Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjeller i understell på model X

Startet av Daniel80, lørdag 26. oktober 2019, klokken 10:33

« forrige - neste »

Daniel80

Jeg har en model X100D fra April 2019 (før Raven), og har alltid syntes at den har for mykt understell. Selv med 22" hjul er den litt i mykeste laget for, min del. Mere satt opp for komfort enn sport kan man si. Med originale 20" hjul ble jeg sjøsyk på langtur!

Låner nå en P90D (2017) med 19" vinterhjul, og den føles mye fastere og sportsligere enn X100D´en min gjør med 22" hjul.  Hvorfor?

Er det noen som har oversikt over hvilke understell de forskjellige utgavene kommer med?
Er det forskjell på Performance utgavene og de vanlige, eller er det årstall/alder som gir forskjellig understell?  Er klar over at Raven som ble produsert fra Mai 2019 har elektroniske dempere og stivhets justering, men er det forskjeller mellom performance og vanlig på Raven og? Kan man få ettermontert elektroniske dempere? (Retrofit).

Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA