Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skade i girkasse/håndbrekk? I-Miev. Hjelp!

Startet av ABA, tirsdag 22. oktober 2019, klokken 15:27

« forrige - neste »

ABA

Skulle starte min 2012 mod i Miev.
Det røde utropstegnet, og en konstant pipelyd dukker opp. Jeg legger den i Drive, og kjører litt rolig, når jeg da skal til å bremse er det nærmest umulig å bremse, bremsen er superhard.
Slår den av og på noen ganger, så går det fint å kjøre. Etter å nå ha vært inne på butikken, oppstår samme problem igjen?
Hva feiler bilen?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

covi

Det er vacuumpumpen som er defekt. Kjent feil.

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

ABA

Mitsubishi I-Miev 2012-modell

engolf

Det låter definitivt som fel på vakuumpumpen, eller rör/slangar som går till bromskraftförstärkaren.
En brukt pump kostar nog inte så mycket, runt tusenlappen skulle jag kunna tro, och så eventuellt arbete.

TB

#4
Typisk vakuumpumpe - disse har en tendens til å slutte å fungere. Alle pumper ble også byttet ca 2013 tror eg?
(Jeg fikk innkalling på min bil.)

Sjekk først der du kjøpte bilen om det er noen garanti.
Ved kjøp fra forhandler bruker det være en brukt bil garanti.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ABA

Kan jeg kjøre med defekt vakumpumpe? Har time til bilen på fredag...
Bremsen er hard, men tenker å holde god avstand og bruke håndbrekk om nødvendig. Må kunne kjøre t/r jobb i morgen!
Eller kan dette skade bilen?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

TB

Det går å kjøre med defekt vakuumpumpe, men du skal være obs:
- Mye hyling / piping i bilen...
- Bilen bremsekraftforsterker (som trenger vakuum) virker ikke.
- Dermed har du bare mekanisk brems, som da krever mye mer kraft.
- Du må dermed være beredt til å virkelig ta i når du skal bremse.
- Selve bremsene virker helt som før - ved at stempel trykker bremseklosser mot bremseskiver.
- Bremser både fremme og bak vil fungere.
- ABS osv. vil nok ikke fungere som normalt.
- Hold lav fart, og god avstand.

- Ikke stol på håndbrems, den tar bare på bakhjulene, og er ikke egnet for å bremse en bil i fart.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ABA

Tror ikke bremsekraftforsterker virker siden bremsen er superhard...
Mitsubishi I-Miev 2012-modell


ABA

Skal jeg si til verksted at isåfall ønsker jeg å skaffe delen selv men at de utfører arbeider?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA