Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Giga factory 4

Startet av JorEl, fredag 25. oktober 2019, klokken 08:38

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Denne "nyheten" er over ett år gammel, men nå har man fått en tidsangivelse.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Alltid mye rykter med Tesla. Men artikkelen er fra i går;  October 24, 2019.
Hvor fort kan man bygge en tilsvarende GF i europa mon tro?
Blir den bygget, så slipper man skatter og avgifter mtp import til EU, og transportkostnader. Tror det er kun spørsmål om tid, om ikke Kina blir for attraktivt med all støtten Tesla får der. I Kina legger man alt til rette for at Tesla skal lykkes, det er ikke sikkert at det vil skje her..
Time will show, and the show must go on ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: JorEl på fredag 25. oktober 2019, klokken 11:48
I Kina legger man alt til rette for at Tesla skal lykkes, det er ikke sikkert at det vil skje her..

Det kan se ut til at i alle fall noen av de tyske bilprodusentene har sett tegningen på veggen nå. Det gjelder kanskje ikke alle, og ikke alle tyskere, men i alle fall regjeringen der har sett hva som kommer. Tipper de er villig til å legge mye på bordet for at om de tyske merkene skal utkonkurreres av Tesla, så skal det i alle fall være tyskprodusert Tesla.
Model S 85D

Motorwatt

Sitat fra: Amoss på fredag 25. oktober 2019, klokken 12:17
Sitat fra: JorEl på fredag 25. oktober 2019, klokken 11:48
I Kina legger man alt til rette for at Tesla skal lykkes, det er ikke sikkert at det vil skje her..
Tipper de er villig til å legge mye på bordet for at om de tyske merkene skal utkonkurreres av Tesla, så skal det i alle fall være tyskprodusert Tesla.
Kanskje det til og med kan bety en nødvendig heving av kvaliteten.

ps. Husker tilbake fra Ford Granadas tid som ble produsert i både England og Tyskland, og hvor den tyske var helt overlegen når det gjaldt kvalitet. Kjøpere i Norge krevde å få den tysk-produserte.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:44
Sitat fra: Amoss på fredag 25. oktober 2019, klokken 12:17
Sitat fra: JorEl på fredag 25. oktober 2019, klokken 11:48
I Kina legger man alt til rette for at Tesla skal lykkes, det er ikke sikkert at det vil skje her..
Tipper de er villig til å legge mye på bordet for at om de tyske merkene skal utkonkurreres av Tesla, så skal det i alle fall være tyskprodusert Tesla.
Kanskje det til og med kan bety en nødvendig heving av kvaliteten.

ps. Husker tilbake fra Ford Granadas tid som ble produsert i både England og Tyskland, og hvor den tyske var helt overlegen når det gjaldt kvalitet. Kjøpere i Norge krevde å få den tysk-produserte.
Jeg tror kvaliteten på bilene som produseres i Kina også kan bli bedre enn i USA.
Men det kommer an på hvordan prosessene ledes. Tror de syrer stramt på "Godt nok"....
Den oppfatningen er høyst subjektiv, og betyr ikke det samme i Europa som i USA.
Blir spennende å se.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA