å sette det i perspektiv; Tesla har vel ligget på 4-5 000 biler i året før Model 3 kom, TROR jeg. Så over 6000 e-tron 55 gir nok en god dose bonuser hos Audi, og det beste året på lang lang tid. Når det er sagt så var vel fjoråret til Audi ganske magert.

Tesla leverte ca. 8500 biler i 2017 og 2018. Ca. 6700 i 2016. 4000 stk., da må vi helt tilbake til 2015.

Men over 6000 e-tron 55 er selvsagt svært bra. Mye forhåndsbestillinger dog, så det blir egentlig mer interessant å se på 2020. Da er vel 50-utgaven også i levering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daktari

Håper du bruker litt av omsetningen på 6 med på å fikse en fungerende app.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA