Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 18. november 2019, klokken 11:21
2019.36.2.1 Oppleves helt lik med tidligere versjoner på spøkelsebremsing og på trangen å ligge midt i veien...
Hos meg er det stor forskjell, men samtidig ingen bedring egentlig.
Steder den tidligere bremset er nå bare flyttet over i motsatt retning, slik at dem bremser på vei til jobb i stedet for på vei hjem. Helt konsekvente bremsinger både før og etter oppdatering. 4-feltsvei med skiltarrangement (portaler over veien).
Så at ting endrer seg er helt klart.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Etter noen dager med svært få biler som har fått versjon 2019.36.2.2 har det så langt i dag kommet 68 stk på TeslaFi.
Kan se ut til at de har begynt utrullingen av denne nå, eller?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Ser ut som om denne er for Oseania (Australia, NewZealand, Taiwan, etc.)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 19. november 2019, klokken 22:53
Ser ut som om denne er for Oseania (Australia, NewZealand, Taiwan, etc.)
Den var det frem til i går og jeg trodde den kun var for biler med høyre ratt, men i dag har de sluppet den i mange andre land også. Det er 8 stk så langt i Norge
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Måtte sjekke, og der var den:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Da kanskje ett par bugs er borte

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Wibla

Fikk denne i dag, spent på om de har fått luket ut litt bugs.
2018 Tesla Model S 75D

kodax

v36.1: Vet ikke om det har vært slik tidligere, men; når jeg nå vekket bilen (som er koblet til ladin) med appen, så var innetemp lik utetemp (-1). Uten at jeg slår på klima eller har Scheduled Departure aktivert, stiger allikevel temperaturen i kupeen. Den er nå 5 grader høyere etter ca 10 min. (TMX 2019, har ikke TeslaFi.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øggen

Heilt vanlig, og det e fordi heile temperaturstyringa til Tesla e meir som et guessometer.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Wibla

Sitat fra: Wibla på onsdag 20. november 2019, klokken 00:35
Fikk denne i dag, spent på om de har fått luket ut litt bugs.

36.2.2 - klarer fortsatt ikke å starte lading fra appen en stund etter at jeg plugget i laderen - rød ladelampe.
2018 Tesla Model S 75D

geear

Sitat fra: kodax på onsdag 20. november 2019, klokken 07:50
v36.1: Vet ikke om det har vært slik tidligere, men; når jeg nå vekket bilen (som er koblet til ladin) med appen, så var innetemp lik utetemp (-1). Uten at jeg slår på klima eller har Scheduled Departure aktivert, stiger allikevel temperaturen i kupeen. Den er nå 5 grader høyere etter ca 10 min. (TMX 2019, har ikke TeslaFi.)
Mistenker at tempsensorene sitter i viftekanaler, og at den starter noen små sirkulasjonsvifter eller noe som gir mer eksakte målinger. Et eller annet funky er det iallfall.

Baldrian

Sitat fra: Wibla på onsdag 20. november 2019, klokken 11:17
Sitat fra: Wibla på onsdag 20. november 2019, klokken 00:35
Fikk denne i dag, spent på om de har fått luket ut litt bugs.

36.2.2 - klarer fortsatt ikke å starte lading fra appen en stund etter at jeg plugget i laderen - rød ladelampe.

Er det noen som vet hva forskjellen er på 36.2.1 og 36.2.2 ? Jeg fikk 36.2.1 i går, men ser at mange allerede har fått 32.2.2.  Er det forskjellige SW på model X og S ? Min er en 2018 (MCU1) model S.

Motorwatt

Sitat fra: Wibla på onsdag 20. november 2019, klokken 11:17
36.2.2 - klarer fortsatt ikke å starte lading fra appen en stund etter at jeg plugget i laderen - rød ladelampe.
Er du sikker på at det er 36.2.1/2 som er årsaken?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

36.2.1 er første oppdatering jeg merker en tydelig og ensartet endring av AP. Nå legger den seg tydelig mot venstre når man passerer store kjøretøy.

Et steg i riktig retning!

Wibla

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. november 2019, klokken 13:28
Sitat fra: Wibla på onsdag 20. november 2019, klokken 11:17
36.2.2 - klarer fortsatt ikke å starte lading fra appen en stund etter at jeg plugget i laderen - rød ladelampe.
Er du sikker på at det er 36.2.1/2 som er årsaken?

Ja, dette fungerte perfekt før jeg installerte 36.x.x
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA