Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladelogg fra bilen?

Startet av T-3, fredag 25. oktober 2019, klokken 09:06

« forrige - neste »

T-3

Hei, dette er min første post her.
Jeg har bestilt Tesla 3 som forhåpentlig vis blir levert før nyttår, gleder meg som bare det.
I mellomtiden et spørsmål: Denne blir registrert som firmabil, og arbeidsgiver skal dekke drivstoffet. På hytta har jeg ladeboks, men den er "dum" og jeg får ikke ut noe om hvor mye som lades. Det går sikkert an å få en teller i sikringsskapet, men hvis samme info går an å få ut av bilen så er vel ikke det nødvendig. Så det store spørsmålet er: Kan man få ut av bilen, hvor mange kwh som er ladet per dag eller per ladeøkt - og gjerne på en måte hvor man kan bla seg bakover for å se i en logg?

krister461

Usikker på om det hjelper, men har du Tibber som strømleverandør så viser den hvor mye strøm du lader hver måned hjemme/på hytten.

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk


Tom

Hør med arbeidsgiver først om hvilken dokumentasjon di trenger..
En måler i sikringsskapet er jo det enkleste,da slipper du å huske hvilke dager du ladet på hytta..

rlnd

Hvis du kobler den inn i Tibber appen er det mulig å få logg over lading og i tillegg kan du få Tibber til å starte og stoppe lading etter når det er billigst å lade.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

45316

Teslafi har også ladelogg,kan brukes uavhengig av strømleverandør.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


T-3

#5
Hei og takk for svar og forslag. Får legge til at hytta befinner seg i Sverige.
Hjemme har jeg Charge365/Zaptec ladeboks så der har jeg god kontroll.

jkirkebo

Sitat fra: T-3 på fredag 25. oktober 2019, klokken 10:49
Hei og takk for svar og forslag. Får legge til at hytta befinner seg i Sverige.
Hjemme har jeg Charge365/Zaptec ladeboks så der har jeg god kontroll.

Da ville jeg gått for TeslaFI. Da kan du få statistikk per ladested.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rosstopher

Skjermen i bilen viser hvor mange kWh du har ladet den ene gangen. Dersom du er gammeldags nok til å bruke penn og papir, så kan du fint føre logg selv.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA