Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Handyman på mandag 04. november 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Seiling??
Seiling vil si at bilen triller fritt uten noen form for Regenerering
https://elbilforum.no/index.php?topic=26162.0
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:31
Sitat fra: Handyman på mandag 04. november 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Seiling??
Seiling vil si at bilen triller fritt uten noen form for Regenerering
https://elbilforum.no/index.php?topic=26162.0
Det var vel et spørsmål om hvorvidt det var en del av oppdateringen. Kjenner seiling fra e-Golf, men ikke noe jeg savner på Teslaen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: emmern på mandag 04. november 2019, klokken 16:27
Den nye versjonen har fått til lesing av trafikkjegler i visualiseringen.
Dette dukker kun opp på HW3-biler. Siden Tesla ikke har startet med oppgradering til HW3, så er det kun de som var senest ute med kjøp som får glede av dette.
Får jeg ikke visualisert trafikk-kjegler på bilens skjerm, så selger jeg Teslaen før jul :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

oggy007

Fikk min oppdatering på lørdag, 36.1. Må jo ha vært flere en kun 9 stk som har fått denne oppdateringa i helga?  ::)

Jeg har heller ikke fått testet denne så mye, men skal på nattskift i natt, så da gleder jeg meg til og stille inn planlagt forvarming vertfall :)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

emmern

Sitat fra: DagfinnN på mandag 04. november 2019, klokken 17:05
Sitat fra: emmern på mandag 04. november 2019, klokken 16:27
Den nye versjonen har fått til lesing av trafikkjegler i visualiseringen.
Dette dukker kun opp på HW3-biler. Siden Tesla ikke har startet med oppgradering til HW3, så er det kun de som var senest ute med kjøp som får glede av dette.
Får jeg ikke visualisert trafikk-kjegler på bilens skjerm, så selger jeg Teslaen før jul :)
Vel ble lovt oppgradering så fort funksjonalitet krevde HW3 og vi er nå her... Da burde innkalling til SC komme ganske snart for oss med FSD
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Lynkjapp

Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?

Det tror jeg ikke. Den eneste forskjellen mot hvordan bilen opptrer i dag er vel at den fortsetter å motorbremse selv i lav fart, og setter bremsen på Hold når den har stoppet. Faktisk blir det mindre seiling enn tidligere siden man kunne "seile" i 5 km/h tidligere. :)

Toalmar

Sitat fra: oggy007 på mandag 04. november 2019, klokken 17:06
Fikk min oppdatering på lørdag, 36.1. Må jo ha vært flere en kun 9 stk som har fått denne oppdateringa i helga?  ::)
Det er nok flere som har fått den ja, men kun 9 stk som har registrert seg via TeslaFi
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

#52
Det er vel rundt 1% av det totale antall biler som har registrert seg på Teslafi. Men utvikler kan le hele veien til banken. 5 USD fra 8616 Tesla-eiere (pd) pr. måned blir vel noe som 43.000 USD, eller 516.000 USD i året....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Ja, og jeg er en av dem som betaler  :o
Dette kunne Tesla levert selv, eventuelt som en betaltjeneste.
Så på Volvo-appen til en som har Volvo hybrid, der sto statistikk med forbruk av strøm og diesel flere måneder tilbake.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Toalmar

Sitat fra: Lynet på mandag 04. november 2019, klokken 18:57
Så på Volvo-appen til en som har Volvo hybrid, der sto statistikk med forbruk av strøm og diesel flere måneder tilbake.
I tillegg ser du også hvor mye strøm du har referert tilbake på batteriet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. november 2019, klokken 16:40
Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:31
Sitat fra: Handyman på mandag 04. november 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Seiling??
Seiling vil si at bilen triller fritt uten noen form for Regenerering
https://elbilforum.no/index.php?topic=26162.0
Det var vel et spørsmål om hvorvidt det var en del av oppdateringen. Kjenner seiling fra e-Golf, men ikke noe jeg savner på Teslaen.
Det var spørsmål om hva seiling var ja. Men da er det å trille i nøytral altså.
Jo det går fint i TM3, men om det endres i 2019.36 gjenstår å se.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

#56
På Golf trenger man ikke å gjøre noen handling. Bare å slippe "gasspedalen" så seiler den både i "medvind, bidevind og motvind" hvis man på forhånd har dette innstilt i menyen. Men foretrekker Teslas "nesten en-pedals"-løsning.

ps. Husker kanskje feil. Var det posisjonen på girvelgeren og ikke menyen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

#57
Nå virker "Planlegg avreise" for meg. Stilte inn 0130 i bilen, og avreise 0800. Nå har den, flg. appen, rekalkulert ladestart kl. 0330. (SoC 61% og mål 81%).
Kan se ut som at den må være innstilt slik at ladingen er ferdig før kl 0600 (klokkeslettet det er referert til i andre innlegg om saken, og som er peak-time i USA). Forrige natten hadde jeg satt ladestart til kl. 0500, og da skjedde det ikke noe. Får se hva som skjer i morgen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. november 2019, klokken 19:29
På Golf trenger man ikke å gjøre noen handling. Bare å slippe "gasspedalen" så seiler den både i "medvind, bidevind og motvind" hvis man på forhånd har dette innstilt i menyen. Men foretrekker Teslas "nesten en-pedals"-løsning.

ps. Husker kanskje feil. Var det posisjonen på girvelgeren og ikke menyen?
Har en eUp og der velger man med gispaken, men jeg kjører aldri slik.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øggen

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. november 2019, klokken 19:37
Nå virker "Planlegg avreise" for meg. Stilte inn 0130 i bilen, og avreise 0800. Nå har den, flg. appen, rekalkulert ladestart kl. 0330. (SoC 61% og mål 81%).
Kan se ut som at den må være innstilt slik at ladingen er ferdig før kl 0600 (klokkeslettet det er referert til i andre innlegg om saken, og som er peak-time i USA). Forrige natten hadde jeg satt ladestart til kl. 0500, og da skjedde det ikke noe. Får se hva som skjer i morgen.

Med andre ord overstyrt av uvana i statene, som igjen føre til at du likevel ikkje får varmt batteri kl 08.00 fordi den slutta å lade kl 06.00??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA