Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

Handyman

Virker som at det kan være problemer med S og X?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. november 2019, klokken 11:31
Virker som at det kan være problemer med S og X?
Fra jeg fikk 2019.36.1 har jeg hatt store utfordringer med WiFi (bl. a. DHCP-feil). Virker som LTE heller ikke slår inn når bilen forventer WiFi på hjemmeadresse (er dette posisjonsavhengig?). Har prøvd med 3 forskjellige routere med samme resultat. Hvis jeg forsøker å kontakte bilen utenfor hjemmeadresse over LTE går det greit. Aldri hatt dette problemet tidligere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. november 2019, klokken 11:43
Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. november 2019, klokken 11:31
Virker som at det kan være problemer med S og X?
Fra jeg fikk 2019.36.1 har jeg hatt store utfordringer med WiFi (bl. a. DHCP-feil). Virker som LTE heller ikke slår inn når bilen forventer WiFi på hjemmeadresse (er dette posisjonsavhengig?). Har prøvd med 3 forskjellige routere med samme resultat. Hvis jeg forsøker å kontakte bilen utenfor hjemmeadresse over LTE går det greit. Aldri hatt dette problemet tidligere.
Regner med at du har prøvd med å fjerne hjemmenettverket i bilen? (Både for å være sikker på at bilen ikke kobler seg til WIFI når du vil teste LTE, og for å få en ny tilkobling til hjemmenettverket.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#183
Ja. Men selv da vil ikke LTE slå inn. Nå er Mobile Service på saken.

ps. Skal sies at det er et kommer/går-problem.

ps2. Så litt nærmere på hva som faktisk skjer på bilens signalindikator, og det viser seg at den forsøker å opprette WiFi-forbindelse hvert 15 sekund (fordi den er på hjemmeadresse?), for deretter å vise LTE-signaler i 7-8 sekunder. Disse tidsrommene er sannsynligvis så korte at ingen av kommunikasjonssystemene får tid til å etablere seg (spekulasjon). Og som sagt, uansett router. Ingen stor krise, så jeg får se hva Mobile Service sier. De ymtet noe om at det kanskje kunne ordnes remote. 
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Er det andre enn meg som har lagt merke til at 36.2.1 har blitt mye bedre på å ikke "stikke innom" påkjøringsfelter på motorvei? På min tur fra Sarpsborg til Oslo så gikk bilen rett fram, uten så mye som å snuse på noen av påkjøringsfeltene (men et lite unntak der bilen trakk ørlite grann til høyre).

Kanskje det er en tilfeldigheter?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emmern

Min er helt lik så kanskje tilfeldig
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Jeg kjører ofte samme strekning på E18, og pleier å skifte over til venstre fil før jeg kommer steder jeg vet den pleier å "stikke av". I de tilfellene hvor den gjør det, og man ikke intervenerer, så synes jeg den ikke er veldig flink til å rette seg opp. Blir liksom litt sikksakk før den får etablert seg igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. november 2019, klokken 12:05
Ja. Men selv da vil ikke LTE slå inn. Nå er Mobile Service på saken.

ps. Skal sies at det er et kommer/går-problem.

ps2. Så litt nærmere på hva som faktisk skjer på bilens signalindikator, og det viser seg at den forsøker å opprette WiFi-forbindelse hvert 15 sekund (fordi den er på hjemmeadresse?), for deretter å vise LTE-signaler i 7-8 sekunder. Disse tidsrommene er sannsynligvis så korte at ingen av kommunikasjonssystemene får tid til å etablere seg (spekulasjon). Og som sagt, uansett router. Ingen stor krise, så jeg får se hva Mobile Service sier. De ymtet noe om at det kanskje kunne ordnes remote.
Du kunne evt også testet å dele ut internett med mobilen din og koble bilen til det for å se om det er lokasjonsbasert. Hvis ikke ruterne du har testet står kloss inntil bilen, så kan det jo potensielt være forstyrrelser som kødder med signalet. Kan kanskje også hjelpe å tildele bilen en statisk adresse i ruteren. Regner med at du har testet med reboot av bilen. Kanskje er IP-rangen problemet: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/9l8taf/psa_tesla_owners_with_wifi_issues_dont_use_a/
...men det enkelste er jo å vente på Mobile Service:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Hadde problemer med wifi etter installasjon av 32.2.7 eller hva den nå het, og det løste seg med en reboot. Regner med det er prøvd.

En annen kuriositet er at wifi-signalet endrer seg drastisk ved å vippe inn eller ut speilene hos meg. Tydelig veldig retningsbestemt antenne i speilet.

cra

Sitat fra: kodax på søndag 10. november 2019, klokken 09:16
Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 09:00
I morges startet jeg oppvarming for å få fjernet is og snø fra vinduene. Etter ca 1 time hadde innetemperaturen steget til 36 grader (!), mens utetemperaturen var -1. Tilkoblet strøm. Er ikke det litt i overkant?
Så det samme for et par dager siden, temp på 40 grader etter ca en halvtime. Jeg gikk ut i fra at det var fordi jeg hadde trykket inn defrost-knappen (inne i Climate-menyen i appen).
PS. Jeg er på v2019.32.12.2

Mitt generelle inntrykk så langt er at temperaturinnstilling ignoreres, eller i beste fall tolkes feil. Har klimaanlegget stilt på 20o, og etter en stund blir det uansett for varmt i bilen. Sjekk på app viser at registrert temperatur er vesentlig høyere inn det jeg har stilt den inn på på skjermen.  ???
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Mener jeg tok en reboot etter 36.2.1, men prøver igjen. Begge routere jeg har testet står 3 meter fra bil, men jeg er ikke statisk på hvordan jeg parkerer. Skal jeg lade rygger jeg inn, og da blir avstanden til router 3.20 m. lenger  ;) . Fast IP og hotspot skal jeg også teste. Har valgt å ha speilene vippet ute nå når kuldegradene er på vei.

Update: Voila. Reboot fikset det. Er (nesten) sikker på at jeg gjorde det etter begge oppdateringene av 2019.36.x, samt appen viser "Rebooting" etter installasjonen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Vil jo tro at bilen starter på nytt hver gang det gjøres en oppdatering, men likevel må jeg gjøre dette selv etter oppdatering for å få alt helt fresht igjen.. Noen ganger, andre ganger går det helt fint.

geear

Har også kun gode erfaringer med manuell reboot etter oppdateringer. Har løst flere bugs opp gjennom... men jeg gjør det kun når jeg faktisk opplever bugs.

RuneW

Sitat fra: emmern på tirsdag 12. november 2019, klokken 12:53
Min er helt lik så kanskje tilfeldig

Det kan være væravhengig også så det ikke så lett å si noe sikkert om disse tingene. Vi håper jo alltid at det er en forbedring også...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geirci2

Etter ett år med Leaf 2 (april 2018-april 2019), var det kun én funksjon ifra Leaf'n som jeg savnet på Model 3: E-pedal.

Med oppdateringen 2019.36.2.1 fikk jeg også "E-pedal" på Model 3. Tesla kaller den "Stoppmodus" med valgene Kryp (Creep) / Rull (Roll) / Hold (Hold); hvorav den siste (Hold) gjør at Model 3 "oppfører" seg som Leaf's E-pedal.

Forøvrig er brukerhåndboken oppdatert (2019.36.1 Europe):
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA