Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Historikk på batteri-temperatur

Startet av BOStrand, onsdag 08. januar 2020, klokken 18:14

« forrige - neste »

BOStrand

Finnes det en oversikt over hva batteritemperaturenen har vært over tid også når bilen har vært parkert?
Bilen min står parkert i det berømte parkeringshuset på Sola - heldigvis lengst mulig borte fra brannen og med vinden i rett retning. Likevel er det greit å kunne sjekke om den har vært varm om dette er mulig.

Ingeniøren

Tror du kan ta det med ro da den har batterikjøling men det kan tappe batteriet. Om du fortsatt har kontakt med bilen så er trolig alt vel, men skader vel ikke å ta en sjekk når du /om du får den ut.

Biler som er på nett har vel en viss overvåking av bruk. Hvor mye og hva som registreres er det vel bare BMW som kan si noe om - om de vil ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Bilen rapporterer til "moderskipet" kun akkurat i det den parkeres. Deretter er det minimalt med aktivitet - derav lite (ingen) vampire drain.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

quandt1960

Sitat fra: BOStrand på onsdag 08. januar 2020, klokken 18:14
Finnes det en oversikt over hva batteritemperaturenen har vært over tid også når bilen har vært parkert?
Bilen min står parkert i det berømte parkeringshuset på Sola - heldigvis lengst mulig borte fra brannen og med vinden i rett retning. Likevel er det greit å kunne sjekke om den har vært varm om dette er mulig.
- Bilen bruker ca. 0.25-0.5% per uke i hviletilstand ved gjennomsnittlig utetemp på 4-5 grader. Bilen, om de klarer få den ut ville jeg først krevd full service og kontroll hos BMW på og jeg ville personlig krev utkjøp fra forsikringsselskapet da du aldri kan være helt sikker og at sotpartikler kan ha lagt seg over bilen og inn i luftekanaler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA