Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken farge har din Leaf?

Startet av AreGar, fredag 17. februar 2012, klokken 20:22

« forrige - neste »

AreGar

Hvilken farge har din Leaf og ville du byttet?
Kan se for meg at den blå er værst å selge på sikt, samtidig er hvit bil veldig moteting, så plutselig er det ikke moderne og vanskelig å selge.

Svart og grå er vel alltid salgbart? Rød er vel for kvinnfolk som alltid mister bilen på parkeringsplassen? :)

Jeg tror uten å ha sett alle at svart er tingen. Varmeste fargen også :D

Aspiranten

Vi bestilte egentlig sølv først, men fant ut at nei, da forsvinner den jo fullstendig i mengden, så vi endte på blå og angrer ikke i det hele tatt, tvert imot. Blåfargen kler bilen utrolig godt, og bilen vår er ett friskt pust i ett ellers svært kjedelig bymiljø preget av sort, grått og hvitt.

Hvorfor blir den vanskeligst å selge tror du? Fargen er jo behagelig, ikke irriterende slik som spygrønne metallic corollaer fra 90 tallet  ;D
Nissan Leaf

snurre100

2020 Kia E-Niro

Thomas Parsli

Etter å ha flere sorte og sølvfargede bilder (firmabiler man ikke får velge farge på), finner jeg disse fargene drepende kjedelige...
Når den blå både er pen og gir miljøassosiasjoner, var valget enkelt.
Det ser også ut som om det har vært penere lakkering på denne fargen.

Hva fargen har å si for bruktprisen er jeg usikker på, så lenge man holder seg unna de rareste fargene tror jeg bilene er like enkle å selge.
På en brukt Leaf vil batterkapasiteten bestemme prisen, lade -og kjøremønster er mao. langt viktigere enn fargevalg:)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

gbzdoc

Har hvit selv, og er veldig fornøyd, selv om jeg gleder meg til renere årstider... ;)

Men den sorte jeg har sett hadde skuffende lakkering. Sorte biler kan være veldig pene, men lakken så ut som dårlig håndarbeid. I tillegg er det den eneste som ikke er metallic. Ville i hvert fall sjekket en med egne øyne før jeg hadde gått for den fargen på Leaf.

Haavard

Sitat fra: AreGar på fredag 17. februar 2012, klokken 20:22
Rød er vel for kvinnfolk som alltid mister bilen på parkeringsplassen? :)

Javel.....
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

arnejorg1

Har sort leaf og er fornøyd med fargen. Minuset er at det ikke er metalic lakk, men jeg synes ikke den er så ille alikevell. Så er det jo tross alt 4000-5000 kr billigere enn andre farger. Observerte enda en sort leaf bli hentet hos witro bil i går.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

AreGar

Stod en svart Leaf på utsiden av Nissan når jeg kjørte forbi i går så får vel svinge innom en dag jeg har tid å se på denne.
De har denne og en blå som de kjører med/demomodell.

Kunne gjerne tenkt meg å vite litt mer om de forskjellige lakkene og holdbarhet/tykkelse osv, men er kanskje ingen her som er "detailere" og kan si noe mer om dette?

Go-carter

Sitat fra: AreGar på lørdag 18. februar 2012, klokken 12:56
Stod en svart Leaf på utsiden av Nissan når jeg kjørte forbi i går så får vel svinge innom en dag jeg har tid å se på denne.
De har denne og en blå som de kjører med/demomodell.

Kunne gjerne tenkt meg å vite litt mer om de forskjellige lakkene og holdbarhet/tykkelse osv, men er kanskje ingen her som er "detailere" og kan si noe mer om dette?

Sort lakk er "solid", uten klarlakk. Resten har klarlakk.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

AreGar

Hmm såpass ja.. da er det vel egentlig litt mindre interessant..
Så sølv eller hvit da tenker jeg :D

Aspiranten

En ting jeg merker på den sølvgrå Audien kontra Leafen som er blå er at ripene etter ungene og vaskeriper generellt ikke synes på den sølvgrå lakken. Det betyr mindre jobb for far som må polere bort sånt og holde bilens vakre ytre vedlike  ;)
Nissan Leaf

AreGar

Hmm ja..
Det er nok er poeng, og hvit bil er vel i grunn upraktisk da du ser hvor skitten den er før den blir skitten :D
Selv om en strøken hvit bil er svært pent.

Strandbu

Når dere snakker om renhold... Min sølv leaf er min første "nye" bil og får mer oppmerksomhet en mine tidligere biler ihht vasking. Det jeg legger merke til er brune striper i de avrundede spoilerene rundt lykter, skilt osv. Fikk sjokk første gang jeg så dem og trodde det var skraper. Er veldig vanskelige å ta vekk, selv med avfetting før vask. Har dere andre også tilsvarende?
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Aspiranten

Sitat fra: Strandbu på lørdag 18. februar 2012, klokken 14:37Det jeg legger merke til er brune striper i de avrundede spoilerene rundt lykter, skilt osv. Fikk sjokk første gang jeg så dem og trodde det var skraper. Er veldig vanskelige å ta vekk, selv med avfetting før vask. Har dere andre også tilsvarende?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=BIL-SURFEXHD-5L

<3

Blandes ut 1:15 når du har beskyttelse/voks på lakken, og 1:5 når du virkelig skal ta skitt (men da fjerner du også voks)
Nissan Leaf

ravn

Jeg spurte selgeren hva som hadde kortest leveringstid.
Han kunne skaffe meg en hvit på 2 uker, eller hvilken som helst annen på 6... Så da ble det hvit :)

Synes den er utrolig fin, men som tidligere nevnt her så blir den fort skitten på denne årstiden, menmen. Jeg bryr meg jo minimalt, jeg sitter jo inni bilen :P
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA