Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt irriterende varsel etter service

Startet av ThomasEL, torsdag 24. oktober 2019, klokken 07:32

« forrige - neste »

ThomasEL

Jeg hadde Leafen på ettårs service hos Nissan i går.
I tillegg til det vanlige, med oppsmøring av bremser, kontroll av batteri osv, så forelå det en softwareoppdatering for radar som ble installert.

Men:
Hver gang jeg nå stopper bilen og slår av "tenningen", så kommer det et kraftig lydsignal samt en melding i dashboardet om "Remember to turn of headlights"
Dette er jo totalt meningsløst, siden Leafen slår av lysene selv når bilen parkeres og tenningen slås av. At dette skjer med lysbryteren i auto-modus, gjør det jo bare enda mer komisk.

Andre som har fått denne nye "featuren" etter service?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Ironisk nok gir bilen kun advarsel om å slå av lysene når lys står i «auto». Dette må da være det mest unyttige av alle (de mange) varslene bilen gir😂

Hva kan være hensikten med å varsle om at lys må slås av når dette skjer automatisk? Og hvorfor har de plutselig funnet på dette og lagt til denne advarselen i en softwareoppdatering på service..?

Merkelige greier.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Er det ingen andre som har fått dette varselet installert på service?? Til alt overmål kommer det høylytte piper og meldingen om å huske å skru av lysene ETTER at bilen selv har skrudd de av...!!😂😂
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

oarnoe

Hadde 1.års service i forrige uke med samme oppgradering som deg. Jeg har ikke denne meldingen.
Har Tekna utgave
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

ThomasEL

Da er det bare å legge seg langflat og innrømme at dette ikke er et nytt og irriterende varsel, men fullt og helt min egen feil:

Jeg oppdaget i dag at det er tåkelysbryteren som har blitt stående på etter servicen, og at det er DET bilen varsler om når tenningen slås av ;D ;D ;D

Heldigvis oppdaget jeg flausen selv, før jeg hadde rukket å sende mail til verkstedet og spørre hva slags idiotisk ny og unødvendig hylevarsel som var implementert i ny software...!!!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

Hehehehe!

Det kaller eg flaks! Bra du oppdaga det! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA