Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aldrig hatt bedre bil!

Startet av Nickelilltroll, tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:55

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Halvgammel 40-årig mann med sånn litt over middels bilintresse her.

Tror jeg varet igjenom ganske mye og mange forskjellige bilmerker og modeller, siden den dagen far min påtvinga meg bilintresset i 1995 gjenom at kjøpe en strøken Volvo 240, og deretter melde meg inn som kartleser og mekanikerslave ;)

Deretter har det bare ballet på seg med bildilla, på både godt og vondt.

Elbilseventyret startet i tidlig 2013 for meg med at legge inn bestilling på en E-Golf første dag det blev mulig hos Møller Lillehammer. Folk snakker om "mandagseksemplarer" blandt både biler og mennesker, noe jeg aldrig skjønnt....Helt til etter 3 måneders kjøring fra ny i denna lille snertne elbil, sier sånn da den faktiskt var det....når den funka ;D

Etter mange mil, verkstedsbesøk og krangling med Møller Norge. Fikk Golfen etter nesten 2 år ny eier. Hade da en føtstedagsreservasjon på en Opel Ampera-E liggandes på vent. Fikk bilen min tidlig. DETTE var noe annet!! Heja Opel Norge, el GM og andre folk. Nå var jeg eier av en 100% feilfri elbil, endelig! Sprekere og kunne kjøre til jeg ikke orket lenger. Ok, kanskje elbil faktiskt var fremtiden tenkte jeg...

Var litt missunnerlig på alle dessa fine biler som stod og ladet ved sine egne stasjoner som hette "superchargers" visst. Såg ju nesten ut som sportsbiler og gikk deretter og. Hade lenge hatt lust på en sånn men hade rett og slett ikke råd, som mange av oss andre :'(

Men så, bare etter 6 måneder med Opel sitt nye flaggskip, åpnet det seg en luke, mulighet eller som noen sa på den tiden....svin som brukte systemet. Alle som satt med bestilling hos Opel og ventet pent på sin Ampera-E, skulle plutselig ikke få bil som det var sagt. La deretter opp en plan mot at faktiskt få råd til en sånn der Tesla jeg faktiskt hade lyst på siden den dagen i 2013 dem kom til Norge.

En voksen dame fra Hamar la et bud på Amperan, langt over innkjøpspris, som mange andre. Bilen var lett og selge. Overskuddet blev lagt inn på en 2014 Model S 85, Performance. Pent brukt men IKKE pen i accelarasjon i det hele TATT!! Herregud for et monster av en bil!! Etter at jeg nå blitt helt trygg med elbiler og Tesla, dvs cirka 1 år i Model S, kom det tilbud om denna nye, lille folkebilen som Tesla skulle lage....Model 3. Tenkte lenge på detta. Den var ikke mye pen syntes jeg, ikke samme barske som jag kjørte omkring i den dag....Hmmmm, voldsamt med plass i S, første bil jeg kunde kjøre i dagesvis uten å bli sliten i kroppen av. Men følte litt at jeg ikke hade behov for all den plassen, hade og lyst på noe "litt" nyere. Sagt og gjort, reserverte og betalte depostium.

Satt og koste meg med en kamrat på websiden den dagen i desember når bestilling var muligt. Var få valg at gjøre men gjorde og processen kort. Gikk for alt utenom Performance. Lært meg at dekk og forsikring er kostsamt med disse etter tiden med Model S. Var mange av oss som satt og følgte med på forumet her når Mars nærmet seg med stormskritt....utruligt spennende!!

12 Mars ringte en hyggelig engelsktalende mann og lurte på litt om ditten og datten, det magiske samtalet alle ventet på, bilen min var nå på vei til levering. 23. Mars møtte jeg opp på Lillestrøm, glad og spent. Var et kaoslignende tilstand, folk grep hardt i noen papirer, tog telefoner og pratet mye....MEN , alle skulle få :) TeslaBjørn brukte VIP-statusen sin, helt greit tenkte jeg. Hade bare venta i et par timer jeg. Han skled rett inn og rakk ikke en bolle en gang ;D

Min deliveryguy var rask med å snakke, bad han og roe seg, trengte ikke forklart noe da jeg luslest alt av forum, og sett youtubevideos i alla slags vinkler og hastigheter. 1 år i Model S var og god hjelp. Vant med kundeservicen fra Tesla Brummunddal og alt de ordnar med. Såg over bilen kjappt, i løpet av 10 min fant jeg ikke en ripe, skade el mangler. Tenkte jeg tar resten hjemme og så får jeg hellre snakke med Brummunddal etterpå en annen dag.

Snakket aldrig med dem :)

Har kjørt ca 20k mil med bilen idag. Varet mange ggr til Sverige, latt venner prøve seg litt og låne, varet på ferie til Frankrike i 2 uker med bilen. Sovet i bilen, og det var knallgodt, madrass og klima gjorde at søvnen var mer enn tilstrekkelig. Brukte Autopiloten massevis(FSD). At slippe tenke og planere mer enn nødvendigt på ferie var noe nytt for meg. På autobahn låg den støtt og stabilt som tåget selv. Ikke en eneste gang var det trøbbel med lading, kjøring el funksjoner på den 700 mil lange ferieturen. Var helt underbart!

Har fortsatt ikke snakket med Tesla Brummunddal denna dagen idag. Har sendt dem en mail, KUN for at berømme dem for demers jobb og si takk for en helt rå bil. Fikk både smil og bokk tilbake :)

Har kjøpt alt som går av tilbehør til bilen(matter, lader, interiør m.m), siste tingen blev et poleringskit, er litt for nøye med stell av mine biler, etter mange år der enn god venn gjort lakkjobben bestemte jeg meg for at prøve selv :o. For forste gang kjenner jeg at jeg er eier av en 100% komplett bil, uansett drivstoff! Den fyller alle mine behov og krav.

Pendler ofte til Sverige, ca 50 mil t o r. Funker fjell. Driver med sykkling, funker der og. Sist helg kjørte jeg t o r til Ålesund, fra Lillehammer, over fjell og noe snø på veien, kulde og høydemeter var ikke en faktor som gjorde at jeg måtte legge på masse tid el omveier. Vi holdt tider og var ikke slitne på noen måter når vi kom hjem 15 timer etterpå :)

Pendler på E6 til og fra jobb, 10 mil t o r, rolig kjøring hele veien, autopiloten "kjører meg på jobb". Gledjer meg fortsatt til og komme ut til bilen. Har lademulighet på jobb men bruker den sjelden.

Har fått OTA updates siden bilen var ny, kommer av seg selv nå om dagen. Får bare varsling på mobil at den er der og når den er klar. Denna bilen har gjort bilholdt utrulig enkelt!

Må vel kanskje nevne de få små tingan, ting jeg veit kommer bli bedre og ikke er Tesla sin skyld heller.
-Vinduesviskerne er litt bestemor-reaktive.
-Automatisk fjernlys er i samme rom og område som tidliger nevnt dame.
-Autopiloten finner på noen rare ting av og til. Men mange ting er pga dårlig jobb fra Mesta(de som merker opp våre veier). Skjedde aldrig på Europaferien f eks.
-Fantomoppbremsingerne er der, men blir bedre. Heller ikke noe som er farlig hvis man ikke har svakt hjerte el sitter og tar seg en powernap :)

Disse ting blir bedre, om ikke imorgen så en på en annen bil, annen SW el HW. Uansett så er detta bilen som har så massa mer av de positive tingan at de blir borte i støyet av gledjen når man bruker den.

Nesten så jeg bare kan legge meg flat og si jag har snart et kjærligt forhold til denna bilen. Den har ikke sviktet meg, den får meg til at smile, le og som tidligere nevnt....har alt jeg vil ha :)

Takk for bilen Mr. Musk med venner. 10 poeng fra meg :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

RuneW

Hehe, kjenner meg igjen. Har aldri før, med mine 30+ år bak rattet, gledet meg til hver kjøretur. Og har heller aldri kjørt 15.000 km første halvåret jeg har hatt noen bil...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TøddiVedder

Støttes! Kjenner meg godt igjen. Fantastisk bil.

gruffalo

Kunne ikke vært mer enig. Finnes ingen annen bil for meg heller.
E-tron 55 sportback 2022


snhansen

100% enig i det du skriver. Fantastisk bil som leverer på alle mulige måter til mitt bruk👍

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:55
Halvgammel 40-årig mann med sånn litt over middels bilintresse her.

Tror jeg varet igjenom ganske mye og mange forskjellige bilmerker og modeller, siden den dagen far min påtvinga meg bilintresset i 1995 gjenom at kjøpe en strøken Volvo 240, og deretter melde meg inn som kartleser og mekanikerslave ;)

Deretter har det bare ballet på seg med bildilla, på både godt og vondt.

Elbilseventyret startet i tidlig 2013 for meg med at legge inn bestilling på en E-Golf første dag det blev mulig hos Møller Lillehammer. Folk snakker om "mandagseksemplarer" blandt både biler og mennesker, noe jeg aldrig skjønnt....Helt til etter 3 måneders kjøring fra ny i denna lille snertne elbil, sier sånn da den faktiskt var det....når den funka ;D

Etter mange mil, verkstedsbesøk og krangling med Møller Norge. Fikk Golfen etter nesten 2 år ny eier. Hade da en føtstedagsreservasjon på en Opel Ampera-E liggandes på vent. Fikk bilen min tidlig. DETTE var noe annet!! Heja Opel Norge, el GM og andre folk. Nå var jeg eier av en 100% feilfri elbil, endelig! Sprekere og kunne kjøre til jeg ikke orket lenger. Ok, kanskje elbil faktiskt var fremtiden tenkte jeg...

Var litt missunnerlig på alle dessa fine biler som stod og ladet ved sine egne stasjoner som hette "superchargers" visst. Såg ju nesten ut som sportsbiler og gikk deretter og. Hade lenge hatt lust på en sånn men hade rett og slett ikke råd, som mange av oss andre :'(

Men så, bare etter 6 måneder med Opel sitt nye flaggskip, åpnet det seg en luke, mulighet eller som noen sa på den tiden....svin som brukte systemet. Alle som satt med bestilling hos Opel og ventet pent på sin Ampera-E, skulle plutselig ikke få bil som det var sagt. La deretter opp en plan mot at faktiskt få råd til en sånn der Tesla jeg faktiskt hade lyst på siden den dagen i 2013 dem kom til Norge.

En voksen dame fra Hamar la et bud på Amperan, langt over innkjøpspris, som mange andre. Bilen var lett og selge. Overskuddet blev lagt inn på en 2014 Model S 85, Performance. Pent brukt men IKKE pen i accelarasjon i det hele TATT!! Herregud for et monster av en bil!! Etter at jeg nå blitt helt trygg med elbiler og Tesla, dvs cirka 1 år i Model S, kom det tilbud om denna nye, lille folkebilen som Tesla skulle lage....Model 3. Tenkte lenge på detta. Den var ikke mye pen syntes jeg, ikke samme barske som jag kjørte omkring i den dag....Hmmmm, voldsamt med plass i S, første bil jeg kunde kjøre i dagesvis uten å bli sliten i kroppen av. Men følte litt at jeg ikke hade behov for all den plassen, hade og lyst på noe "litt" nyere. Sagt og gjort, reserverte og betalte depostium.

Satt og koste meg med en kamrat på websiden den dagen i desember når bestilling var muligt. Var få valg at gjøre men gjorde og processen kort. Gikk for alt utenom Performance. Lært meg at dekk og forsikring er kostsamt med disse etter tiden med Model S. Var mange av oss som satt og følgte med på forumet her når Mars nærmet seg med stormskritt....utruligt spennende!!

12 Mars ringte en hyggelig engelsktalende mann og lurte på litt om ditten og datten, det magiske samtalet alle ventet på, bilen min var nå på vei til levering. 23. Mars møtte jeg opp på Lillestrøm, glad og spent. Var et kaoslignende tilstand, folk grep hardt i noen papirer, tog telefoner og pratet mye....MEN , alle skulle få :) TeslaBjørn brukte VIP-statusen sin, helt greit tenkte jeg. Hade bare venta i et par timer jeg. Han skled rett inn og rakk ikke en bolle en gang ;D

Min deliveryguy var rask med å snakke, bad han og roe seg, trengte ikke forklart noe da jeg luslest alt av forum, og sett youtubevideos i alla slags vinkler og hastigheter. 1 år i Model S var og god hjelp. Vant med kundeservicen fra Tesla Brummunddal og alt de ordnar med. Såg over bilen kjappt, i løpet av 10 min fant jeg ikke en ripe, skade el mangler. Tenkte jeg tar resten hjemme og så får jeg hellre snakke med Brummunddal etterpå en annen dag.

Snakket aldrig med dem :)

Har kjørt ca 20k mil med bilen idag. Varet mange ggr til Sverige, latt venner prøve seg litt og låne, varet på ferie til Frankrike i 2 uker med bilen. Sovet i bilen, og det var knallgodt, madrass og klima gjorde at søvnen var mer enn tilstrekkelig. Brukte Autopiloten massevis(FSD). At slippe tenke og planere mer enn nødvendigt på ferie var noe nytt for meg. På autobahn låg den støtt og stabilt som tåget selv. Ikke en eneste gang var det trøbbel med lading, kjøring el funksjoner på den 700 mil lange ferieturen. Var helt underbart!

Har fortsatt ikke snakket med Tesla Brummunddal denna dagen idag. Har sendt dem en mail, KUN for at berømme dem for demers jobb og si takk for en helt rå bil. Fikk både smil og bokk tilbake :)

Har kjøpt alt som går av tilbehør til bilen(matter, lader, interiør m.m), siste tingen blev et poleringskit, er litt for nøye med stell av mine biler, etter mange år der enn god venn gjort lakkjobben bestemte jeg meg for at prøve selv :o. For forste gang kjenner jeg at jeg er eier av en 100% komplett bil, uansett drivstoff! Den fyller alle mine behov og krav.

Pendler ofte til Sverige, ca 50 mil t o r. Funker fjell. Driver med sykkling, funker der og. Sist helg kjørte jeg t o r til Ålesund, fra Lillehammer, over fjell og noe snø på veien, kulde og høydemeter var ikke en faktor som gjorde at jeg måtte legge på masse tid el omveier. Vi holdt tider og var ikke slitne på noen måter når vi kom hjem 15 timer etterpå :)

Pendler på E6 til og fra jobb, 10 mil t o r, rolig kjøring hele veien, autopiloten "kjører meg på jobb". Gledjer meg fortsatt til og komme ut til bilen. Har lademulighet på jobb men bruker den sjelden.

Har fått OTA updates siden bilen var ny, kommer av seg selv nå om dagen. Får bare varsling på mobil at den er der og når den er klar. Denna bilen har gjort bilholdt utrulig enkelt!

Må vel kanskje nevne de få små tingan, ting jeg veit kommer bli bedre og ikke er Tesla sin skyld heller.
-Vinduesviskerne er litt bestemor-reaktive.
-Automatisk fjernlys er i samme rom og område som tidliger nevnt dame.
-Autopiloten finner på noen rare ting av og til. Men mange ting er pga dårlig jobb fra Mesta(de som merker opp våre veier). Skjedde aldrig på Europaferien f eks.
-Fantomoppbremsingerne er der, men blir bedre. Heller ikke noe som er farlig hvis man ikke har svakt hjerte el sitter og tar seg en powernap :)

Disse ting blir bedre, om ikke imorgen så en på en annen bil, annen SW el HW. Uansett så er detta bilen som har så massa mer av de positive tingan at de blir borte i støyet av gledjen når man bruker den.

Nesten så jeg bare kan legge meg flat og si jag har snart et kjærligt forhold til denna bilen. Den har ikke sviktet meg, den får meg til at smile, le og som tidligere nevnt....har alt jeg vil ha :)

Takk for bilen Mr. Musk med venner. 10 poeng fra meg :)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Toalmar

Er også svært fornøyd og kan vel si dette blir nok ikke siste Tesla på meg.
vil tro det blir en Y når den kommer.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

S4e

Bare Ampera-e som elbil før TM3 for meg og ikke så bilinteressert.  Men jeg har heller aldri hatt en så fantastisk bil!

En ekstra dimensjon for meg som er teknisk interessert (jobber med data) er hvor langt de er kommet med innovasjon og programvare.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Autowinder

Nickelilltroll, godt skrevet. Jeg er helt enig med deg i det du skriver. Jeg har kjøpt matter, skvettlapper, folie til midtkonsoll, USB hub, SSD pinne og trådløs ladeplate, byttet frunklåsfjær og isolert "kjelleren", men mangler takstativ så langt. Kjøreegenskapene er jo et kapittel for seg, på svingete tørre sommerveier kan vi guffe utrolig godt på, og det er ikke mange som kan "henge seg på" da. Men automatisk fjernlys virker perfekt hos meg...

Bare en ting å si: FOR EN BIL !!!
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

jlan

Joda, bilen kommer høyt oppe på listen over bra biler jeg har hatt, men den er også høyt oppe på listen over irritasjonsmomenter. Manglende skiltlesning og korrekt tilpasning til fartsgrensen er vel den første, men ut over det irriterer jeg meg spesielt over den sløve programmeringen av rattkontrollene. Her er det mange uutnyttede muligheter. Eksempel:

- Hvis en kjører under det bilen tror er fartsgrensen (for eksempel pga veiarbeid), og slår på TACC, så spretter bilen opp i antatt fartsgrense. Som for blinklyset er det også to "hakk" på den høyre spaken, det første kunne vært aktuell fart, press helt ned kunne da vært fartsgrensen.

- Scrollehjul burde gitt hopp på 10 km/t ved hurtig bevegelse. Step på 5 er tilpasset miles.

- Vinduspusserene går i noen forhold på intervall selv om det regner for mye til det. Da må man inn på skjermen og trykke fast på, deretter inn på skjermen igjen for å trykke av i tunneler. Dobbeltrykk på venstre knapp kunne vært pussere fast på, ny dobbeltrykk auto.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Nickelilltroll

Hyggelig at se så mange andre har samme opplevelse med Model 3, håper dere og gir beskjed til Tesla kundeservice som jeg gjort. De blir veldig glad for slike beskjeder :) Bare send dem en mail!

Luksusproblemet nå om dagen er lastekapasitet og manglel på olje/bensinlukta ;) Prøver å tilfredsstille mine "bildille-behov" gjenom at finne en 45-50 år gammel Ford pickup. Litet marked med sånt på denna kyststrekka...Pengerne spart over åran med elbil går til detta projekt.
Dilemmat er at jeg ser for meg at Teslaen blir bytta ut med enten enn Rivian T1, alternativt det som Mr. Musk ska presentere nå i November. Da trur jeg den siste fossilbasillen min blir borte ;D Spennende tider fremover.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Kpp

Jeg er i veldig liknende situasjon. SUPER fornøyd med bilen. blir glad hver gang jeg kjører Hadde dag 1 reservasjon. Men tror jeg blir nødt til å selge den for å få meg en bil med hengerfeste. :( :( Ser nå på alternativer.

RuneW

Sitat fra: Kpp på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:19
Jeg er i veldig liknende situasjon. SUPER fornøyd med bilen. blir glad hver gang jeg kjører Hadde dag 1 reservasjon. Men tror jeg blir nødt til å selge den for å få meg en bil med hengerfeste. :( :( Ser nå på alternativer.

Nysgjerrig: Siden du er SUPER-fornøyd, har du i det hele tatt vurdert andre alternativer enn å kjøpe en ny TM3?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kpp

Sitat fra: RuneW på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Kpp på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:19
Jeg er i veldig liknende situasjon. SUPER fornøyd med bilen. blir glad hver gang jeg kjører Hadde dag 1 reservasjon. Men tror jeg blir nødt til å selge den for å få meg en bil med hengerfeste. :( :( Ser nå på alternativer.

Nysgjerrig: Siden du er SUPER-fornøyd, har du i det hele tatt vurdert andre alternativer enn å kjøpe en ny TM3?

Godt tips, ja jeg har det, men det er en mental sperre som gjør at jeg ikke kan akseptere det tapet jeg får dersom jeg selger den og kjøper en lik bil med hengerfeste. Hadde vært lettere hvis jeg kunne gått over til Model Y da tror jeg... etron 50 frister litt.

RuneW

Sitat fra: Kpp på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:26
Sitat fra: RuneW på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Kpp på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:19
Jeg er i veldig liknende situasjon. SUPER fornøyd med bilen. blir glad hver gang jeg kjører Hadde dag 1 reservasjon. Men tror jeg blir nødt til å selge den for å få meg en bil med hengerfeste. :( :( Ser nå på alternativer.

Nysgjerrig: Siden du er SUPER-fornøyd, har du i det hele tatt vurdert andre alternativer enn å kjøpe en ny TM3?

Godt tips, ja jeg har det, men det er en mental sperre som gjør at jeg ikke kan akseptere det tapet jeg får dersom jeg selger den og kjøper en lik bil med hengerfeste. Hadde vært lettere hvis jeg kunne gått over til Model Y da tror jeg... etron 50 frister litt.

Skjønner at det er en mental sperre, men taper er vel ikke noe forskjellig om du velger en annen biltype?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA