Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Mazda MX-30 eller 2019 Hyundai Ioniq  (Lest 1623 ganger)

biggern

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Mazda MX-30 eller 2019 Hyundai Ioniq
« Svar #15 på: Tirsdag 13. Oktober 2020, klokken 19:49 »

Jeg lånte en Ioniq i noen uker før jeg fikk MX-30. De kan egentlig ikke sammenlignes, helt annen følelse i Mazda. Kjører også et par timer om dagen,og trives godt i den. Ioniq syns jeg var sjelløs og uinspirerende, med helt standard seter. Mazda gir følelsen av å kjøre en større og dyrere bil.

Så bra. Da er du fornøyd med mulige km vinterstid. Go for it. Andre føler for litt backup. Kona leverer 350-360 vinterstid. Ingen stress, ladestopp osv.. Lykke til.

josje

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: Tirsdag 13. Oktober 2020, klokken 21:32 »
Total irrelevant å sammenligne MX-30 med H.Kona, som er tross alt et bil som koster fra 400.000 (uten vinterhjul)

Contango

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: Lørdag 17. Oktober 2020, klokken 16:28 »
Jeg synes du skal vente til MX30 har blitt levert i litt antall og testet ut grundig før du kjøper den bilen. Ellers kjøper du en Ionic. Som mange her skriver er det også to helt forskjellige biler. Derfor får du også veldig sprikende råd.
2019 S Perf, 2019 3P-

RJK

• Gold Member
  • Hyundai Kona -19 Dark Knight, Soltak
    • Vis profil
« Svar #18 på: Lørdag 17. Oktober 2020, klokken 22:51 »
Total irrelevant å sammenligne MX-30 med H.Kona, som er tross alt et bil som koster fra 400.000 (uten vinterhjul)

Er INGEN som sammenligner de valgene med Kona, det er Ioniq han lurer på og sammenligner med.

Den eneste som nevner Kona i tråden, er meg, og det var kun som kuriositet ved at jeg landet på den fordi Ioniq hadde for kort rekkevidde for det jeg anså som mitt behov.

I tillegg nevnte jeg at Kona minner meg veldig om CX-3 i utseende, og Mazda kunne veldig lett fått kjøpt Kona uten logoer (karrosseriplater og interiørdeksler), og med små endringer ellers kunne presentert det som en CX-3 EV.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo