Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32.12.4

Startet av Toalmar, lørdag 26. oktober 2019, klokken 20:39

« forrige - neste »

Toalmar

Da ser det ut til at vi får noen flere oppgraderinger allerede i denne versjonen.

- Scheduled Departure
- Power Increase
- Automatic Navigation

Det står mere her:
https://www.teslarati.com/tesla-scheduled-departure-customized-charging-explained/

Selve Power Increase kan man lese mere om her:
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-x-3-power-boost-software-update/
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Lynet

Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Handyman

Sitat fra: Lynet på lørdag 26. oktober 2019, klokken 22:34
Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Det har jo ikke tatt dem mer enn 7 år å komme med dette....så om 7 år så kan vi nok stille individuelle klokkeslett ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TeslaModelX

Lurer på om schedule departure kommer i appen også eller om man må sette det på i bilen hver gang.

cra

Sitat fra: Handyman på søndag 27. oktober 2019, klokken 00:53
Sitat fra: Lynet på lørdag 26. oktober 2019, klokken 22:34
Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Det har jo ikke tatt dem mer enn 7 år å komme med dette....så om 7 år så kan vi nok stille individuelle klokkeslett ;)

Det mangler jo bare et "once" kryss, slik at man kan stille dette inn individuelt de gangene man trenger det. F.eks. hvis man er hos tannlegen og det er drittvær. Sett oppvarming til ca 15 minutter før timer er ferdig, og dett var dett. Samme hvis man i morgen skal ta bilen i stedet for bussen av en eller annen gang. Still inn høvelig tid før avreise og ferdig med det. Neste dag når bilen står hjemme varmer den seg ikke opp. Som Lynet sier; dette klarte Nissan for snart et tiår siden. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

1000kwh

Sitat fra: cra på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:37
Sitat fra: Handyman på søndag 27. oktober 2019, klokken 00:53
Sitat fra: Lynet på lørdag 26. oktober 2019, klokken 22:34
Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Det har jo ikke tatt dem mer enn 7 år å komme med dette....så om 7 år så kan vi nok stille individuelle klokkeslett ;)

Det mangler jo bare et "once" kryss, slik at man kan stille dette inn individuelt de gangene man trenger det. F.eks. hvis man er hos tannlegen og det er drittvær. Sett oppvarming til ca 15 minutter før timer er ferdig, og dett var dett. Samme hvis man i morgen skal ta bilen i stedet for bussen av en eller annen gang. Still inn høvelig tid før avreise og ferdig med det. Neste dag når bilen står hjemme varmer den seg ikke opp. Som Lynet sier; dette klarte Nissan for snart et tiår siden. :)
Jeg tror appen funker bra for de fleste slik at det ikke har vært et stort savn. Snakk om 10 sek å gjøre dette mens du sitter på dass om morran

.. altså starte varmen fra appen

S4e

Sitat fra: 1000kwh på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:39
Sitat fra: cra på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:37
Sitat fra: Handyman på søndag 27. oktober 2019, klokken 00:53
Sitat fra: Lynet på lørdag 26. oktober 2019, klokken 22:34
Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Det har jo ikke tatt dem mer enn 7 år å komme med dette....så om 7 år så kan vi nok stille individuelle klokkeslett ;)

Det mangler jo bare et "once" kryss, slik at man kan stille dette inn individuelt de gangene man trenger det. F.eks. hvis man er hos tannlegen og det er drittvær. Sett oppvarming til ca 15 minutter før timer er ferdig, og dett var dett. Samme hvis man i morgen skal ta bilen i stedet for bussen av en eller annen gang. Still inn høvelig tid før avreise og ferdig med det. Neste dag når bilen står hjemme varmer den seg ikke opp. Som Lynet sier; dette klarte Nissan for snart et tiår siden. :)
Jeg tror appen funker bra for de fleste slik at det ikke har vært et stort savn. Snakk om 10 sek å gjøre dette mens du sitter på dass om morran

.. altså starte varmen fra appen
Poenget her er vel å varme opp batteriet ved å velge optimalt tidspunkt for lading?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

Sitat fra: 1000kwh på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:39
Sitat fra: cra på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:37
Sitat fra: Handyman på søndag 27. oktober 2019, klokken 00:53
Sitat fra: Lynet på lørdag 26. oktober 2019, klokken 22:34
Så den som har skiftarbeid, varierende arbeidstid eller deltid får samme tid alle 5 ukedager! Til og med Leaf hadde bedre i 2011!
Det har jo ikke tatt dem mer enn 7 år å komme med dette....så om 7 år så kan vi nok stille individuelle klokkeslett ;)

Det mangler jo bare et "once" kryss, slik at man kan stille dette inn individuelt de gangene man trenger det. F.eks. hvis man er hos tannlegen og det er drittvær. Sett oppvarming til ca 15 minutter før timer er ferdig, og dett var dett. Samme hvis man i morgen skal ta bilen i stedet for bussen av en eller annen gang. Still inn høvelig tid før avreise og ferdig med det. Neste dag når bilen står hjemme varmer den seg ikke opp. Som Lynet sier; dette klarte Nissan for snart et tiår siden. :)
Jeg tror appen funker bra for de fleste slik at det ikke har vært et stort savn. Snakk om 10 sek å gjøre dette mens du sitter på dass om morran

.. altså starte varmen fra appen
Hvis man teller antall poster på forumet som hander om  fravær av denne funksjonen, tror jeg konklusjonen blir at det har vært savnet. Uansett hvor enkelt det er å gjøre det manuelt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Godt mulig, men tror også mange _tror_ de trenger det. Vi har det vel på e-Niro (enda aldri brukt, på tross av mangel på app), og har hatt det på e-Golf. På e-Golfen brukte vi det primært for å unngå å fullade batteriet, siden det gikk an å omgå mangelen på ladegrense ved å bruke avgangstid, men også et par ganger for å starte med varmt batteri. Fant fort ut at man skal ha rimelig "satt" hverdag for å kunne bruke det der på daglig basis. De få gangene en faktisk skal kjøre så langt at en får noe igjen for å forvarme batteriet, så er det lite stress å starte forvarming med telefonen. Når det er sagt så burde det ikke være noen stor sak for Tesla å implementere det heller, omtrent som at det ikke burde være noen stor sak å lage en kjørcomputer (som egentlig bare er et spørsmål om å legge inn et par verdier til på trip-displayet).

cra

Sitat fra: 1000kwh på søndag 27. oktober 2019, klokken 17:39
Jeg tror appen funker bra for de fleste slik at det ikke har vært et stort savn. Snakk om 10 sek å gjøre dette mens du sitter på dass om morran

.. altså starte varmen fra appen

De ti sekundene er ikke nok til å avise en bil i fuktig vestlandsklima, desverre. Det trengs minst 30-45 minutter, og så lang tid trenger jeg ikke før jeg skal ut døra. Da er det veldig greit å kunne sette opp timer kvelden i forveien når jeg får beskjed tidspunktet for "utrykning" neste morgen.

Jeg er selvsagt klar over at for de fleste er morgenen annerledes, men for meg fungerte dette så bra på Leaf i flere år at det har vært et stort savn. Som programmerer ser jeg ikke at det skulle være noen uoverkommelige utfordringer bak det heller, uten at jeg kjenner detaljer om virkemåte til computeren i bilen. Men at der er en klokke med timer innebygd er jeg ikke i tvil om. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

S4e

Sitat fra: gr på mandag 28. oktober 2019, klokken 12:13
Godt mulig, men tror også mange _tror_ de trenger det. Vi har det vel på e-Niro (enda aldri brukt, på tross av mangel på app), og har hatt det på e-Golf. På e-Golfen brukte vi det primært for å unngå å fullade batteriet, siden det gikk an å omgå mangelen på ladegrense ved å bruke avgangstid, men også et par ganger for å starte med varmt batteri. Fant fort ut at man skal ha rimelig "satt" hverdag for å kunne bruke det der på daglig basis. De få gangene en faktisk skal kjøre så langt at en får noe igjen for å forvarme batteriet, så er det lite stress å starte forvarming med telefonen. Når det er sagt så burde det ikke være noen stor sak for Tesla å implementere det heller, omtrent som at det ikke burde være noen stor sak å lage en kjørcomputer (som egentlig bare er et spørsmål om å legge inn et par verdier til på trip-displayet).

For TM3 så finnes det så vidt jeg vet ikke noen mulighet for å forvarme batteriet, slik du har på TMS og TMX? Varme opp inneklima går lynfort, men selv om den står lenge med varme på så er batteriet i liten grad varmet opp.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Klykken

#11
Jo, TM3 varmer batteriet ved å benytte fremdriftsmotoren(e) i bilen "ineffektivt" og transporterer overskuddsvarmen motoren(e) produserer rundt battericellene. Selv når bilen står i ro. Ikke nødvendigvis like bra som S og X.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

S4e

Sitat fra: Klykken på mandag 28. oktober 2019, klokken 14:34
Jo, TM3 varmer batteriet ved å benytte fremdriftsmotoren(e) i bilen "ineffektivt" og transporterer overskuddsvarmen motoren(e) produserer rundt battericellene. Selv når bilen står i ro. Ikke nødvendigvis like bra som S og X.

Klarer over at den gjør det f.eks. før en ankommer supercharger om en har lagt inn dette i navigasjon. Men jeg tror ikke du kan gjøre dette fra app når du har parkert før avreise. Finnes ikke et eget valg for dette i appen tilsvarende som for S og X?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

DagfinnN

#13
Det er noen her i Tesla-gruppen som mener at OTA er en uting da det blir introdusert nye bugs uten/eller med liten kvalitetssikring.
Det stemmer jo forsåvidt at OTA hos Tesla introduserer nye bugs, men bugs er det i all software og det er ikke sikkert at ingen OTA = mindre bugs.
Les audi-tråden om software så ser man det.
For å understreke, jeg ønsker ikke å henge ut Audi. Jeg heier på alle elbiler, men akkurat nå er denne tråden et eksempel på at biler uten OTA ikke nødvendigvis er bedre på bugs.
Jeg håper snart alle biler kommer med OTA.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

k1

Er vel som du er inne på DagfinnN at OTA er topp, men det etterlyses bedre kvalitetssikring i hver OTA. Man blir rett og slett lei av en ting rettet= en ny feil et annet sted. Selv ting som tidligere er fikset er tilbake til å ikke funger etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA