Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2019.36  (Lest 14115 ganger)

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #120 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 10:36 »
Bare for biler med nye motorer.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #121 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 10:38 »
Lastet ned 36.2.1 igår, men det kom ikke opp noe release notes på skjermen. Så det jeg lurer på er om det går an å velge "schedule departure" via app? Så ikke dette alternativet på appen heller.

Ikke i appen, men regner med at det kommer.

Hvis du venter litt, tror jeg Release Note kommer frem.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2

kodax

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 989
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #122 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 10:42 »
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Tesla Model X 75D 7-seter - Januar 2019

Skoda Vision iV - kønr. 1XX
Tesla Model Y - tidlig bestilt

emmern

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 793
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #123 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 10:43 »
Bare for biler med nye motorer.
Oh well. Synes det for det meste er slik I praksis når man har full regen
Tesla Model S 75D 2018
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2643
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #124 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 11:53 »
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Når det gjaldt ruta til Bjørn mener jeg bestemt at den hadde en steinsprut i utgangspunktet.
Det genererte jo views så det holdt.
En uskadet rute skal ikke sprekke av varmluft fra varmeapparatet. Det er jo ikke snakk om en varmluftspistol heller.
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

ModelS

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 411
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #125 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 12:06 »
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.

Man må vel gjerne allerede ha en skade i ruta fra før for at den skal sprekke?
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3621
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #126 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 14:56 »
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Når det gjaldt ruta til Bjørn mener jeg bestemt at den hadde en steinsprut i utgangspunktet.
Det genererte jo views så det holdt.
En uskadet rute skal ikke sprekke av varmluft fra varmeapparatet. Det er jo ikke snakk om en varmluftspistol heller.

Ruten hadde en skade, ja.

Ruten på vår Leaf sprakk også en vinter pga. en steinsprut.
Skaden var så liten at vi ikke så den før ruta sprakk (under forvarming).
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #127 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 19:03 »
-
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 517
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #128 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 19:57 »
-

Kjedelig. Så frem til one pedal driving. Da er det vel en innrømmelse fra Tesla om at hw2/2,5 har nådd begrensningene sine
Oktober 2018 X75D

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #129 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 19:59 »
Grunnen til at S/X bare får 3% og ikke 5% (som TM3) er at S/X Raven bare har en av de nye motorene.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2

emmern

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 793
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #130 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 19:59 »
Grunnen til at S/X bare får 3% og ikke 5% (som TM3) er at S/X Raven bare har en av de nye motorene.
Har ikke 3 ac bak?
Tesla Model S 75D 2018
e-Golf 2018 300 FL

S4e

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 789
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #131 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:28 »
-

Kjedelig. Så frem til one pedal driving. Da er det vel en innrømmelse fra Tesla om at hw2/2,5 har nådd begrensningene sine
Tviler veldig på at der er årsaken - om det stemmer... Krever ikke masse datakraft å stoppe bilen framfor at den triller!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #132 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:31 »
Krever ikke datakraft, men bare den siste generasjonen motorer.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2

S4e

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 789
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #133 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:37 »
Krever ikke datakraft, men bare den siste generasjonen motorer.
Det virker som en bedre forklaring!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2964
    • Vis profil
Sv: 2019.36
« Svar #134 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:38 »
This option is only available in Tesla cars with the newer permanent magnet synchronous reluctance motors, which previously stopped applying regen at around 5mph. The old induction motors aren’t physically capable of applying regen at low speeds

Spørsmålet er om den nye funksjonen som er lovet om at bilen skal stoppe for trafikklys og stoppskilt vil kreve nye "Stopp mode". Isåfall blir (heller) ikke disse tilgjengelig på "gamle" S/X-biler.
« Siste redigering: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:44 av Motorwatt »
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.24.6.4  - MCU2