Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 Fikk nye vinterdekk montert - TPMS error går ikke bort?

Startet av Fush, søndag 20. oktober 2019, klokken 04:01

« forrige - neste »

Fush

Var innom Vianor og fikk mine nye vinterdekk fra Tesla på standard 18" Aero felg montert på fredag. Har sjekket dekktrykk (44psi i alle fire), og har nå kjørt ca 120km siden dekkene ble montert.

Displayet sier unable to read TPMS. Reset eller relearn fra menyen hjelper ikke. Har jeg fått dekk uten TPMS? Er det noe jeg kan gjøre for å "vekke" sensorene?
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

TøddiVedder


javeltravel

Jeg fikk samme problem. Leste om andres erfaringer, og noen refererte til manualen. Der står noe sånt som at det etter skifte av felg må kjøres i 25 km/t i 10 minutter, for å aktivere TPMS.

Min erfaring: Jeg tok en rolig kjøretur i nabolaget, holdt meg i hastighet 25-35 km/t og problemet var løst i løpet av fire eller fem minutter.

Da så jeg for øvrig at Vianor hadde fylt 44+45+44+65. Så rett til Circle K for korrigering.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

Ludde

Samme her. Prøvde både rekalibrering og å kjøre i 25 km/t. Ga opp til slutt og la ut på langtur (400km), og da jeg startet bilen dagen etter var meldingen borte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA