Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3 Lading stopper.

Startet av griulf, mandag 14. oktober 2019, klokken 18:40

« forrige - neste »

griulf

Hei

Har gått fint å lade fra stikkontakt siden jeg fikk Model 3 for tre uker siden.
Plutseig igår stoppet det. Prøvde pånytt igjen idag fra en annen kontakt, men med samme resultat.
Ingen feilmeldinger.

Er det noe annet jeg kan prøve? Er det sannsynlig noe feil med bilen eller ledningen? Det er strøm i kontakten, og det grønne luset på kontakten lyser.

Vesel

#1
Høres ut som du må kontakte Tesla servicecenter. Der er de veldig hjelpsomme og greie, og får nok dette i orden raskt.

Jeg hadde tippa at det er ladekabelen (UMC) det er noe galt med. Men du kan jo forsøke supercharging, CCS-lading (Fortum/Grønn kontakt/Ionity) og/eller Type 2-lading. Dersom du ikke kan lade på disse måtene heller kan du nok fastslå at det er bilen som er problemet, og ikke UMC.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Model 3 Martin

Hva mener du med at det "stopper"?

Begynner den å lade, og så stopper den? Eller begynner den aldri å lade?

Kommer det en pipelyd fra bilen når du kobler den til?

Det er nå blitt kalt. Bilen må varme opp batteriet før den begynner å lade. Så det kan ta litt tid før den begynner. Hvis det er kalt nok, og den ikke får nok kraft, så klarer den aldri varme seg opp nok, og du vil bruke mer enn du lader.

griulf

Noen ganger stopper ladingen umiddelbart, andre ganger kan den lade 20 min så stopper det.
Ingen feilmeldinger.

Ved lading på Ladestasjoner med Type 2 så går alt fint. Har ikke fått testet med andre stikkontakt kabler.

Er ikke så kaldt, vært 8 pluss grader når jeg skulle lade igår.

Tom

Hvor mange volt oppgir bilen at den mottar?
Har du noe som bruker mye strøm av og til på samme kurs så får du spenningsfall og lading stopper..

Handyman

Ustabil spenning kan også medføre stopp i lading.
Om man bor "langt på landet", eller har kraftkrevende industri i nærheten kan spenningen variere en del og dette kan bilen tolke til at den trekker for mye strøm og avbryter ladingen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA