Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

Motorwatt

Bare for biler med nye motorer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: Obi_EL på søndag 10. november 2019, klokken 10:33
Lastet ned 36.2.1 igår, men det kom ikke opp noe release notes på skjermen. Så det jeg lurer på er om det går an å velge "schedule departure" via app? Så ikke dette alternativet på appen heller.

Ikke i appen, men regner med at det kommer.

Hvis du venter litt, tror jeg Release Note kommer frem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: gr på søndag 10. november 2019, klokken 10:20
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

emmern

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 10:36
Bare for biler med nye motorer.
Oh well. Synes det for det meste er slik I praksis når man har full regen
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: kodax på søndag 10. november 2019, klokken 10:42
Sitat fra: gr på søndag 10. november 2019, klokken 10:20
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Når det gjaldt ruta til Bjørn mener jeg bestemt at den hadde en steinsprut i utgangspunktet.
Det genererte jo views så det holdt.
En uskadet rute skal ikke sprekke av varmluft fra varmeapparatet. Det er jo ikke snakk om en varmluftspistol heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TeslaModelX

Sitat fra: kodax på søndag 10. november 2019, klokken 10:42
Sitat fra: gr på søndag 10. november 2019, klokken 10:20
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.

Man må vel gjerne allerede ha en skade i ruta fra før for at den skal sprekke?

Thomas Parsli

Sitat fra: Handyman på søndag 10. november 2019, klokken 11:53
Sitat fra: kodax på søndag 10. november 2019, klokken 10:42
Sitat fra: gr på søndag 10. november 2019, klokken 10:20
Aner ikke, virker ikke slik på eksperimenteringen deres.  :P Jeg slo den fort av da jeg så den gikk i HI, for det var vel omtrent den type bruk som sprakk ruta til Teslabjørn..
Vil tro det blir mange sprukne frontruter framover hvis bilen ikke tåler at defrost ofte brukes, relativt naturlig å trykke den inn når den er tilgjengelig fra appen.
Når det gjaldt ruta til Bjørn mener jeg bestemt at den hadde en steinsprut i utgangspunktet.
Det genererte jo views så det holdt.
En uskadet rute skal ikke sprekke av varmluft fra varmeapparatet. Det er jo ikke snakk om en varmluftspistol heller.

Ruten hadde en skade, ja.

Ruten på vår Leaf sprakk også en vinter pga. en steinsprut.
Skaden var så liten at vi ikke så den før ruta sprakk (under forvarming).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 19:03
-

Kjedelig. Så frem til one pedal driving. Da er det vel en innrømmelse fra Tesla om at hw2/2,5 har nådd begrensningene sine
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Grunnen til at S/X bare får 3% og ikke 5% (som TM3) er at S/X Raven bare har en av de nye motorene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 19:59
Grunnen til at S/X bare får 3% og ikke 5% (som TM3) er at S/X Raven bare har en av de nye motorene.
Har ikke 3 ac bak?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

S4e

Sitat fra: Kim- på søndag 10. november 2019, klokken 19:57
Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 19:03
-

Kjedelig. Så frem til one pedal driving. Da er det vel en innrømmelse fra Tesla om at hw2/2,5 har nådd begrensningene sine
Tviler veldig på at der er årsaken - om det stemmer... Krever ikke masse datakraft å stoppe bilen framfor at den triller!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

Krever ikke datakraft, men bare den siste generasjonen motorer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. november 2019, klokken 20:31
Krever ikke datakraft, men bare den siste generasjonen motorer.
Det virker som en bedre forklaring!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

#134
This option is only available in Tesla cars with the newer permanent magnet synchronous reluctance motors, which previously stopped applying regen at around 5mph. The old induction motors aren't physically capable of applying regen at low speeds

Spørsmålet er om den nye funksjonen som er lovet om at bilen skal stoppe for trafikklys og stoppskilt vil kreve nye "Stopp mode". Isåfall blir (heller) ikke disse tilgjengelig på "gamle" S/X-biler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA