Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil ikke lade, Gul THINK i Grønland

Startet av twirk, søndag 23. juli 2023, klokken 15:14

« forrige - neste »

twirk

 ;D jeg må indrømme jeg er mest glad for farven som den er nu

Jeg vil dog gerne prøve at friske op op falmede farve på kofangerne. Jeg ved dog ikke hvordan endnu. Jeg har set noge bruge ild (gasbrænder), men er ikke sikker på den metode.

Warlock, ønsker du bare en excel fil fra Zebra Monitor? Det er bare at trykke en knap i softwaren, så har jeg en fil jeg kan sende til dig.
Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

RJK

Jeg overdrev med vilje hvilken gulnyanse jeg kastet på den amatør-illustrasjonen. Men se så fin ut den var, den andre gule. Altså samme farge, men frisket opp.

Men uansett, hyggelig at tilbakemeldingene var så positive. Hadde fryktet jeg skulle få noen sure kommentarer, men istedet var det latter og smil! Kjempeflott! Da oppnådde jeg det jeg ville!

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Warlock

Sitat fra: twirk på torsdag 05. oktober 2023, klokken 05:01Warlock, ønsker du bare en excel fil fra Zebra Monitor? Det er bare at trykke en knap i softwaren, så har jeg en fil jeg kan sende til dig.

Jepp, bare en excel-fil fra Zebra Monitor når bilen er frisk og fungerende :)
Man sliter alltid med å finne ut hva som kan være galt, og hva som er normalt, og glemmer alltid å ta vare på info når ting fungerer ;)

twirk

Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

twirk

#124
Nå venner. Jeg er stadig kørende i min Think City EV, men jeg er nødt til at sætte SOC via Zebra Monitor næsten hver dag.

1) jeg kobler computer til
2) Jeg resetter BMI via Zebra Monitor og venter 10-20 sekunder inden jeg drejer nøglen. At resette BMI tillader mig at ændre SOC (se nr.4)
3) Nu lyser "Power Limit" lampen på instrumentbræt. Den sletter jeg via Zebra Monitor
4) Jeg sætter SOC til 100
5) Jeg slukker bilen med nøglen, venter 0-20 sekunder og tænder derefter bilen
6) SOC er på 100 og "Power Limit" lampen er slukket.

Der er nogle få mærkelig ting der sker. Når jeg slukker bilen opfører instrumentbrættet sig som videoen jeg har linket til

https://www.dropbox.com/scl/fi/f4zpfv39besmi985bh61n/Video-11-10-2023-16.15.30.mov?rlkey=15nuglhslr88mt6bek5a0j66t&dl=0


Det har ikke været aktuelt indtil i går, men nu blinker opladningsindikatoren på instrumentbrættet langsomt, selvom batteriet er helt opladet. Jeg er lidt bekymret for der er noget galt med oplade elektroniken.

Kig på regnearket forneden

Række 11 siger SOC er 97.7 (Det er denne jeg kan indstille via Zebra)
Række 22 siger SOC er 145.30 (Hvad betyder dette?)


Noget andet:
Zebra Monitor giver inden for de sidste dage en fejl som hedder "endOfCharge has not been reached for a long time".

Den fejlhar jeg modtaget før men har kunne slette denne før i tiden. Nu vil den ikke forsvinde, hvilket fortæller mig at bilen bliver ved at give fejlen.
Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

Marsto

Hei Twirk. Flott at du fremdeles kan kjøre. Har du din bil tilkoblet lader hele tiden når du ikke kjører bilen?
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

twirk

Ja hele tiden. Netop fordi jeg læste i batterimanualen at det anvises at sætte opladeren til når bilen ikke er i brug.

Så hver aften :)

 Lige meget hvor SOC er sætter jeg opladeren til. Jeg prøver for det meste at køre SOC under 80% i løbet af dagen når jeg bruger bilen.
Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

Marsto

Okay. Jeg har lest et sted at det er smart å kjøre bilen ned til ca.20% eller under for etterpå å lade til den avslutter av seg selv. Det er mulig at din error da kan slettes. (end of charge has not been reached for a long time)
Kanskje du kan prøve det?
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

twirk

Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA