Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32.12.3

Startet av gaustabl, torsdag 24. oktober 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

gaustabl

Lastet inn denne i formiddag og kjørte en tur tønsberg - torp og tilbake. Lett regnvær. kjørte begge veier med ap på (bare på motorveien), og foretok endel filskifter. Alt fungerte helt smertefritt, bortsett fra en liten periode med begrenset sidesikt på kameraene.(antagelig vannsprut). Noen andre erfaringer ?
Bilen er forøvrig en x90d fra juni 2017, ap2 og fsd.

Mvh Lars

o.b.lix

Samme som deg, med de samme erfaringene, egentlig den beste og mest stabile versjonen til nå.

Samtidig har den noen busslommer den vil innpå, det er som før.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

streken

Jeg opplever denne som et steg tilbake versus 2019.32.12.2 (som var den beste versjonen jeg har opplevd til nå).

Regnsensoren er nå fullstendig på bærtur (i motsetning til bare delvis), og det irriterende momentet med antatt 60-sone på E6 ut av Nordbytunnelen retning nord er tilbake. Full brems på vei mot Oslo i dag, altså, i tillegg til mer fantombremsing.

Release notes har jeg ikke sett siden jeg fikk norsk språk da jeg var på Korsika, kun en blank side etter påfølgende oppdateringer. Spotify har også begynt å hakke igjen, og dab faller ut stadig vekk.

Filskift er derimot stabilt nå, alltids et lyspunkt i mørket.

Så nei, jeg er ikke imponert over denne varianten.
(Men jeg elsker fortsatt bilen min!)
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Øggen

Som delvis nevnt over, regnsensor ett steg tilbake, men den registrera regn som trussel, og derav MANGE sentry mode filma 🤦‍♂️
En anna irriterende ting(kan vær lokalt her) men den bråbremsa no overalt fra 70/80 ned til 50 pga nærliggende veia med 50 soner!!! WTF!!🤦‍♂️
Og det berre etter 1 time kjøring med versjonen, ka meir har ej i vente???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cra

#4
Regnsensoer framstår som ikke-eksisterende i denne versjonen, mot "noenlunde brukbar" i forige.

Edit (for fun):
Dette hadde vært uendelig mer nyttig:
https://youtu.be/oJkZpBi6n6Q?t=624
(For de som ikke gidder å klikke, hastigheten på vindusviskerne synkroniseres med musikken)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

L3eif

Var veldig fornøyd med 32.12.2, men denne er et stort steg tilbake. Fra Oslo til Billingstad i dag morges på E18 hadde jeg 8 nedbremsinger der bilen mener det er 50-sone på motorveien. Drøyt 2 mil distanse. TACC og AP kommer altså ikke til å være i bruk i denne versjonen. Automatiske vindusviskere fungerer heller ikke, men jeg har fått tilbake dashcam og sentry - det falt ut i forrige versjon. Ett steg frem og to tilbake.

Hadde bilen fått styr på fartsgrenser hadde mye vært løst slik jeg ser det.

Fortsatt glad i bilen, men skulle gjerne hatt mulighet for vanlig cruise control - spesielt med passasjerer i bilen og biler bak meg.
Oslo
2023 Tesla Model Y Perf. - Quicksilver [Bestilt 2020]
2017 Tesla Model S 75D [Desember] - Midnight Silver - Premium sort karbon - Panorama - Luft - CCS - HW3 - MCU2 - FSD - Versjon: 2022.44.25.3
2013 Nissan Leaf (2. Gen) 85.000 km [Solgt]

JFa

#6
32.12.3 her også. Nå virker webbrowser igjen! AP2, MCU1

gaustabl

Tydelig at det er store forskjeller mellom bilene her, kjørte Tønsberg -Oslo idag, mest på acc, men litt på autopilot (ikke noa). Ingen nedbremsinger overhodet.

geear

Har denne, og nå bugger bilen min ift keep climate on, når man forlater bilen..


geear

Ingen andre som har dette problemet eller?

Skjer med 65 % også.

Sulle

Mistenker at rattvarmen ikke slår seg av når jeg går ut av bilen. Har flere ganger kommet ut til varmt ratt, selv om forvarming ikke har vært påslått
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Øggen

Sitat fra: gr på lørdag 26. oktober 2019, klokken 16:58
Har denne, og nå bugger bilen min ift keep climate on, når man forlater bilen..

Opplevde detta idag. Gikk ikkje å sette på forvarming via app, det har ej opplevd før, men gikk ut i bilen for å sette på manuelt, men det gikk ikkje. Fikk samme melding som du om 20% bla bla. Bilen stod på lading ved 60%
Prøvde reset, uten hell.
Dårlig timing no med frost natta.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Lynet

Sitat fra: Sulle på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:43
Mistenker at rattvarmen ikke slår seg av når jeg går ut av bilen. Har flere ganger kommet ut til varmt ratt, selv om forvarming ikke har vært påslått

Samme her, virker som at det er hvis bilen ikke låses. 
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Somni

LTE ble ustabil etter denne oppgraderingen. Faller ut hele tiden og Tunein og kart/navi fungerer ikke.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

Nå virker plutselig ikke forvarming fra app... og ja, restart av MCU er prøvd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA